افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
0

جاده چالوس کجاست؟ | همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

  • کد خبر : 235558
جاده چالوس کجاست؟  |  همه ی چیزهایی که لازم است بدانی

فرقی نمی کند اهل کدام کشور ایران باشید، بوی باران و هوای خوب هر کسی را به دل می بندد تا به دل جاده چالوس بیاید و از هوای مطبوع و دلنشین آن لذت ببرد. این جاده معروف یکی از خاطره انگیزترین ها به حساب می آید، کافی است یک بار از آن عبور کنید […]

فرقی نمی کند اهل کدام کشور ایران باشید، بوی باران و هوای خوب هر کسی را به دل می بندد تا به دل جاده چالوس بیاید و از هوای مطبوع و دلنشین آن لذت ببرد. این جاده معروف یکی از خاطره انگیزترین ها به حساب می آید، کافی است یک بار از آن عبور کنید تا هر بار که از شلوغی و آلودگی هوا خسته شدید، سرتان به هم بخورد. اگر شما نیز موافق هستید، این مقاله از مجله گردشگری flytoday برای تو نوشته شده بود با ما بمان.

جاده چالوس کجاست؟

جاده چالوس معروف به جاده 59 یکی از نوستالژیک ترین جاده هایی است که تا به حال در ایران دیده اید. این جاده به طول 168 کیلومتر در سال 1312 به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون یکی از محبوب ترین جاده ها بوده است. جاده ای پر پیچ و خم با چشم اندازی زیبا از جنگل های شمال که قدمت آن را در عکس جاده چالوس که توسط پدربزرگ ها و مادربزرگ ها گرفته شده است مشاهده می کنید.

این جاده 168 کیلومتری در سال 1312 به بهره برداری رسید. جاده چالوس از میانه مسیر کرج آغاز می شود و تا استان مازندران و شهر چالوس امتداد می یابد. این جاده امروزه یکی از پرترددترین و پرترددترین جاده های کشور است که در ایام تعطیلات مقصد بسیاری از مسافران است. بنابراین اگر می خواهید در ایام تعطیل از این مسیر عبور کنید، حتما اخبار را دنبال کنید تا از آخرین وضعیت ترافیکی این جاده مطلع شوید.

رانندگی در جاده چالوس برای همه نیست. چشم برداشتن از زیبایی جاده و گرفتن پیچ و خم های آن به تمرکز زیادی نیاز دارد. بنابراین در سفر به جاده چالوس راننده نباشید تا بتوانید از زیبایی خیره کننده جاده لذت ببرید. همچنین گردنه هزار چم یکی از خطرناک ترین پیچ های بزرگراه چالوس است و برای رانندگی در این جاده باید متخصص باشید. پس جدای از رعایت این زیبایی، نکات ایمنی را حتما در نظر بگیرید.

آدرس جاده چالوس در نقشه گوگل

مسیر دسترسی جاده به چالوس

برای رسیدن به جاده چالوس سه راه وجود دارد. کدام یک از این مسیرها می تواند شما را تقریباً در یک زمان به مقصد برساند؟

  • بزرگراه تهران – کرج اگر بزرگراه همت و بزرگراه تهران – شمال را انتخاب کنید می توانید به بزرگراه چالوس برسید. فاصله تهران تا جاده باستانی چالوس حدود 160 کیلومتر است که از کرج قابل دسترسی است.

در سال های اخیر بزرگراه تهران-شمال مسیر را بسیار کوتاه کرده است. فاصله تهران تا چالوس از جاده جدید 130 کیلومتر است و برای پیمودن این مسیر باید از سه راهی همت – آزادگان وارد بزرگراه شوید. برخلاف اتوبان قدیم، برای رفتن به چالوس از اتوبان باید عوارضی پرداخت کنید که هر سال به روز می شود. عوارضی بزرگراه تهران شمال که در سال 1402 اعلام شد برای خودروهای سواری در ایام پیک و تعطیلات 50 هزار تومان و در روزهای عادی 30 هزار تومان است.

جاذبه های جاده چالوس

وقتی مسیر بزرگراه زیبای چالوس را طی می کنید، علاوه بر دیدنی های مسیر، جاذبه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از مشاهده و گشت و گذار در آنها لذت ببرید. در زیر با جذاب ترین ها. جاذبه های چالوس او را خواهید شناخت

جاذبه های جاده چالوس

آسارا | محور اصلی چالوس

آسارا بیش از 80 درصد جاده چالوس را تشکیل می دهد. بنابراین، اگر کسی از شما بپرسد آسارا در جاده چالوس کجاست؟ تعجب نکنید. آسارا یکی از نواحی شهرستان کرج است. دارای سه ناحیه آدران، نسا و آسارا است. آسارا با 21 روستا یکی از بزرگترین روستاهای البرز با 20 هزار نفر جمعیت است. طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل کوهستانی، این بخش از استان البرز را به یکی از محبوب ترین جاذبه ها به ویژه در فصل گرما تبدیل کرده است.

سد امیر کبیر | آغاز زیبایی جاده چالوس.

وقتی سفر خود را از کرج به چالوس آغاز می کنید، اولین جاذبه ای که می بینید سد امیرکبیر است. این سد در نزدیکی شهر واریان قرار دارد. به سد امیرکبیر که برسید ماشین های زیادی را می بینید که در کنار سد پارک شده اند. مسافران داخل ماشین نشسته اند و به آب محصور در کوه های اطراف نگاه می کنند و از این تصویر زیبا عکس می گیرند.

جذاب ترین نوستالژی جاده اشکده کندوان چالوس

بسیاری از مردم در مسیر جاده چالوس برای خوردن آش کندوان حرکت می کنند. در 90 کیلومتری بزرگراه چالوس قبل از تونل کندوان، خرابه‌های باستانی وجود دارد. در مسیر جاده چالوس از تونل های زیادی عبور می کنید و پس از عبور از تونل 11 (تونل کندوان) به اشکده کندوان می رسید.

این تونل مسیر کرج تا چالوس را حدود 13 کیلومتر کوتاه کرده است. این رستوران قدیمی باعث شده مسافران کمتری از امتحان غذاهای آن دست بکشند. انواع اشکده، آش دوغ، آش نشه، آدسی، میرزا قاسمی و … را می توانید سفارش دهید. در این اشکده. بسیاری از مردم در تمام طول سال فقط برای خوردن آش این مسیر را طی می کنند.

اشکده کندوان

آدرس اشکده کندوان در نقشه گوگل

طراحی | مسیری برای دوستداران ورزش های زمستانی

به کیلومتر 65 بزرگراه چالوس که رسیدید تا تابلو به سمت راست جاده بپیچید استند اسکی طراح. می آید فضایی جذاب برای دوستداران فعالیت های زمستانی، از اسکی و تله اسکی گرفته تا پیست های چمن، تله اسکی و تله کابین، که می توانید ساعاتی فراموش نشدنی را در آن زندگی کنید. این منطقه حتی تابستان های جذابی دارد که در آن می توان به تفریح ​​پرداخت.

کاروانسرای پای سنگی در قله کندوان

در جاده چالوس با رسیدن به کندوان در 200 متری تونل کندوان می توانید این کاروانسرا زیبا با گنبدی با نورگیرهای فراوان را ببینید. این کاروانسرا زیبا یکی از جاذبه های تاریخی است که در طول مسیر می توانید از آن دیدن کنید.

آبشار هفت چشمه جاذبه ای دیدنی در مسیر چالوس.

در جاده چالوس به استان البرز که در 17 کیلومتری اتوبان کرج – چالوس قرار دارد، آبشاری به طول 7 متر وجود دارد. برای رسیدن به این آبشار کافی است به سمت روستای ارنج بروید. آبشار هفت چشم کرج یکی از جاهای دیدنی چالوس است که مسیر تقرب آن از میان سنگ ها و صخره ها می گذرد.

آبشار هفت چشمه

آدرس آبشار هفت چشمه در نقشه گوگل

باتلاق هسل | نگینی از زمرد در جنوب غربی چالوس

در 10 کیلومتری جنوب غربی چالوس، حدود 15 کیلومتری شمال غربی مرزن آباد، در میان جنگل های سرسبز مردابی زیبا قرار دارد که مازندرانی ها به آن هاسل می گویند که به معنی آب راکد است. تالاب زیبا با منظره زمردی تصویری خارق العاده و منحصر به فرد است که با دیدن این زیبایی ساعت ها می توانید مسحور آن شوید. این تالاب زیبا در هر فصل رنگ و درخشش خاصی دارد. در تابستان و بهار سبز است، اما در پاییز و زمستان به رنگ نارنجی در می آید. اگر می خواهید از مرداب هسل دیدن کنید، به روستای طلاجو در چالوس بروید.

باتلاق هسل

آدرس Hessel Marsh در نقشه گوگل

مکان مقدس سالمندان. قبری دنج در دل جنگل.

باید بدانید که درختان هزاران ساله در سراسر جهان محبوب و مقدس هستند. در روستای آتشگاه در دهستان کمال آباد که آرامگاه پیر پیران در نزدیکی آن قرار دارد درختی دو هزار ساله وجود دارد. این بقعه در بین اهالی به امامزاده پیر پیران معروف است. درخت کهنسال این شهرک برای مردم قداست خاصی دارد و در کنار آن نماز می خوانند. این درخت اکنون به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است.

بهترین رستوران های جاده چالوس

یکی از جالب ترین تفریحات در مسیر چالوس، امتحان غذاهای متنوع و البته سنتی در رستوران های کنار جاده است. پس اگر می خواهید در این مسیر با کیفیت ترین غذاها را امتحان کنید، رستوران های زیر انتخاب خوبی خواهند بود.

  • رستوران آبی بعد از تونل کندوان ابتدای سیاه بیشه
  • رستوران لاله کهن کیلومتر 3
  • باغ رستوران پر بار، کیلومتر 6
  • دیزی سرای هیمه کیلومتر 12
  • اشکده کندوان 75 کیلومتر جنب تونل کندوان
  • باغ رستوران نوروزی وینه کیلومتر 12
  • رستوران باغ رویال کیلومتر 12
  • رستوران همسفر به مرزن آباد نرسیده است
  • رستوران باغ پدری 10 کیلومتر
  • رستوران Orquídeas واقع در کیلومتر 12
  • رستوران دونا، کیلومتر 75
  • رستوران میرزایی کیلومتر 9

سفر به شمال از بزرگراه چالوس را تجربه کنید.

جاده چالوس یکی از عاشقانه‌ترین و نوستالژیک‌ترین جاده‌های ایران است که از قدیم الایام همواره جذاب بوده است. این مسیر یکی از زیباترین جاده های ایران به حساب می آید، اگرچه طولانی نیست، اما رسیدن به مقصد ممکن است ساعت ها طول بکشد. حتما می پرسید چرا؟ پاسخ ساده است، هیچکس نمی تواند زیبایی این مسیر را نادیده بگیرد. گام به گام می توانید توقف کنید، عکس بگیرید. در رستوران ها و غذاخوری ها غذاهای محلی بخورید و در هوای پاک آن ها عمیق نفس بکشید.

اگر خاطره ای از این مسیر زیبا دارید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول جاده چالوس

جاده چالوس کجاست؟

جاده چالوس معروف به جاده پنجاه و نهم یکی از نوستالژیک ترین جاده های ایران است که از مرکز مسیر کرج شروع و تا شهر چالوس مازندران امتداد می یابد.

جاذبه های جاده چالوس چیست؟

هسل مرداب، کندوان اشکده، آبشار حث چشم، آرامگاه پیرپیران و… از مکان های دیدنی مسیر چالوس هستند.

بهترین رستوران های مسیر چالوس کدامند؟

در این مسیر رستوران های زیادی مانند اشکده کندوان، رستوران لاله کهن، آبی، باغ پدری، ارکیده و … وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.