افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
11

آیا انحراف ستون فقرات خطرناک است؟

  • کد خبر : 36128
آیا انحراف ستون فقرات خطرناک است؟
یکی از سوالاتی که برای افراد مبتلا به بیماری اسکلولیوز وجود دارد این است که آیا انحراف ستون فقرات خطر دارد؟ در خصوص این موضوع صحبت های بسیاری وجود دارد، بنابراین تلاش کردیم تا در این مقاله شما را به خوبی با خطرات یا اشتباهاتی که در مورد این عارضه ایجاد می شود آشنا کنیم؛

برخی تصورات غلط از خطرات انحراف ستون فقرات

1.شما می توانید از اسکولیوز جلوگیری کنید

بسیاری از والدینی که کودکانشان مبتلا به اسکولیوز تشخیص داده می‌شوند همیشه از ما این سوال را می کنند که آیا می‌توانستند کاری برای پیشگیری از این بیماری انجام دهند.

واقعیت: هیچ تحقیق یا کارآزمایی بالینی کافی وجود ندارد که ثابت کند می توان از اسکولیوز پیشگیری کرد.

اول اینکه علت یا منشا اسکولیوز ناشناخته است. بنابراین، جلوگیری از چیزی که علت آن ناشناخته است غیرممکن است. تصوراتی مانند صاف نشستن می تواند از اسکولیوز پیشگیری کند، اطلاعات نادرستی می باشد.

در حالی که تحقیقات مداومی برای مشخص کردن علت اسکولیوز وجود دارد، والدین باید به محض مشاهده علائم و نشانه‌ها، کودکان خود را غربالگری کنند. تشخیص و درمان به موقع ممکن است به اصلاح منحنی یا کند کردن پیشرفت آن کمک کند.

2.درمان اسکولیوز اختیاری است

هنوز یک باور عمومی در عموم مردم وجود دارد که اسکولیوز فقط یکی دیگر از بیماری های زیبایی است و درمان اختیاری است، به خصوص اگر کسی درد اسکولیوز را تجربه نکند.

واقعیت: اگرچه اکثر موارد اسکولیوز خفیف هستند، اما این وضعیت می‌تواند در برخی از کودکان به سرعت پیشرفت کند یا در بزرگسالی بدتر شود و باعث مشکلات سلامتی فاجعه ‌بار شود.

جدای از تاثیر گذاشتن بر وضعیت بدنی و اعتماد به نفس افراد، بسیاری از مسائل دیگر در ارتباط با اسکولیوز به خصوص شکل شدید آن وجود دارد. این بیماری می تواند باعث شود که بیمار علائم سردرد، کمردرد مزمن، مشکل در تنفس و سایر بیماری های مزمن را تجربه کند؛ اسکولیوز همچنین می تواند رشد و قد طبیعی بدن را مختل کند.

با این حقایق، واضح است که درمان اسکولیوز اختیاری نیست. اگر شما یا عزیزتان مبتلا به اسکولیوز تشخیص داده شده است، عاقلانه است که یک طرح درمانی را با پزشک ستون فقرات و ارتوپد خود در میان بگذارید و درمان قوز پشتی را شروع کنید.

3.اسکولیوز در بزرگسالی پیشرفت نمی کند

بسیاری از مردم این تصور غلط را دارند که اسکولیوز نمی تواند پس از توقف رشد کودک بدتر شود، این به این دلیل است که اسکولیوز ارتباط نزدیکی با رشد، به ویژه در کودکان نوجوان دارد. بنابراین، افراد تصور می کنند که بعد از نوجوانی متوقف می شود.

واقعیت: اسکولیوز می تواند حتی پس از کودکی بدتر شود و تا بزرگسالی پیشرفت کند

رباط‌های ستون فقرات با افزایش سن ضعیف می‌شوند، که باعث می‌شود ستون فقرات ثبات خود را از دست بدهد. بنابراین، ایده خوبی نیست که صبر کنید تا رشد کودک خود متوقف شود و ببینید آیا اسکولیوز پیشرفت می کند یا خیر.

4.قبل از درمان اسکولیوز صبر کنید و مراقب باشید

برخی از افراد، حتی پزشکان، ممکن است به شما توصیه کنند قبل از شروع درمان صبر کنید و مراقب اسکولیوز خود باشید. اگرچه ممکن است این مورد در مراحل اولیه اسکولیوز خفیف باشد، انتظار و تماشا در حالی که هیچ کاری در مورد این بیماری انجام نمی دهید توصیه نمی شود.

واقعیت: صبر کن و تماشا کن استراتژی خوبی برای فرد مبتلا به اسکولیوز نیست، این وضعیت ممکن است با گذشت زمان بدتر شود.

یک برنامه خوب این است که به محض اینکه شما یا فرزندتان مبتلا به اسکولیوز تشخیص داده شد، با متخصص ستون فقرات خود در مورد برنامه درمانی صحبت کنید.

دلایل جراحی اسکولیوز

اسکولیوز یک انحنای جانبی در ستون فقرات است. این بیماری اغلب در نوجوانان تشخیص داده می شود، اما در افراد در هر سنی دیده می شود، هر گونه انحنای ستون فقرات بیش از 10 درجه به عنوان اسکولیوز در نظر گرفته می شود.

این وضعیت می تواند باعث درد و سفتی در پشت، خستگی و کشیدگی عضلانی و درد یا بی حسی در پاها در اثر فشار دادن اعصاب شود. برخی از افراد ممکن است علائم بیرونی اسکولیوز را نیز داشته باشند، مانند بزرگ ‌تر شدن یک شانه از دیگری، لگن‌ هایی که یکدست به نظر نمی ‌رسند، یا دنده‌هایی که از یک طرف دورتر هستند.

افراد معمولاً جراحی اسکولیوز را برای مقابله با درد شدید یا به این دلیل که می خواهند ستون فقراتشان طبیعی به نظر برسد، در نظر می گیرند. گاهی اوقات اگر کودکی با انحنای ستون فقرات شدید زندگی متولد شود، جراحی نیز در اوایل توصیه می شود.

چه زمانی جراحی توصیه می شود؟

از آنجایی که این جراحی دارای برخی خطرات بالقوه جدی است، تنها در موارد شدید توصیه می شود. اگر انحنای ستون فقرات به اندازه کافی شدید باشد که ممکن است باعث آسیب به قلب یا ریه شود، پزشکان ممکن است جراحی را برای جلوگیری از تهدید کننده زندگی توصیه کنند.

موارد شدید دیگری که ممکن است از جراحی سودمند باشد مواردی است که درد و ناراحتی اسکولیوز مانع از شرکت فرد در فعالیت های روزمره می شود. اگر درد شدید شما را از داشتن یک سبک زندگی عادی باز می دارد، ممکن است ارزش جراحی را داشته باشید.

خطرات جراحی انحراف کمر

جراحی ستون فقرات یک عمل جراحی بزرگ است که با خطرات زیادی همراه است، در حالی که خطر عوارض در هر جراحی بزرگ وجود دارد، جراحی ستون فقرات نیز کمی مشکل است زیرا ستون فقرات حاوی نخاع است که سیگنال ‌های مغز را در سراسر بدن شما ارسال می ‌کند. در حالی که عوارض شایع نیستند، می توانند به طور بالقوه منجر به از دست دادن تحرک یا آسیب عصبی شوند.

هرجراحی به بزرگی جراحی ستون فقرات می تواند تا یک سال طول بکشد تا بهبود یابد، و در حالی که ممکن است درد را کاهش دهد، اکثر افرادی که برای اسکولیوز تحت عمل جراحی قرار می گیرند، همچنان کمی درد را بعد از آن تجربه می کنند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که جراحی درد را کاهش دهد و برخی از افراد ممکن است پس از جراحی همچنان درد مزمن را تجربه کنند یا برای مقابله با عوارض بعد از جراحی نیاز به عمل های اضافی داشته باشند.

علاوه بر این، مانند هر روش جراحی، این احتمال وجود دارد که جراحی ممکن است موثر نباشد؛ جراحی همچنین می تواند منجر به عفونت یا لخته شدن خون شود که منجر به مشکلات بیشتر شود.

فواید جراحی انحراف ستون فقرات

با این حال، جراحی اسکولیوز می تواند بسیار مفید باشد؛ می تواند شدت انحنای ستون فقرات اسکولیوز را کاهش دهد و درد را کمتر کند. افرادی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند نیز در برخی موارد تحرک بیشتری را تجربه می کنند. علاوه بر این، برخی از افراد پس از عمل جراحی افزایش اعتماد به نفس و بهبود تصویر خود را گزارش می دهند زیرا وضعیت اسکولیوز آنها کمتر قابل توجه است.

کلام آخر

در این مقاله از کلینیک ارتوپد فنی فراز تلاش کردیم تا شما را با خطرات و روند درمان انحراف ستون فقرات با جراحی آشنا کنیم، همان طور که مطالعه کردید بهترین کار این است که در زمان مشاهده علائم برای درمان اقدام شود. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=36128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.