افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
1

نکات مهم مراقبت از پوست در تابستان

  • کد خبر : 240454
نکات مهم مراقبت از پوست در تابستان

تابستان در راه است، فصلی پر از هیجان و شادی، با روزهای طولانی و آفتابی و گرمای دلپذیرش. اما این فصل زیبا می تواند چالش هایی را برای پوست ما به همراه داشته باشد. پوست بزرگترین عضو بدن انسان است و به عنوان اولین خط دفاعی در برابر عوامل خارجی نقش حیاتی دارد. گرمای غیر […]

تابستان در راه است، فصلی پر از هیجان و شادی، با روزهای طولانی و آفتابی و گرمای دلپذیرش. اما این فصل زیبا می تواند چالش هایی را برای پوست ما به همراه داشته باشد. پوست بزرگترین عضو بدن انسان است و به عنوان اولین خط دفاعی در برابر عوامل خارجی نقش حیاتی دارد.

گرمای غیر قابل تحمل، اشعه های مضر خورشید و رطوبت زیاد می تواند باعث خشکی، آفتاب سوختگی، جوش و آکنه و سایر مشکلات پوستی شود. نگران نباش! در این سفر تابستانی ما رازهای حفظ شادابی و جوانی پوست شما را فاش خواهیم کرد.

با مراقبت مناسب از پوست خود در تابستان می توانید از طراوت و شادابی آن لذت ببرید و با اطمینان بیشتری از این فصل سرزنده استقبال کنید. پس با ما همراه باشید تا نکات مهم مراقبت از پوست در تابستان را بدانید.

عناوین مقاله را ببینید

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: نکاتی برای جلوگیری از آسیب خورشید

محافظت در برابر آسیب خورشید

خورشید منبع نور و گرما است و فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد. اما اشعه ماوراء بنفش (UV) از نور خورشید می تواند عوارض جدی و آسیب به پوست و سلامت انسان وارد کند. تشعشعات فرابنفش که با نام تابش فرابنفش نیز شناخته می‌شود، نوعی تابش الکترومغناطیسی است که از خورشید ساطع می‌شود.

این اشعه به سه دسته UVA، UVB و UVC تقسیم می شود. UVA و UVB به زمین می رسند و باعث پیری زودرس پوست، چین و چروک، لکه های قهوه ای، آفتاب سوختگی، سرطان پوست و آب مروارید می شوند. در این بخش به نکاتی برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید اشاره می کنیم:

  • استفاده از محصولات مراقبتی: مرطوب کننده ها به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشک شدن آن کمک می کنند. همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند که می توانند باعث آسیب پوست شوند.
  • استفاده از عینک آفتابی: عینک آفتابی از چشمان شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.
  • کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید: از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید بخصوص در ساعات اوج مصرف (10 صبح تا 4 بعد از ظهر) خودداری کنید.

انتخاب ضد آفتاب مناسب

  • SPF: SPF میزان محافظت از خورشید در برابر اشعه UVB را نشان می دهد. SPF 30 به طور متوسط ​​97 درصد از اشعه های UVB را جذب می کند.
  • طیف اثر: کرم ضد آفتاب باید طیف اثر گسترده ای داشته باشد و از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کند.
  • نوع ضدآفتاب: ضدآفتاب ها به صورت کرم، لوسیون، اسپری و مگنول موجود هستند و شما باید با توجه به نوع پوست خود نوع مناسب را انتخاب کنید.

با رعایت این نکات ساده می توانید از پوست خود در برابر آسیب های خورشید محافظت کنید و از سلامت خود در برابر اشعه ماوراء بنفش مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید:

حفظ رطوبت: نکات مراقبت از پوست خشک در تابستان

حفظ رطوبت پوست در تابستان.
حفظ رطوبت پوست در تابستان.

پوست خشک در تابستان به دلیل گرمای هوا، رطوبت کم و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیشتر مستعد خشکی، قرمزی و خارش است. برای محافظت از پوست خشک در این فصل می توانید از محلول های مراقبت از پوست خشک در تابستان استفاده کنید که در متن زیر به آنها اشاره می کنیم:

تامین آب

  • آب کافی بنوشید: نوشیدن 8 لیوان آب در روز اولین قدم برای آبرسانی به پوست و حفظ رطوبت آن است.
  • استفاده از مرطوب کننده: استفاده از مرطوب کننده قوس بعد از شستشو و در طول روز به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.
  • استفاده از ماسک ها و ژل های مرطوب کننده: استفاده از ماسک ها و ژل های مرطوب کننده. ژل آلوئه ورا کامانبه خصوص ماسک های طبیعی مانند خیار و آلوئه ورا به آبرسانی عمیق پوست و رفع خشکی کمک می کند.

حفاظت خورشیدی

  • استفاده از کرم ضد آفتاب: استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید و جلوگیری از خشک شدن بیشتر آن کمک می کند.
  • لباس های محافظ بپوشید: پوشیدن لباس های آستین بلند و پوشیدن کلاه به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک می کند.

شستشوی مناسب

  • استفاده از شوینده های ملایم: برای شستن پوست از شوینده های ملایم و بدون عطر استفاده کنید.
  • اجتناب از آب داغ: از شستن پوست با آب داغ خودداری کنید که می تواند باعث خشکی بیشتر شود.

رژیم غذایی مناسب

  • مصرف میوه ها و سبزیجات: مصرف میوه ها و سبزیجات که سرشار از آنتی اکسیدان هستند به حفظ سلامت و آبرسانی پوست کمک می کند.
  • مصرف غذاهای حاوی امگا 3: مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند: ماهی، گردو و دانه کتان به کاهش التهاب و افزایش رطوبت پوست کمک می کند.

اکنون که نکات مهم مراقبت از پوست در تابستان را می دانید، می توانید در تمام تابستان پوست خود را هیدراته و شاداب نگه دارید. همیشه به یاد داشته باشید که نوع پوست هر فردی متفاوت است و ممکن است برخی از محصولات برای همه مناسب نباشند. قبل از استفاده از هر محصول جدید، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید و سپس آن را خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.