افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
6

انواع ویزای تحصیلی برای تحصیل در آلمان

  • کد خبر : 171866
انواع ویزای تحصیلی برای تحصیل در آلمان
امروز در این مطلب می‌خواهیم در مورد تحصیل در آلمان صحبت کنیم. کشور آلمان جزء کشورهای مهاجرپذیری است که همه ساله افراد زیادی با اهداف مختلف، به این کشور مهاجرت می‌کنند. یکی از پرتقاضاترین روش‌های مهاجرت برای کشور آلمان، مهاجرت از طریق تحصیل است.

همانطور که می‌دانید دریافت ویزای تحصیلی آلمان، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید برای مهاجرت به این کشور انجام دهید.

البته اگر دوره تحصیلی شما جزء دوره‌های کمتر از ۹۰ روز باشد، امکان دارد از دریافت ویزا معاف شوید که این موضوع به کشور و ملیت شما بستگی دارد. اما برای تحصیلات بیش از ۹۰ روز، حتماً باید ویزای تحصیلی داشته باشید. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع ویزای تحصیلی برای تحصیل در آلمان

برای تحصیل در آلمان می‌توان انواع ویزاهای مختلفی استفاده کرد. در واقع این ویزاها بر اساس ماهیت، طول مدت تحصیل، مقطع تحصیلی و یا نوع دوره آموزشی انتخاب می‌شوند‌ به طور کلی ویزای تحصیلی آلمان به سه نوع تقسیم می‌شود؛ نوع اول ویزایی است که برای دانشجویان بین‌المللی صادر شده و به ویزای دانشجویی استاندارد معروف است. در واقع دانشجویانی که در یکی از دانشگاه‌های رسمی کشور آلمان پذیرفته می‌شوند، برای شروع دوره تحصیلی خود به این ویزا احتیاج دارند. نوع دیگری از ویزای تحصیلی آلمان، ویزای متقاضی دانشجو نام دارد.

این ویزا برای تحصیل در آلمان نیست؛ بلکه اگر شما جهت اقدام برای تحصیل در آلمان نیاز به حضور خود در این کشور داشته و یا بخواهید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها به صورت حضوری شرکت کنید، به این ویزا احتیاج دارید.‌ اعتبار ویزای متقاضی دانشجو بین ۳ تا ۶ ماه است. نوع دیگری از ویزا که اعتباری بین سه ماه تا یک سال دارد، برای آموزش دوره‌های زبان است. این ویزا که ویزای دوره زبان آلمانی نام دارد، همانطور که از نام آن مشخص است صرفاً برای شرکت در دوره‌های زبان آلمانی صادر می‌گردد.

اقدامات لازم جهت درخواست ویزا برای تحصیل در آلمان

همانطور که می‌دانید اقدام جهت درخواست ویزا برای تحصیل در آلمان، زمانی انجام می‌گیرد که شما از طرف یکی از دانشگاه‌های این کشور نامه پذیرش خود را دریافت کرده باشید. برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان در درجه اول می‌توانید از طریق گوگل، سایت‌های رسمی سفارت آلمان را پیدا کرده و به مواردی مانند وقت سفارت، مدارک مورد نیاز، شرایط و … دسترسی بیابید. پس از اینکه از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آلمان مطلع شده و آنها را تهیه کردید، باید وقت سفارت را تعیین نمایید.

پس از تعیین وقت سفارت، نوبت به روز مصاحبه خواهد رسید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما باید هزینه‌ای را برای درخواست ویزا پرداخت نمایید. فیش واریز یا رسید پرداخت را نیز باید همراه خود به سفارت ببرید. قابل ذکر است که این مبلغ چه در صورت قبول و چه در صورت رد درخواست شما، قابل استرداد نخواهد بود. پس از تحویل مدارک و انجام مصاحبه، باید منتظر بمانید تا جواب نهایی به شما ابلاغ گردد.

تحصیل در آلمان

مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

از اصلی‌ترین مدارکی که برای تحصیل در آلمان باید ارائه دهید، نامه پذیرش دانشگاه است. شما از قبل باید برای چند دانشگاه که با شرایط شما از هر نظر سازگار هستند درخواست دهید. در صورت پذیرش از طرف یکی از این دانشگاه‌ها، بر اساس نامه پذیرش برای درخواست ویزا اقدام خواهید کرد. از دیگر مدارک لازم، فرم درخواست ویزا است که باید آن را پر و امضا نمایید.

همچنین یک گذرنامه ملی معتبر با دو عدد کپی آن به همراه سایر مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی نیز باید ارائه گردند. در صورتی که متاهل هستید، سند ازدواج و در صورتی که فرزندی دارید باید گواهی کودک را نیز در مدارک خود قرار دهید. یکی دیگر از مدارک لازم دو قطعه عکس بیومتریک است که باید در چند ماه گذشته گرفته شده باشد. ممکن است شما قبلاً به دلایل مختلفی به کشور آلمان سفر کرده و یا اقامت داشته‌اید. در این صورت باید فتوکپی اقامت قبلی خود را نیز در لیست مدارک خود قرار دهید.

همچنین اگر قبلاً ویزای شینگن داشته‌اید، این ویزا را نیز باید ارائه دهید. یکی دیگر از موارد مهم برای تحصیل در آلمان و یا هر کشوری، تمکن مالی است. شما باید به طرق مختلف اثبات کنید که در طول زمان تحصیل خود می‌توانید زندگی خود را از نظر مالی اداره نمایید. یکی از مهمترین مدارکی که برای تمکن مالی می‌توانید ارائه کنید، حساب بانکی مسدود شده در آلمان است.

برای افتتاح حساب در آلمان می‌توانید از طریق Expatrio اقدام نمایید. شما در این حساب باید حداقل ۱۱۲۰۸ یورو داشته باشید. ممکن است شما در کشور آلمان شخصی را دارید که می‌تواند هزینه‌های تحصیل و اقامت شما را به عهده گیرد. در این صورت تعهدنامه‌ای که از این بابت از شخص مورد نظر دریافت می‌کنید نیز باید به عنوان مدرک ارائه گردد. اگر هزینه‌های شما توسط والدینتان تامین می‌شود، اعلامیه‌ای از سمت آنها تنظیم و ارائه می‌گردد.

حال اگر جزء افرادی هستید که بورسیه تحصیلی آلمان را دریافت کرده‌اید نیز، باید گواهی مربوط به آن را ارائه دهید. اصل مدرک تحصیلی مقطع قبل به همراه ریز نمرات آن، رزومه تحصیلی و بیمه مسافرتی نیز از دیگر مدارک مهم هستند. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفته و به عنوان مدرک ارائه دهید، انگیزه‌نامه است. در انگیزه‌نامه، شما انگیزه و هدف خود از تحصیل در آلمان و برنامه‌های آینده خود را بیان می‌کنید. مدرک دیگری که باید ارائه دهید، مدارک مبنی بر پرداخت هزینه درخواست ویزا است.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب به صورت خلاصه در مورد تحصیل در آلمان و اقداماتی که باید انجام دهید صحبت کردیم. باید بگوییم که این مطلب برای استارت زدن کار شما می‌تواند یک راهنمایی خوب بوده و و کلیت موضوع را برای شما روشن کند. اما قطعاً بسنده کردن به این مقاله و مقالات این چنینی، برای شروع مسیر مهاجرت تحصیلی کار درستی نیست.

برای اینکه از جزئیات مطلع شده و این مسیر را کاملاً درست و اصولی طی کنید، باید از وکلای مهاجرتی بگیرید. آوا مهاجرت و کارشناسان باتجربه و حرفه‌ای آن، راهنمای بسیار خوبی در این زمینه خواهند بود. شما با دریافت مشاوره‌های حرفه‌ای و اطلاعات جزئی و دقیق از روند مهاجرت، می‌توانید این مسیر را بدون اشتباه یا کم و کاستی طی نمایید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.