افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
1

شاه چند مخالف را در قفس شیرهای گرسنه می گذاشت / سر سفره رژیم نشسته اید و نظام را زیر سوال می برید؟

  • کد خبر : 193587
شاه چند مخالف را در قفس شیرهای گرسنه می گذاشت / سر سفره رژیم نشسته اید و نظام را زیر سوال می برید؟

آفتاب نیوز: حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه هم حکومت قاجاریه و هم حکومت 57 ساله پهلوی منفور از فرهنگش تحت حمایت هستند، افزود: انگلیس رضا را آورد. خان و سپس پسرش به کار مشغول شدند و از سال 1332 مملکت رهبر آمریکا شد و خود […]

آفتاب نیوز:

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه هم حکومت قاجاریه و هم حکومت 57 ساله پهلوی منفور از فرهنگش تحت حمایت هستند، افزود: انگلیس رضا را آورد. خان و سپس پسرش به کار مشغول شدند و از سال 1332 مملکت رهبر آمریکا شد و خود شاه در کتاب پاسخ به تاریخ نوشت که ای کاش اینقدر به آمریکا خدمت نمی کرد. با پیروزی انقلاب کبیر اسلامی به فضل الهی گفتمان برده داری از بین رفت و کشور مستقل شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی تغییر گفتمان برده داری، تحت سلطه بودن و تحت الحمایه بودن گفتمان استقلال بود، گفت: به صراحت می گویم و ما مفتخریم که امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور جهان است.

خاتمی در ادامه با بیان اینکه با انقلاب اسلامی گفتمان استبداد، استبداد و خفقان تغییر کرد، گفت: نسل بعد از انقلاب ندیدند چه بر سر این ملت آمد. اوضاع به گونه ای بود که اگر به شاه نمی گفتند اعلیحضرت شهنشا آریامهر به جرم توهین به زندان می افتادند. حتی نگذاشتند نام امام در منبرها برده شود. برخی از مخالفان حتی پادشاه را در قفس شیرهای گرسنه در باغ وحش قرار می دهند. آیت الله فاضل لنکرانی در این زمینه می گوید کسانی که قدر نظام جمهوری اسلامی را نمی دانند به این دلیل است که طاغوت را ندیده اند و نمی دانند در آن دوران سیاه که استبداد و دیکتاتوری حرف اول را می زد چه گذشت.

وی با بیان اینکه امروز آزادی متن قانون ماست، به اصول 32 تا 38 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: البته منظور ما آزادی غربی نیست و در همه قوانین شرط رعایت احکام اسلام است. در حدود قانون و رعایت حقوق و استقلال عمومی که از جمله اصطلاحات کاملاً عقلایی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی را تبدیل از گفتمان فحشا و گناه به گفتمان حیا و عفاف دانست. پادشاه اظهار داشت که اگر این صحنه در هر شهر انگلیسی رخ دهد، فرماندار آن برکنار می شود.

خاتمی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ادبیاتی در مورد فحشا و گناه وجود داشت، اما امروز اگر چه از این حجاب ها دلخور است و آن را ناسپاسی از انقلاب می داند، اما مقایسه آن با زمان طاغوت داستان دیگری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز حجاب و عفاف قانون است و بی حجابی خلاف شرع و شرع است، تصریح کرد: به کسانی که می خواهند شرع و قانون را زیر پا بگذارند توصیه می کنم که اگر به فرهنگ مکان دیگری علاقه مند هستند، لااقل. به مردم و مذهبی ها احترام می گذارد. زیرا این برهنگی تیری است به قلب دینداران.

امام جماعت موقت تهران افزود: به شما توصیه می کنم دست از این ناهنجاری بد بردارید و قانون را رعایت کنید و انشالله لایحه عفاف و حجاب مراحل نهایی را طی کرده و ابلاغ خواهد شد. با انقلاب اسلامی گفتمان فحشا به گفتمان حجاب و عفاف تبدیل شد و به همین دلیل دهه مبارک فجر ایام الله است و ما آن را گرامی می داریم.

سرپرست امام جمعه تهران با بیان اینکه در طول 45 سال گذشته درباره دهه فجر بسیار شنیده شده است، افزود: خطابم به همه مردم و به ویژه نسل بعد از انقلاب است که انقلاب تغییر حکومتی نبود، بلکه تغییر حکومت بود. تغییر گفتمانی که امام راحل عظیم الشان 15 سال آن را حفظ کرد و این شجره نامه را حفظ کرد. با انقلاب اسلامی شاهد تغییر گفتمان انزوای اسلام به گفتمان حضور دین در صحنه بودیم.

خاتمی خاطرنشان کرد: بعد از 45 سال مثل خورشید روشن است که خاندان پهلوی آمدند اسلام زدایی کنند و می خواستند تاریخ هجری قمری را به تاریخ ننگین امپراتوری 2500 ساله تغییر دهند و می خواستند آن را به رسمیت بشناسند. . اسلام در این کشور است، اما خدا حفظشان کند. نکرد و انقلاب پیروز شد و قانون اساسی نوشته شد که اسلام در مرکز آن قرار داشت. امروز سرمان را بالا می گیریم زیرا خداوند بر ما حاکم است. قانون اساسی یک جزوه چند صفحه ای نیست و حداقل 50 فقیه و 50 مجتهد 90 روز حرف به کلمه روی قانون اساسی کار کردند.

خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات و سلامت خود افزود: آنچه برای شورای نگهبان در انتخابات مهم است بحث حقوق بشر است و با این منظر تلاش می کنیم به شکایات و اعتراضات در شورا رسیدگی کنیم. من قطعاً به شما اطمینان می دهم که 12 نفر از اعضای شورای نگهبان دین خود را نه به دنیای خودشان و نه به دنیای دیگران نمی فروشند.

سرپرست امام جمعه تهران با بیان اینکه تایید شورای نگهبان به معنای برخورداری کاندیداها از حداقل صلاحیت است، افزود: تعیین حد اکثر صلاحیت با رای مردم و انتخاب با مردم است.

وی خطاب به کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان گفت: به یاد داشته باشید که شما کاندیدای جمهوری اسلامی هستید و ماهیت تبلیغات شما باید با دیگران متفاوت باشد و بدانید در باغ سبز نمایندگی های دروغین، زیاده خواهی ها و فریبکاری ها وجود دارد. و تخریب دیگران برای کسب رای. او کاندیدای جمهوری اسلامی نیست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در موارد معدودی می بینید که برای رای دادن نظام را زیر سوال می برد که بسیار عجیب است، گفت: آیا سر میز نظام نشسته اید و این نظام را زیر سوال می برید؟ رای به سیستم آسیب می رساند، آن رای به شما برکت نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.