افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

  • کد خبر : 244834
کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

دبی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه و جهان است که در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است. این تعداد گردشگر نیازهای زیادی دارند که در سفر به دبی باید برآورده شوند که یکی از آنها گردش در شهر است. بنابراین بیایید سیستم حمل و نقل عمومی دبی و هزینه های آن را […]

دبی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه و جهان است که در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است. این تعداد گردشگر نیازهای زیادی دارند که در سفر به دبی باید برآورده شوند که یکی از آنها گردش در شهر است. بنابراین بیایید سیستم حمل و نقل عمومی دبی و هزینه های آن را بررسی و بررسی کنیم. با مجله گردشگری امروز پرواز کن با ما همراه باشید تا جامع ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی را برای شما ارائه دهیم.

چگونه از حمل و نقل عمومی در دبی استفاده کنیم؟

دبی به طور کلی شهر کوچکی است و تمام مکان های مهم و گردشگری آن بسیار نزدیک است. این فاصله کوتاه ممکن است به شما این تصور را بدهد که می توانید جاذبه های دبی تمرین اما وقتی به زمان دبی فکر کنیم این موضوع مشخص خواهد شد. در این هوای گرم، پیاده روی جذاب به نظر نمی رسد. مگر در پاییز و زمستان که گرما کمی کاهش یافته است.

اما وقتی با تنوع سیستم حمل و نقل عمومی دبی آشنا می شوید، شاید حتی فکر پیاده روی به ذهنتان خطور نکند. تمام وسایل حمل و نقل عمومی در دبی به طور کامل در زیر ارائه شده است تا بتوانید راحت تر برای گشت و گذار و جاذبه های دبی برنامه ریزی کنید.

اجاره خودرو در دبی درایو با خودروهای لوکس

البته این روش جزء سیستم حمل و نقل عمومی دبی نیست، اما بسیاری از گردشگران تمایل دارند با خودروهای لوکس دبی سفر کنند و از این روش برای رفت و آمد استفاده کنند. اگرچه هزینه حمل و نقل عمومی در دبی نسبت به سایر شهرها گرانتر است، اما کرایه ماشین در این شهر گران ترین راه برای سفر به حساب می آید.

گرفتن تاکسی در دبی گران اما راحت است

هزینه تاکسی در دبی بالاست و ممکن است در وهله اول شما را از استفاده از تاکسی در طول سفر منصرف کند. اما باید در نظر داشته باشید که تاکسی راحت ترین وسیله حمل و نقل در دبی است و راحت تر می توانید در شهر تردد کنید. این تاکسی ها از مبدأ تا مقصد منحصراً در اختیار شما (و همراهانتان) هستند و از این نظر نمی توان آنها را عمومی نامید و تا حدودی خصوصی هستند.

کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

تاکسی های دبی دارای دو مدل دولتی و خصوصی هستند. مدل دولتی بدنه کرم و سقف رنگی دارد و تاکسی های شخصی این ویژگی را ندارند. تاکسی های خصوصی نیز در قالب پلتفرم هایی مانند اوبر، کریم و تاکسی دبی فعالیت می کنند.

هزینه استفاده از این خدمات با توجه به مسیر بین مبدا و مقصد از قبل در درخواست مشخص و ثابت می شود. برای محاسبه قیمت تاکسی در دبی از پارکومتر استفاده می شود و پس از محاسبه ورودیه با توجه به مدت زمانی که وارد تاکسی می شوید، نسبت به مسافت طی شده، این ابزار هزینه نهایی را محاسبه می کند.

اتوبوس شهری دبی ارزان ترین گزینه حمل و نقل.

دبی ناوگان اتوبوس های شهری دارد که شامل 119 خط مختلف است و تقریباً به تمام نقاط دبی می رسد. بنابراین شاید بهترین و ارزان ترین راه حمل و نقل در دبی. از نظر امتداد هم باید همین روش باشد. بنابراین اگر قصد کاهش هزینه حمل و نقل در دبی را دارید توصیه می کنیم از این اتوبوس ها برای رفت و آمد در شهر استفاده کنید و از نظر هزینه اتوبوس های بین شهری بهترین حمل و نقل دبی محسوب می شوند. کرایه اتوبوس در دبی نسبتا پایین است و می توانید با کارت نول هزینه آن را پرداخت کنید.

اتوبوس های بین شهری دبی

کارت نول دبی کارت مشابه کارت مترو و اتوبوس ما است که انواع مختلفی دارد و پس از پرداخت هزینه خرید می توانید آن را تا مبلغ مورد نظر بارگیری کنید.

مونوریل در دبی ارتباط با پالم دبی

اولین مونوریل در خاورمیانه در دبی ساخته شد. در حال حاضر مسیر مونوریل دبی فقط برای سفر به جزیره نخل جمیرا است. این مونوریل همه روزه هفته از ساعت 8 صبح تا 22 به مسافران و گردشگران این شهر خدمات رسانی می کند.

مونوریل دبی

تراموا در دبی مجهز به واگن درجه یک.

این تراموا که اولین تراموا ساخته شده در آسیاست، تنها ۱۱ ایستگاه دارد و به مناطق گردشگری دبی اختصاص دارد. این تراموا دارای سه واگن یکی برای زنان و کودکان، یک خودروی جنرال و دیگری خودروی درجه یک است.

تنها تفاوت بزرگ با مترو همین تعداد ایستگاه است. عدد ایستگاه های مترو دبی خیلی بیشتر از ایستگاه های تراموا است. پرداخت نیز توسط نول کارت انجام می شود با این توضیح که در هر بار سوار و پیاده شدن بدون توجه به مسافت طی شده مبلغ ثابتی از کارت نول شما کسر می شود.

تراموا دبی

مترو دبی ترافیک سریع و آسان

مترو یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در داخل شهر دبی است. متروی دبی روی زمین قرار دارد و فقط در بعضی جاها زیر زمین می رود. این قطار دارای 5 واگن است که 4 واگن آن به عنوان واگن نقره ای شناخته می شوند و خدمات عمومی دارند. یک کالسکه دیگر به دو قسمت درجه یک و یک قسمت مخصوص زنان و کودکان تقسیم شده است.

با نگاهی به نقشه مترو دبی متوجه خواهیم شد که دارای دو خط و در مجموع 49 ایستگاه است. قطارهای آنها نیز خدمات ویژه ای مانند وای فای و خدمات معلولان دارد و تمامی ایستگاه ها دارای آسانسور هستند. هزینه استفاده از مترو فقط با نول کارت قابل پرداخت است قیمت بلیط مترو دبی بسته به مسافت طی شده، از شارژ صفر کارت شما کسر می شود.

متروی دبی

قوانین مترو دبی

قوانین مترو دبی مشابه قوانین سایر نقاط جهان است با این تفاوت که برخی از آنها مختص دبی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم. جویدن آدامس، خوردن و آشامیدن در متروی دبی ممنوع است. علاوه بر این، قرار دادن پا روی صندلی مشمول جریمه، چرت زدن، خوابیدن و ترمز اضطراری قطار بدون دلیل نیز در مترو ممنوع است و در صورت انجام هر یک از این موارد باید جریمه بپردازید.

حمل و نقل آبی در دبی

علاوه بر حمل و نقل زمینی، حمل و نقل آبی در دبی همچنین بسیار رایج است. کشتی، تاکسی آبی و اتوبوس های آبی از جمله پرکاربردترین وسایل حمل و نقل عمومی در دبی هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

فرابر یا کشتی در دبی مناسب برای گشت ساحلی.

یکی از بهترین راه ها برای دسترسی به مناطق مختلف ساحلی استفاده از کشتی است. این شاتل ها در شش مسیر حرکت می کنند و کرایه آن ها به صورت نقدی، کارت اعتباری و صفر کارت قابل پرداخت است. البته ناگفته نماند که هزینه استفاده از این خدمات نسبتا بالاست و روش ارزانی به حساب نمی آید.

کامل ترین راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

تاکسی دریایی دبی برای جلوگیری از ترافیک

در مواقعی که جمعیت دبی زیاد است، استفاده از تاکسی های دریایی یکی از بهترین راه ها برای فرار از ترافیک است. در حال حاضر 44 ایستگاه تاکسی دریایی در مناطق مختلف در دسترس مسافران است.

تاکسی دریایی دبی

اتوبوس دریایی دبی وسیله ای برای آب و زمین.

این اتوبوس ها که قابلیت تردد در آب و زمین را دارند، به طور ویژه طراحی شده اند مسیر بین جزیره آبی واترز و ساحل مارینا هستند. هزینه استفاده از این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است و امکانات خوبی مانند سیستم خنک کننده مناسب را در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

اتوبوس دریایی دبی

سفرهای ارزان تر به دبی با سیستم حمل و نقل دبی

در این مقاله سعی می کنیم تمام راه هایی را که می توانید در شهر و از آن سفر کنید، پیدا کنیم سرگرمی در دبی از آن لذت ببرید، اجازه دهید آن را معرفی کنیم و به طور خلاصه مرور کنیم. شما به راحتی می توانید با در نظر گرفتن اهداف سفر، میزان حمل و نقل مورد نیاز و استفاده و همچنین بودجه ای که در اختیار دارید، یکی از این سیستم ها را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. برای سفر به این شهر محبوب در امارات متحده عربی می توانید تور مسافرتیبلیط هواپیما، ویزا و هتل های دبی را به صورت آنلاین رزرو کنید.

اگر به دبی سفر کرده اید، نظر خود را در مورد سیستم حمل و نقل عمومی این شهر با خوانندگان ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد حمل و نقل عمومی در دبی

ارزان ترین روش حمل و نقل در دبی چیست؟

استفاده از اتوبوس ارزان ترین روش حمل و نقل در دبی است

راحت ترین روش حمل و نقل در دبی چیست؟

اگرچه استفاده از تاکسی بسیار راحت است، اما هزینه بالایی نیز دارد.

آیا مونوریل دبی کل شهر را پوشش می دهد؟

در حال حاضر، این مونوریل فقط به جزیره پالم خدمات می دهد.

پیش نیازهای استفاده از حمل و نقل عمومی دبی چیست؟

خرید و شارژ یکی از انواع «نول کارت» برای پرداخت هزینه استفاده از این خدمات در اکثر سیستم های حمل و نقل الزامی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.