افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

نمی توانید به راحتی به قیمت دلار/بالاتر از این عدد فکر کنید!

  • کد خبر : 247053
نمی توانید به راحتی به قیمت دلار/بالاتر از این عدد فکر کنید!

مرتضی افگه، استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد کشور در گرو میزان فروش نفت است، اظهار داشت: اقتصاد کشور به میزان فروش نفت بستگی دارد. روابط خارجی و مسائل سیاسی مرتبط است، اظهار کرد: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود، بازار ارز را تحت […]

مرتضی افگه، استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد کشور در گرو میزان فروش نفت است، اظهار داشت: اقتصاد کشور به میزان فروش نفت بستگی دارد. روابط خارجی و مسائل سیاسی مرتبط است، اظهار کرد: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود، بازار ارز را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: درگیری های سیاسی ایران و همچنین تنش ها در منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد. اما زمانی که مردم و فعالان اقتصادی از کاهش تنش ها و تکانه های سیاسی مطمئن شدند، نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر اقتصادی خاطرنشان کرد: بازار ارز در هفته گذشته روند نزولی داشته است به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده است و تا زمانی که فضای سیاسی و اقتصادی آرامش حاکم باشد نرخ ارز در این سطح باقی می ماند و خبری نیست. از افزایش نرخ دلار

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلندمدت به احتمال وقوع یا نشدن شوک های سیاسی بستگی دارد، هرچند خوشبختانه طبق گزارش های اعلام شده از سوی مقامات رسمی، فروش نفت افزایش یافته است. بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افکه تصریح کرد: بانک مرکزی در بخش عرضه با مشکل مواجه نیست. بنابراین می توانید سیاست های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کنید. البته اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش های سیاسی شاهد کاهش نرخ دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش سفته بازان و دلالان در افزایش نرخ ارز در یک ماه اخیر گفت: با بروز بحران ها و تنش های سیاسی، فعالیت دلالان و دلالان افزایش می یابد، یعنی زمانی که ایران با مشکلات سیاسی مواجه می شود، برخی افراد. استفاده از این فضا برای واسطه گری و افزایش نرخ ارز و استفاده از آن برای کسب درآمد. بنابراین مردم مواظب باشند که گرفتار این بازی های موقتی نشوند و متضرر نشوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.