افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
1

گیاهان هم فریاد می زنند! کشف شگفت انگیز دانشمندان از زبان ناشناخته گیاهان.

  • کد خبر : 240447
گیاهان هم فریاد می زنند!  کشف شگفت انگیز دانشمندان از زبان ناشناخته گیاهان.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که گیاهان در هنگام استرس صداهایی شبیه به جیغ تولید می کنند! نتایج این تحقیق شگفت انگیز نشان می دهد که گیاهان قادر به تولید صداهای کلیک مانندی هستند که انسان بدون استفاده از تجهیزات علمی قادر به شنیدن آنها نیست. کشف زبان ناشناخته گیاهان این تحقیق که نتایج […]

یک مطالعه جدید نشان می دهد که گیاهان در هنگام استرس صداهایی شبیه به جیغ تولید می کنند! نتایج این تحقیق شگفت انگیز نشان می دهد که گیاهان قادر به تولید صداهای کلیک مانندی هستند که انسان بدون استفاده از تجهیزات علمی قادر به شنیدن آنها نیست.

کشف زبان ناشناخته گیاهان

این تحقیق که نتایج آن در سال 2023 در مجله معتبر Cell منتشر شد، دریچه جدیدی به روی دنیای ناشناخته گیاهان گشوده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که گیاهان در لحظات حساس و تحت فشار شدید فریاد می زنند و از طریق تولید صدا وضعیت وحشتناک خود را اعلام می کنند.

یکی از زیست شناسان شرکت کننده در این تحقیق می گوید:

حتی در یک محیط ساکت صداهایی شنیده می شود که انسان قادر به شنیدن آنها نیست. این صداها حاوی اطلاعات مهمی هستند و حیوانات می توانند آنها را بشنوند. بنابراین، امکان فعل و انفعالات صوتی گسترده در دنیای گیاهی دور از ذهن نیست.

وی با اشاره به نقش حیاتی ارتباط صوتی در دنیای گیاهی می گوید:

گیاهان دائماً با حشرات و سایر موجودات زنده در تعامل هستند و بسیاری از این موجودات از صدا برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. بنابراین، استفاده نکردن از این ابزار قدرتمند برای تبادل اطلاعات و حفظ بقای گیاهان برای گیاهان بسیار نابهینه و غیرمنطقی است.

رمزگشایی فریادهای کم و بلند گیاهان.

تحقیقات نشان می دهد که گیاهان مضطرب و تحت استرس صداهای بسیار کم و بلندی شبیه جیغ تولید می کنند، در حالی که گیاهان بدون تنش اصلا صدایی تولید نمی کنند. تعریف گیاهان آسیب دیده در این تحقیق شامل گیاهانی است که ساقه آنها قطع شده یا دچار کم آبی و خشکی شده اند.

اما سوال اساسی این است که گیاهان چگونه این صداها را تولید می کنند؟

نویسندگان مطالعه جدید این سوال را نیز مطرح کرده اند:

اکنون که می دانیم گیاهان صدا تولید می کنند، سؤال بعدی این است که چه کسی می تواند به این صداها گوش دهد و چه پیامی در آنها پنهان است؟

گیاهان فریاد می زنند

تیم تحقیقاتی در حال حاضر به دنبال پاسخ به این سوالات هستند. آنها در حال بررسی واکنش سایر موجودات، اعم از حیوانات و گیاهان، به این صداها هستند. آنها همچنین در حال بررسی توانایی انسان برای شناسایی و تفسیر این صداها در محیط های کاملا طبیعی هستند.

این یافته‌ها در حالی به دست می‌آیند که سایر مطالعات جدید نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی صنعتی غربی ممکن است نحوه هضم گیاهان را توسط انسان تغییر دهد. در واقع، از آنجایی که رژیم‌های غذایی مدرن فاقد فیبر هستند، نحوه تجزیه سلولز (موجود در میوه‌ها و سبزیجات) در بدن ما نیز در حال تغییر است.

مطالعات جدید دریچه جدیدی را به سوی درک عمیق تر از دنیای گیاهان و فعل و انفعالات پیچیده ای که در آن رخ می دهد، باز کرده است. رمزگشایی زبان گیاهان و درک پیام های پنهان در صدای آنها می تواند به ما در درک بهتر دنیای طبیعی و حفظ تنوع زیستی سیاره ما کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.