افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
0

سه شنبه بازار املش و حال و هوای متفاوت بازار هفتگی

  • کد خبر : 239081
سه شنبه بازار املش و حال و هوای متفاوت بازار هفتگی

بازار از گذشته تاکنون نقش مؤثر و تعیین کننده ای در شکل گیری شهرنشینی و شهرها داشته است. با رشد شهرها و قصبه های گیلان، بازارهای محلی در گیلان رواج یافت. جالب است بدانید بازارهای هفتگی مانند بازار املش در روزهای سه شنبه نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه روستاییان در روز بازار علاوه […]

بازار از گذشته تاکنون نقش مؤثر و تعیین کننده ای در شکل گیری شهرنشینی و شهرها داشته است. با رشد شهرها و قصبه های گیلان، بازارهای محلی در گیلان رواج یافت. جالب است بدانید بازارهای هفتگی مانند بازار املش در روزهای سه شنبه نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه روستاییان در روز بازار علاوه بر دیدار با دوستان و آشنایان، از اخبار و اتفاقات منطقه نیز مطلع می شوند.

بازارهای هفتگی مانند این سه شنبه بازار املش، در روزهای مختلف هفته در نقاط دیدنی گیلان تشکیل می شود و معمولاً به نام آن روز شناخته می شود. سه شنبه بازار املش یکی از بازارهای محلی و تمیز است که در آن محصولات کشاورزی، محصولات کشاورزی، دام، صنایع دستی و سایر محصولات روستایی به فروش می رسد.

اگر به بازارهای هفتگی گیلان علاقه مند هستید، برای سه شنبه بازار املش با مجله اسمارتک نیوز همراه باشید.

سه شنبه ها در بازار املش چه محصولاتی می فروشند؟

سه شنبه ها در بازار املش تخم مرغ، ترب قرمز، سینی های پر از سیر، هویج، گل کلم، شیشه های مربا و ترشی، ماهی شور و دودی، لبنیات و مانند آن به فروش می رسد.

در آخرین سه شنبه بازار در این بازار چه می گذرد؟

بازار هفتگی در آخرین سه شنبه سال قدیم پر از شلوغی و حضور مردم مشتاقی است که هم برای خرید و هم برای تفریح ​​به بازار می آیند. امروزه بازی ها و آیین های محلی و پهلوانی فراوانی وجود دارد. در این مراسم گروه های مختلفی از تعزیه خوانان، حاملان، کشتی گیران، تار نوازان، شعبده بازان و شعبده بازان نیز حضور دارند.

شکم گردی در بازار املش در روز سه شنبه چگونه است؟

سماورهای جوشان و قوری‌های چینی گلدار با عطر دلپذیرشان در لیوان‌های کمر باریک قدیمی، عابران و خریداران را در بازار محلی جذب می‌کنند. در سه شنبه کافه های بازار امالش می توانید چای داغ تازه دم شده و همچنین صبحانه و ناهار محلی را با طعمی متفاوت میل کنید.

املش، شهری در دامنه کوه

املش با کوهپایه هایش دارای دو دشت و کوه است و در جهت جنوبی شهرستان های لنگرود و رودسر در استان گیلان قرار دارد. آب و هوای این شهر تحت تأثیر دو عامل دریا و کوهستان، معتدل و مرطوب، نیمه کوهستانی است.

بازار سه شنبه املش قدمتی طولانی دارد و در این روز شهر حال و هوای متفاوتی را تجربه می کند. این روزها شهر پر از شور و هیجان است.

سه شنبه بازار املش

عکس از: سایت فلیکر

وقتی از دور به دستفروشان شاداب و چادرهای برافراشته نگاه می کنید، شلوغی و شلوغی بازار در جمع مردان و زنان زحمتکش این شهر توجه شما را به خود جلب می کند. با هر قدم به سمت بازار، احساسات ملموسی را از زندگی خود در بر می گیرید. بازار پر جنب و جوش است و هر سه شنبه همه سعی می کنند محصولات خود را به شیوه ای متفاوت بازاریابی و به فروش برسانند.

بوی تازگی در سه شنبه بازار املش

بازار املش در روز سه شنبه یکی از پر رونق ترین بازارهای محلی گیلان است که از گذشته تا به امروز مورد توجه گردشگران و اهالی بوده است.

در روز بازار، چادرهایی در گوشه و کنار بازار برپا می شود و محصولات مختلف محلی در مقابل چشمان مشتریان و فعالان بازار به نمایش گذاشته می شود. این مغازه ها بعدازظهر و با پایان یافتن بازار هفتگی خالی می شوند و میدان بازار به شکل همیشگی خود باز می گردد.

سه شنبه بازار املشسه شنبه بازار املش

عکس از: سایت فلیکر

سه شنبه ها بازار املش معمولا شلوغ است. به محض ورود به آن بوی سبزی تازه بینی شما را نوازش می دهد و گوش هر رهگذری آواز مرغ و خروس و مرغ و بوقلمون را دنبال می کند. سه شنبه بازار املش به عنوان یک بازار محلی به معنای ترکیبی از صداهای طبیعت، رنگ ها و عطرهای تازه است!

در این بازار شلوغ، گویی رنگین کمانی از رنگ ها بازار را گرفته است، از پرتقال و نارنگی گرفته تا سیب قرمز، از سبز با طراوت تابستان تا زرد لیموهای آبدار و معطر.

سه شنبه بازار املشسه شنبه بازار املش

عکس از: سایت فلیکر

سبدهای بزرگ پر از تخم مرغ، دسته های زیبا از تربچه های قرمز بدلی، سینی های پر از سیر، هویج، گل کلم، شیشه های مربا و ترشی، ماهی شور و دودی، لبنیات و امثال اینها، فروشنده هایی خونگرم و صمیمی دارند که بعد از آن به مشتریانشان خدمت می کنند. از خرید. .با لهجه زیبای خود نماز می خوانند. این بازارهای محلی از تولید تا مصرف حس مثبت و خوبی دارند که لذت خرید را چند برابر می کند.

محصولات محلی مانند برنج، چای، عسل، محصولات دامی، مرکبات، فندق، گل گاوزبان، آجیل و صنایع دستی سه شنبه ها در بازار املش به فروش می رسد. رونق این بازار در صبح است، زیرا گروه قابل توجهی از دستفروشان و مشتریان را روستاییان و ساکنان تپه های املش تشکیل می دهند. خرید و فروش خود را ظهر انجام می دهند و سه شنبه بعد از بازار املش به روستای خود باز می گردند.

سه شنبه بازار املشسه شنبه بازار املش

عکس از: سایت فلیکر

حوالی بعدازظهر و با نزدیک شدن به زمان تعطیلی بازار، فروشندگان داخلی این بازار رونق بیشتری پیدا می کنند و به همین دلیل می توانند محصولات خود را با قیمت کمتری نسبت به صبح به دست آورند. فضای پر جنب و جوش و محلی بازار املش در روز سه شنبه با صدای دست فروشان و انواع محصولات محلی این بازار از جاذبه های این منطقه است.

یک لیوان چای تازه دم در دل بازار هفتگی

کافه ها سه شنبه ها در بازار املش بسیار پررونق هستند و محل تجمع خریداران و فروشندگان شهری و روستایی هستند.

در روزهای بازار، تعداد مشتری ها در کافه ها بیشتر است. سماورهای جوشان و قوری‌های چینی گلدار با عطر دلپذیرشان در لیوان‌های کمر باریک قدیمی، عابران و خریداران را در بازار محلی جذب می‌کنند. در سه شنبه کافه های بازار امالش می توانید چای داغ تازه دم شده و همچنین صبحانه و ناهار محلی را با طعمی متفاوت میل کنید.

سه شنبه بازار املشسه شنبه بازار املش

عکس از: سایت گوگل مپ

برخی از کافه ها ثابت و دائمی هستند و جزو مغازه های معمولی سه شنبه بازار املش به حساب می آیند. در این کافه ها، تاجران و دستفروشان می نشینند و در حال نوشیدن چای از وضعیت بازار صحبت می کنند. اما کافه های سیار تنها در روزهای هفتگی بازار راه اندازی می شوند و با برپایی خیمه شب بازی به مشتریان خود خدمات رسانی می کنند.

روز سه شنبه بازار املش محل اجتماع است

بازار املش نیز در روز سه شنبه محل اجتماع گروه های مختلف اجتماعی است. اکثر خریداران و فروشندگان املش همدیگر را می شناسند و در طول روز بازار با هم ملاقات و گفتگو می کنند. بازار هفتگی محلی برای حل مشکلات و مسائل مردم است.

سه شنبه بازار املشسه شنبه بازار املش

عکس از: سایت گوگل مپ

سه شنبه بازار املش فرصت خوبی برای دریافت اخبار، دیدن و بازدید، تفریح ​​و تبادل محصولات است. بسیاری از مردم منطقه به جز روزهای بازار یکدیگر را نمی بینند و این مکان فضای اجتماعی قوی ایجاد می کند. محل اجتماع بسیاری از گروه هایی است که خود را متعهد به رفتن به بازار در این روز می دانند. مردم بازار گاهی پای یکدیگر می نشینند و مشکلات و دغدغه های خود را با هم در میان می گذارند و همین همدلی و ابراز احساسات آنها را به هم نزدیک می کند.

سه شنبه بازار املشسه شنبه بازار املش

عکس از: سایت گوگل مپ

اجرای مراسم و بازی های محلی و پهلوانی در بازار.

در املش، بازارهای ویژه ای با رویدادهای خاص مانند کشتی گیله مردی، لافندبازی (طناب بازی) و آتش بازی برگزار می شود. به مناسبت علم واچینی در ماه محرم بازارهای مذهبی همراه با تعزیه در مراکز مذهبی و امامزاده ها برگزار می شود.

اما بازارهای فصلی که برای نوروز و دیگر تعطیلات برگزار می‌شود، از رونق خاصی برخوردار است. سه شنبه بازار املش در روزهای عید نوروز مانند اسفند در آستانه سال نو با بازی ها و آیین های مختلف همراه است.

سه شنبه بازار املشسه شنبه بازار املش

عکس از: سایت گوگل مپ

بازار هفتگی در آخرین سه شنبه سال قدیم مملو از شلوغی زندگی و حضور مردم مشتاقی است که هم برای خرید و هم برای تفریح ​​به بازار می آیند. امروزه بازی ها و آیین های محلی زیادی وجود دارد که یک حرکت اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود.

همچنین اجرای گروه های مختلف تعزیه خوان، باربر، کشتی گیر، تار نواز، مارگیران و شعبده باز در این مراسم بسیار پرطرفدار است. آنها با نمایش های سرگرم کننده خود بازار را زنده نگه می دارند. پیر و جوان، زن و مرد دایره ای دور آنها جمع می شوند و با سوت و کف زدن آنها را همراهی می کنند.

سه شنبه بازار املشسه شنبه بازار املش

عکس از: سایت گوگل مپ

نمایش های پهلوی در بازارهای محلی املش مانند سه شنبه امروز از گذشته تا به امروز برگزار می شود. در میان هلهله و دعای خیر مردم، کشتی گیران با شکستن زنجیر و انجام کارهای نامتعارف شور و شوق را در بین تماشاگران ایجاد می کنند و در پایان از آنها هدایا و پول دریافت می کنند.

اگر تا به حال سه شنبه به بازار آمالش رفته اید، لطفاً تجربیات و احساسات خود را از حضور در این بازار هفتگی محلی در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.