افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
2

آغاز بارش های سیل آسا در 24 استان کشور از فردا 30 فروردین

  • کد خبر : 240517
آغاز بارش های سیل آسا در 24 استان کشور از فردا 30 فروردین

به گزارش بازار، صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی 3 روز آینده در شمال غرب، غرب و جنوب غرب ابرانکی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود، گفت: روز چهارشنبه بارندگی خواهد بود. در غرب تشدید و در شمال غرب به مناطقی […]

به گزارش بازار، صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی 3 روز آینده در شمال غرب، غرب و جنوب غرب ابرانکی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود، گفت: روز چهارشنبه بارندگی خواهد بود. در غرب تشدید و در شمال غرب به مناطقی از مرکز، جنوب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی امتداد خواهند داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور فعال است. این روزها بارش ها در سواحل دریای خزر، شمال شرق و نواحی شمالی شمال غرب تشدید می شود.

ضیائیان گفت: طی سه روز آینده در نیمه شرقی و جنوب غربی کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید در مرکز و جنوب کشور و در برخی مناطق گرد و خاک پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی همچنین از صدور اخطاریه نارنجی رنگ هوا به دلیل تداوم ناپایداری های همرفتی و نفوذ سامانه بارشی در 24 استان کشور خبر داد و گفت: بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال بارش تگرگ و برف در مناطق شمال غرب کشور بسیار زیاد است، تا پایان هفته در سایر نقاط کشور به ویژه شمال غرب و شمال کشور شاهد آن خواهیم بود.

وی افزود: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و رشته کوه ها و ارتفاعات استان های لرستان، همدان، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، کهگیلویه و بویر. احمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، شمال همدان و ارتفاعات سمنان درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

وی افزود: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال سیلاب، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، رانش زمین و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت سازه های موقت جاده، احتمال آسیب به نهال ها و درختان آسیب پذیر در اثر این بارندگی ها.

ضیائیان تصریح کرد: توصیه می شود در سفرهای خارج از شهر احتیاط کنید، در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکنید، در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها دقت کنید، در فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر دقت کنید، آمادگی لازم برای حضور عوامل اجرایی و دستگاه های امدادی و نظافتی، افتتاح پل ها، لایروبی مسیل ها و آبراه ها، هموطنان باید اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و تدبیر در انجام هر گونه عملیات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.