افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

با تحریم های احتمالی اروپا، گاز گران می شود

  • کد خبر : 247029
با تحریم های احتمالی اروپا، گاز گران می شود

به گزارش بازار، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که تحریم های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات LNG این کشور مظهر “رقابت ناعادلانه و غیرقانونی” است. وی گفت: باید دید چه تعاریفی صورت می گیرد و به طور خاص چه محدودیت هایی اعمال می شود. پسکوف افزود: در واقع، تلاش […]

به گزارش بازار، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که تحریم های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات LNG این کشور مظهر “رقابت ناعادلانه و غیرقانونی” است.

وی گفت: باید دید چه تعاریفی صورت می گیرد و به طور خاص چه محدودیت هایی اعمال می شود.

پسکوف افزود: در واقع، تلاش ها برای حذف روسیه از بازارهای انرژی ادامه دارد. البته روی آوردن به بازارهای گرانتر عمدتاً برای ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر سودآور است.

سخنگوی دولت روسیه افزود: برای مصرف‌کنندگان نهایی و عمدتاً برای بخش‌های صنعتی در اروپا، این (تحریم‌ها) به معنای گران‌تر شدن گاز است.

وی تصریح کرد: بدیهی است که برای عبور از این موانع غیرقانونی به دنبال راه هایی خواهیم بود. این رقابت ناعادلانه و غیرقانونی است.

پیش از این، بلومبرگ به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال ممنوعیت صادرات مجدد گاز LNG روسیه از طریق بنادر اروپایی به کشورهای ثالث به عنوان بخشی از پیش نویس چهاردهمین بسته تحریمی ضد روسیه است. با این حال، اتحادیه اروپا قصد ندارد کشورهای عضو را از خرید آن برای استفاده در قلمرو خود منع کند.

پیش از این، مدیرعامل غول انرژی فرانسوی توتال نیز اعلام کرده بود که در صورت اعمال تحریم های اتحادیه اروپا بر عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) به روسیه، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه یامال LNG استفاده خواهد کرد. از آن حذف شود.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022 به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

به دنبال افزایش شدید قیمت بنزین که مصرف کنندگان و شرکت های اروپایی را مجبور به کاهش مصرف خود در زمستان کرد، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و عرضه آن تحت فشار شدید افکار عمومی قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.