افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

سفرنامه نوروزی متعلق به کدام شهرهاست؟

  • کد خبر : 246285
سفرنامه نوروزی متعلق به کدام شهرهاست؟

شرکت مسافرتی اسمارتک نیوز با انتشار آمار مربوط به سفر کاربران خود در تعطیلات نوروزی، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را به عنوان برترین شهرهای ایران از نظر سفرهای داخلی اعلام کرد. با توجه به سهم بازار بالای این شرکت در بازار گردشگری ایران، این گزارش را می توان مرجع خوبی برای تحلیل […]

شرکت مسافرتی اسمارتک نیوز با انتشار آمار مربوط به سفر کاربران خود در تعطیلات نوروزی، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را به عنوان برترین شهرهای ایران از نظر سفرهای داخلی اعلام کرد.

با توجه به سهم بازار بالای این شرکت در بازار گردشگری ایران، این گزارش را می توان مرجع خوبی برای تحلیل رفتار مسافرتی ایرانیان در تعطیلات نوروزی دانست.

محبوب ترین شهرهای ملی

به گفته این شرکت، تهران با اختلاف زیادی به عنوان مبدأ بلیت های خریداری شده ثبت شده است و عمده سفرهای مسافران نوروزی از تهران انجام شده است.

مشهد عنوان پربازدیدترین مقصد را به خود اختصاص داده است، اما در بخش اقامت، اگر تعداد هتل های رزرو شده را بررسی کنید، شیراز رتبه اول را به خود اختصاص داده و رکورددار اسکان مسافران نوروزی است.

کیش، مقصدی محبوب برای گردشگران

آمارهای مربوط به محصول گردشگری اسمارتک نیوز در مقایسه با آمار ارائه شده در سال 1401 نشان می دهد که تورهای کیش همچنان انتخاب اول مسافرانی است که برای سفر خود از تور استفاده می کنند و ترجیح می دهند سفر خود را به صورت پکیج کامل انجام دهند.

102 2

استانبول، پربازدیدترین مقصد خارجی

در بخش آمار مربوط به سفرهای خارجی استانبول در صدر فهرست انتخاب های مسافران ایرانی قرار دارد. بیشتر پروازهای خارجی، بیشتر هتل های رزرو شده و حتی بیشترین جستجو برای پروازها و هتل های خارجی متعلق به استانبول است.

شاید بتوان دلایلی از جمله نزدیکی ترکیه به ایران، نداشتن نیاز به ویزا و سهولت دسترسی به این مقصد را دلیل رکورد دار بودن استانبول برای ایرانیان دانست.

روابط عمومی شرکت مسافرتی اسمارتک نیوز درباره آمار منتشر شده گفت: در مجموع بخش قابل توجهی از سفرها در این مدت متعلق به مسافرانی است که به زادگاه خود سفر می کنند و بخشی دیگر شامل سفرهای تفریحی است. گروه‌های مسافران می‌توانند با آگاهی بیشتر از نیازهای مسافران، بینش خوبی در اختیار فعالان صنعت گردشگری قرار دهند تا بتوانند امکانات و برنامه‌های مناسب‌تری را برای تعطیلات مشابه آینده ایجاد کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.