افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

وابستگی اقتصادی اسارت می آورد

  • کد خبر : 247041
وابستگی اقتصادی اسارت می آورد

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی امروز 20 اردیبهشت ماه در جشنواره قدردانی که در سالن تلاش مجتمع فرهنگی ورزشی کارگری شهدای برونسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که ما را در کنار امام رضا (ع) گرد هم آورد. ) به بهانه جشنواره قدردانی در هفته کارگر در کنار کارگران، صاحبان مشاغل […]

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی امروز 20 اردیبهشت ماه در جشنواره قدردانی که در سالن تلاش مجتمع فرهنگی ورزشی کارگری شهدای برونسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که ما را در کنار امام رضا (ع) گرد هم آورد. ) به بهانه جشنواره قدردانی در هفته کارگر در کنار کارگران، صاحبان مشاغل و بازنشستگان در میان شما ایستاده ام. هفته کارگر فرصت بسیار خوبی برای مدیران و مسئولان دولتی است تا به جنبه های آشکار و پنهان خدمات کارگری فکر کنند و به آن بپردازند.

وی تصریح کرد: موضوع کار و کارگر دو مقوله هستند که اساساً عنصر تعالی، پیشرفت و توسعه هر جامعه را تعیین می کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیداری که رهبر انقلاب در روزهای اخیر با کارگران داشتند، به تفصیل درباره جایگاه کارگران صحبت کردند و دو دسته کارگران را از منظر اسلام و کارگران را از منظر سایر مکاتب تفکیک کردند. از منظر احکام و آموزه های دینی، مقام کارگر جایگاه بسیار والایی است و از آیات و احکام قرآنی نیز چنین برداشت می شود که جوهر پیشرفت و تعالی، کار و تلاش است.

کارگر ستون فقرات تولید است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بینش پویای اسلام، کارگر ابزار تولید نیست، بلکه کارگر خالق است و این خالق می تواند تولید را به صنعت بیاورد. از دیدگاه مقام معظم رهبری تولید ستون فقرات اقتصاد و کارگر پشتوانه تولید است و روحیه کار و تلاش در مکتب اسلام ارزشمند است. وابستگی اقتصادی عوامل مختلفی از جمله بی ایمانی به خدا و قدرت طلبی دارد و اگر امروز مشاهده می کنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران حاکمیت و دوقطبی مردمی را در جهان فرو ریخته است، ناشی از سختی کار است. کارگران جمهوری اسلامی ایران که استقلال مالی را به وجود آوردند به سطح کشور تبدیل شده اند.

مرتضوی ادامه داد: ایران که در سال های اخیر برای خرید وانت تویوتا، سیم خاردار و امکانات اولیه دفاعی به خارجی ها نیاز داشت، امروز از توان کارگران ایرانی برای پرتاب موشک های کروز و ساخت موشک های نوک مخصوص استفاده می کند. که این امور حاصل تلاش و زحمات زحمتکشان جمهوری اسلامی ایران است. کارگران ایرانی در عرصه‌های مختلف موفق بوده‌اند و برای ایران موفقیت‌هایی کسب کرده‌اند و این به این دلیل است که آنها کار را جهاد می‌دانند و نگاه نابی به کار دارند که می‌تواند استقلال اقتصادی را که اساس اقتصاد سیاسی است فراهم کند. از سوی دیگر، کارفرمایان نیز در این امر دخیل هستند و متأسفانه برخی از آنها به دنبال دوقطبی شدن در جامعه کارگری و کارفرمایی هستند. اما باید در نظر داشته باشند که کارگر و کارفرما یکی هستند و رابطه کارگر و کارفرما یک رابطه محبت آمیز و عزیز است و طرفین باید یکدیگر را دوست داشته باشند.

وی اعلام کرد: اگر توان علمی و اجرایی کارگران ایران اسلامی وجود نداشت، امروز نمی توانستیم در معادلات جهانی موثر باشیم. زیرا هیچ معادله ای در جغرافیای سیاسی جهان وجود ندارد که بدون در نظر گرفتن سهم جمهوری اسلامی ایران حل شود. جهش در تولید چیزی است که کارگران و کارفرمایان می توانند در جامعه ایجاد کنند. چرا که امروز در عرصه تولیدی رشد کرده ایم و انشالله با همکاری مردم جهشی خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت مشتاق صاحب سرمایه شدن افراد مختلف جامعه است و تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده است. درست است که تورم، دستمزد، نیاز کارگران و… موضوعات بسیار مهمی است، اما این موضوع در زمان مناسب بررسی می شود و این گفته ها صحیح است، اما دلیل این امر نیز باید برای مردم توضیح داده شود. این مسائل دلیل این مشکلات و معضلات اقتصادی این است که متأسفانه بنا به ملاحظاتی و مشاهده واکنش خارجی ها; ایران یک دهه است که در رکود به سر می برد و این به وضوح در نمودارهای رشد نشان داده شده است و رشد حدود نیم درصدی است. زیرا در آن دهه نقدینگی بسیار افزایش یافت و با رشد غیرمنطقی تورم افزایش یافت، لذا این مشکلات باعث رکود جامعه اقتصادی ایران در یک دهه شده است.

افزایش 117 درصدی درآمد در سه سال گذشته
مرتضوی افزود: تمام تلاش دولت ایران مهار تورم، افزایش تولید و دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب به فضل الهی است. زیرا تورم نقطه‌به‌نقطه در اسفند 1402 به 35 درصد رسید و بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین 1403 به کانال 29 و تورم کل در فروردین ماه به 38، 8 رسید. ٪. بنابراین با هدف گذاری دولت امیدواریم تا پایان سال بتوانیم نرخ رشد تورم را مدیریت کنیم و به کانال 29 درصد برسیم.

وی ادامه داد: البته شایان ذکر است که حقوق ها در سه سال گذشته بیش از 175 درصد به صورت ریالی افزایش یافته و از نظر درصدی 117 درصد افزایش درآمد داریم که 40 درصد است. به طور متوسط ​​سالانه اما با توجه به این آمار، این افزایش همچنان کافی نیست و تلاش می کنیم با اتحاد آن را افزایش دهیم. ما باید به صورت فردی و گروهی کار کنیم و در مسیری درست قدم برداریم تا در جامعه تاثیرگذار باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن کارگران گفت: از مسئولان دولتی، شهرداری و کارفرمایی تقاضا دارم به حوزه مسکن کارگران توجه ویژه داشته باشند و کارفرمایان محترم در محل های مناسب در اختیار کارگران قرار دهند کارگاه ها زیرا اگر عشق وجود داشته باشد بهره وری افزایش می یابد. اگر بهره وری افزایش یابد، تولید ناخالص داخلی افزایش می یابد و اگر تولید ناخالص داخلی افزایش یابد، درآمد سرانه افزایش می یابد. بنابراین باید در این راستا گام برداریم و دولت مصمم است برای رفع مشکلات کارگران گام بردارد. من از طرف خودم شهادت می دهم که رئیس جمهور در این مورد هوشیار است و در تمام جلسات به همه مسئولان دولتی نسبت به معیشت مردم هشدار می دهد. از این رو تفاسیر مختلفی درباره این موضوعات اندیشیده شده است که یکی از آنها تفسیر طرح کالابرگ است که در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.