افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

چیزهایی که به مغز آسیب می رساند

  • کد خبر : 247022
چیزهایی که به مغز آسیب می رساند

آفتاب نیوز: اگر سعی کنید جلوی این رفتارهای مخرب را بگیرید، با اثرات مثبت بهبود فعالیت های ذهن خود مواجه خواهید شد. و به سلامت روان خود کمک کرده اید. 1) بی خوابی و عدم تجربه خواب کافی یکی از مواردی که باید به آن توجه کافی داشته باشید کیفیت خواب است. کمبود خواب می […]

آفتاب نیوز:

اگر سعی کنید جلوی این رفتارهای مخرب را بگیرید، با اثرات مثبت بهبود فعالیت های ذهن خود مواجه خواهید شد. و به سلامت روان خود کمک کرده اید.

1) بی خوابی و عدم تجربه خواب کافی

یکی از مواردی که باید به آن توجه کافی داشته باشید کیفیت خواب است. کمبود خواب می تواند اثرات منفی بسیاری بر عملکرد صحیح مغز داشته باشد. بنابراین سعی کنید عوامل موثر بر افزایش کیفیت خواب را مشاهده کنید. و سعی کنید از فعالیت هایی که باعث بی خوابی می شود خودداری کنید. به عنوان مثال توجه به ساعات معمول استراحت و خواب، عدم مصرف موادی که باعث از بین رفتن نظم خواب می شود و توجه به عواملی که باید در اتاق خواب رعایت شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

۲) تنهایی بیش از حد

همه ما دوست داریم در مقطعی از زندگی خود تنها باشیم. و ما به این نیاز داریم. اما باید بدانیم که انسان برای زندگی اجتماعی آفریده شده است; و تنهایی بیش از حد می تواند برای هر یک از ما مشکلاتی ایجاد کند. منظور از ارتباطات تنها ارتباطات اجتماعی موجود در فضای مجازی نیست. بلکه نیاز به ارتباط چهره به چهره در انسان وجود دارد. افرادی که با دوستان زیادی در ارتباط هستند سلامت روانی بهتری خواهند داشت. علاوه بر این، این افراد کمتر در معرض بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال مغز هستند.

3) غذاهای ناسالم و تنقلات زیاد بخورید

اگر به سلامت روان خود اهمیت می دهید، باید تا حد امکان از خوردن تنقلات مضر خودداری کنید. بر اساس مطالعات انجام شده مصرف زیاد مواد غذایی مضر مانند چیپس و پفک و انواع فست فودها اثرات منفی زیادی بر حافظه، تمرکز و عملکرد ذهنی دارد. در عوض، می توانید غذاهای مضر را با غذاهای سالم مانند آجیل، میوه ها و سبزیجات و اسموتی ها جایگزین کنید.

4) با صدای کامل به موسیقی با هدفون گوش دهید

یکی از مواردی که تاثیرات منفی زیادی بر عملکرد قسمت های مختلف ذهن دارد، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند است. اگرچه موسیقی شاد و مناسب می تواند تمرکز و خلاقیت ذهن را افزایش دهد. اما موسیقی نامناسب نیز آثار منفی دارد. علاوه بر تلاش برای انجام این کار با هدفون و حجم زیاد. این کار باعث از بین رفتن بافت مغز و همچنین منجر به بیماری های عصبی و بیماری آلزایمر می شود. بنابراین، همیشه سعی کنید از کمتر از 60 درصد حجم هدفون استفاده کنید. همچنین هرگز بیش از دو ساعت با هدفون به موسیقی گوش ندهید که برای سلامت روان شما بسیار مضر است.

5) تحرک کم به دلیل آسیب مغزی

ورزش منظم و حرکت کافی از عوامل بسیار مهم در حفظ سلامت ذهن و بدن است. اگر در طول روز تحرک کافی ندارید. توصیه می شود در اسرع وقت ورزش منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید. در غیر این صورت در معرض بیماری های مختلفی مانند بیماری قلبی، آلزایمر زودرس و دیابت خواهید بود.

6) سیگار بر سلامت روان موثر است

مصرف انواع دخانیات مانند سیگار علاوه بر اثرات جبران ناپذیری که بر سلامت بدن شما می گذارد. همچنین باعث زوال مغز و عملکرد نامناسب می شود. سیگار همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، تخریب مغز و حمله قلبی را دو برابر کند. بنابراین اگر سیگاری هستید یا در خانواده شما سیگاری وجود دارد. سعی کنید هر چه زودتر سیگار را ترک کنید. شما بسیار بیشتر از سلامت روانی خود در معرض خطر هستید.

۷) پرخوری

اگر پرخوری کنید، حتی اگر نوع درست غذاها را بخورید، سلامت روان خود را به خطر می اندازید. در واقع پرخوری باعث کاهش عملکرد سیستم عصبی و در نتیجه کاهش سطح تمرکز و بدتر شدن حافظه می شود. همین طور پرخوری طولانی مدت باعث اضافه وزن و بیماری های مختلف جسمی و روحی می شود; سعی کنید با اتخاذ یک رژیم غذایی سلامت محور از سلامت ذهن و بدن خود حمایت کنید.

8) گذراندن زمان زیادی در تاریکی

عدم دریافت نور طبیعی کافی باعث کند شدن عملکرد مغز و افسردگی می شود. دانشمندان همچنین معتقدند نور خورشید به عملکرد صحیح مغز و سلامت روان کمک می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.