افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

نحوه استفاده صحیح از اسید هیالورونیک برای پوست

  • کد خبر : 245168
نحوه استفاده صحیح از اسید هیالورونیک برای پوست

افزودن اسید هیالورونیک به روتین مراقبت از پوست شما یک راه عالی برای کمک به پاکسازی و آبرسانی پوست است. اسید هیالورونیک به دلیل توانایی خود در تامین آبرسانی بالا به پوست شناخته شده است. اما اگر به درستی از آن استفاده نکنید، ممکن است پوست خشک تری نسبت به قبل داشته باشید. در این […]

افزودن اسید هیالورونیک به روتین مراقبت از پوست شما یک راه عالی برای کمک به پاکسازی و آبرسانی پوست است. اسید هیالورونیک به دلیل توانایی خود در تامین آبرسانی بالا به پوست شناخته شده است. اما اگر به درستی از آن استفاده نکنید، ممکن است پوست خشک تری نسبت به قبل داشته باشید.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد افزودن اسید هیالورونیک به روتین روزانه مراقبت از پوست خود بدانید، بررسی خواهیم کرد.

عناوین مقاله را ببینید

اسید هیالورونیک چیست؟

هیالورونیک اسید یک مولکول بزرگ است که به طور طبیعی توسط بدن شما تولید می شود. دکتر فاین فری، متخصص پوست، می گوید حدود نیمی از اسید هیالورونیک بدن در پوست یافت می شود.

اما در بخش های زیر نیز قابل مشاهده است:

  • استخوان ها
  • غضروف
  • تاندون ها
  • رباط ها
  • لب

شیمیدان آرایشی ونسا توماس توضیح می دهد که می تواند تا 1000 برابر وزن خود آب داشته باشد و اضافه می کند که برای حفظ رطوبت در پوست به مولکول های آب متصل می شود.

با افزایش سن، سطح طبیعی اسید هیالورونیک انسان شروع به کاهش می کند. بنابراین افراد برای جبران این کاهش باید به محصولات مراقبت از پوست حاوی اسید هیالورونیک مراجعه کنند.

استفاده از اسید هیالورونیک در بدن چیست؟

توماس می گوید: هیالورونیک اسید به عنوان یک بالشتک برای مفاصل، اعصاب و پوست ما عمل می کند. اما عمدتاً به دلیل فواید پوستی آن شناخته شده است.

فری می گوید در محصولات مراقبت از پوست، اسید هیالورونیک به عنوان یک مرطوب کننده استفاده می شود، ماده ای که به حفظ آب پوست کمک می کند. و او اضافه می کند که “به آبرسانی لایه های بیرونی پوست کمک می کند و در نتیجه ظاهر پوست را بهبود می بخشد.” پوست هیدراته روشن تر و جوان تر به نظر می رسد.

اما هیالورونیک اسید نمی تواند برای همیشه از پیری پوست جلوگیری کند. فری می‌گوید این ادعا که اسید هیالورونیک «کلید چشمه جوانی» است اغراق آمیز است.

فری توضیح می دهد: “علم هنوز یک ماده، مولکول یا محصول واحدی را پیدا نکرده است که بتواند روند پیری را معکوس یا کند کند.” اسید هیالورونیک علاوه بر بهبود ظاهر پوست (در هر سنی) کاربردهای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، شما می توانید:

  • به بهبود زخم ها کمک می کند
  • به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند.
  • به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از پوست در برابر مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد عمل می کند.

آیا اسید هیالورونیک عوارض جانبی دارد؟

کلمه “اسید” ممکن است برخی افراد را بترساند، اما لازم نیست نگران این ماده مراقبت از پوست باشید. فری می گوید از آنجایی که اسید هیالورونیک بخشی طبیعی از پوست است، واکنش های آلرژیک نادر است.

اگر عوارض جانبی را تجربه کردید، ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • سایر مواد موجود در محصولاتی که استفاده می کنید
  • استفاده بیش از حد از اسید هیالورونیک.
  • غلظت بیش از حد اسید هیالورونیک.

برای جلوگیری از تحریک یا خشکی پوست از هر ماده ای با غلظت بیش از 2 درصد خودداری کنید. البته انجام تست پچ بر روی یک محصول جدید قبل از استفاده کامل هرگز ضرری ندارد. اگر هر گونه عوارض جانبی را تجربه کردید، برای مشاوره با یک متخصص پوست یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

عوارض جانبی اسید هیالورونیک.

چه کسانی نباید از اسید هیالورونیک استفاده کنند؟

اسید هیالورونیک ممکن است برای افراد با هر نوع پوست، از جمله افرادی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند، مناسب باشد. همچنین در صورت بارداری یا شیردهی استفاده از این ماده برای پوست بی خطر است. مشاوره با متخصصین پوست و دریافت مشاوره از آنها می تواند نگرانی شما را برطرف کند.

آیا همه محصولات دارای اسید هیالورونیک کیفیت یکسانی دارند؟

اگر به محصولات مراقبت از پوست موجود در بازار نگاه کنید، اسید هیالورونیک را در همه چیز از سرم ها و مرطوب کننده ها گرفته تا مکمل های خوراکی و تزریقی خواهید یافت. اما همه محصولات حاوی مقدار یکسان هیالورونیک اسید نیستند یا اثرات یکسانی ندارند.

غلظت های مختلف اسید هیالورونیک

برخی از محصولات حاوی این اسید یا شکل نمک آن، هیالورونات سدیم، غلظت اسید بیشتری دارند زیرا هدف اصلی آنها تامین آبرسانی و کند کردن روند پیری است. برخی دیگر از محصولات حاوی مقادیر کمتری اسید هیالورونیک هستند که به عنوان یک مرطوب کننده برای کمک به اهداف مختلف، از درمان جوش های آکنه گرفته تا بهبود پوست در طول شب، عمل می کند.

غلظت اسید هیالورونیک
غلظت اسید هیالورونیک

وزن های مولکولی مختلف

همچنین ممکن است وزن های مولکولی متفاوتی را روی برچسب سرم ها و کرم ها مشاهده کنید. دکتر رینا اولا، متخصص پوست که در فیلادلفیا کار می کند، توضیح می دهد: «اسید هیالورونیک در اندازه های مختلف وجود دارد.

رینا می‌گوید: «به هر مولکولی یک وزن مولکولی نسبت داده می‌شود که با عمق نفوذ مولکول به پوست رابطه معکوس دارد». هر چه وزن مولکولی کمتر باشد، مولکول ها می توانند به عمق بیشتری نفوذ کنند. وی می افزاید: اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا به جای نفوذ عمیق در پوست، لایه ای بر روی سطح پوست ایجاد می کند، به عبارت دیگر ممکن است اثر آن به اندازه اسید با وزن مولکولی کمتر نباشد.

یک مطالعه در مقیاس کوچک که در سال 2011 در یک منبع معتبر منتشر شد، این موضوع را تأیید می کند. پس از آزمایش وزن‌های متعدد اسید هیالورونیک، محققان دریافتند که فرمول‌های با وزن مولکولی پایین‌تر باعث کاهش قابل توجه عمق چین و چروک می‌شوند که ممکن است به دلیل توانایی نفوذ بهتر باشد.

اسید هیالورونیک تزریقی

برخی از متخصصان پوست می توانند اسید هیالورونیک را مستقیماً به پوست تزریق کنند تا چین و چروک ها را صاف کنند و به طور کلی پوست را آبرسانی و جوان کنند. این پرکننده ها موثرتر از محصولات موضعی هستند، اما عوارض جانبی بالقوه ای مانند کبودی و تورم دارند.

اسید هیالورونیک تزریقی
اسید هیالورونیک تزریقی

در انتخاب محصول حاوی اسید هیالورونیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگامی که به دنبال یک محصول خوب هیالورونیک اسید هستید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • فراموش نکنید که هیالورونیک اسید ممکن است به عنوان هیالورونات سدیم ذکر شود. این نام نسخه ارزانتر اما با اندازه مولکولی کوچکتر است.
  • از هر گونه محصولی که حاوی مواد خشن مانند الکل و عطر یا هر ماده ای با غلظت اسید بالا است خودداری کنید. اکثر کرم‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌های آرایشی مبتنی بر آب (OTC) حاوی کمتر از ۲ درصد هیالورونیک اسید هستند.
  • انتخاب اسید هیالورونیک در محصولاتی که هدف آنها هیدراته کردن هستند بهترین گزینه است.
  • مرطوب‌کننده‌هایی که رطوبت بسیار بالایی دارند، می‌توانند باعث افزایش از دست دادن آب از پوست شوند.
  • مرطوب کننده مناسب باید بتواند از خروج آب از پوست و تبخیر آن در هوا جلوگیری کند. موثرترین مرطوب کننده ها حاوی موادی هستند که مانع از تبخیر رطوبت پوست می شوند و از تبخیر آن جلوگیری می کنند.

مواد قفل عبارتند از:

  • کره هایی مانند شی و کاکائو.
  • روغن هایی مانند آووکادو
  • موم زنبور عسل و موم کارنوبا.
  • لانولین و اسیدهای استئاریک.

همچنین به دنبال مواد اضافی در محصولات اسید هیالورونیک خود باشید:

  • ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می تواند به رفع خشکی و محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک کند.
  • در این میان ویتامین B5 برای افزایش نرمی و انعطاف پذیری پوست استفاده می شود.

کدام محصول اسید هیالورونیک برای هر نوع پوست مناسب است؟

در حالی که بیشتر محصولات اسید هیالورونیک برای انواع پوست مناسب هستند، برخی از آنها با نگرانی های خاصی فرموله می شوند.

  • برای پوست های چرب یا مستعد آکنه، دکتر رینا سرم آبرسان Neutrogena Hydro Boost را توصیه می کند، که به گفته او رطوبت پوست را افزایش می دهد، خاصیت ارتجاعی و یکپارچگی مانع را بدون باقی ماندن چربی یا چربی باقی می گذارد.
  • برای پوست های خشک تر، هیالورونیک اسید معمولی 2% + B5 را انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک در وزن های مولکولی کم، متوسط ​​و بالا به همراه ویتامین B5 برای آبرسانی بیشتر است.
  • برای پوست های مختلط، لوسیون مرطوب کننده روزانه Cetaphil با اسید هیالورونیک را در نظر بگیرید، یک فرمول سبک وزن که می تواند به تسکین مناطق خشک بدون چرب کردن پوست کمک کند.
  • سرم هیالورونیک اسید خالص L’Oreal Paris Revitalift را برای کاهش خطوط ریز یا تقویت کننده اسید هیالورونیک انتخابی پائولا برای پوستی سفت تر و حجیم تر امتحان کنید.
  • برای کمک به کاهش هایپرپیگمانتاسیون: اسید لاکتیک معمولی 5% + HA 2% را برای لایه برداری ملایم در نظر بگیرید.
  • برای کمک به بهبود بافت پوست: تقویت کننده هیالورونیک اسید SkinCeuticals را امتحان کنید تا پوست را صاف و آبرسانی کند.
انواع اسید هیالورونیک
انواع اسید هیالورونیک

چگونه اسید هیالورونیک را به روتین پوست خود اضافه کنیم؟

خوب، بستگی به نوع محصولی که استفاده می کنید دارد. مرطوب کننده ها و سرم ها دو مورد از رایج ترین شکل های اسید هیالورونیک هستند.

از مرطوب کننده های حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید. در حالت ایده آل، این روش را می توان دو بار در روز و همیشه پس از پاکسازی، لایه برداری یا استفاده از سرم انجام داد.

بیشتر بخوانید:
بهترین راه برای استفاده از مرطوب کننده چیست؟

استفاده از سرم اسید هیالورونیک شامل یک روال کمی متفاوت است. پس از پاکسازی و در حالی که پوست هنوز مرطوب است، چند قطره را با کف دست مالیده و ماساژ دهید. فراموش نکنید که بلافاصله پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

هیالورونیک اسید با اکثر ترکیبات رایج مراقبت از پوست سازگار است، از جمله:

  • رتینول
  • ویتامین سی
  • آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)
  • اسیدهای بتا هیدروکسی (BHA)

هر چند وقت یکبار می توان از اسید هیالورونیک استفاده کرد؟

همیشه بهتر است دستورالعمل های نوشته شده روی محصول را دنبال کنید. به طور کلی، شما می توانید با خیال راحت از اسید هیالورونیک هم در صبح و هم در شب استفاده کنید.

چه زمانی می توانیم از اسید هیالورونیک انتظار نتیجه داشته باشیم؟

فرمول همه محصولات متفاوت است، بنابراین زمان تحویل ممکن است متفاوت باشد.

محصولات موضعی حاوی اسید هیالورونیک اثرات سریع و موقتی دارند، بنابراین ممکن است در عرض چند دقیقه متوجه آبرسانی بیشتر پوست شوید. اما اگر به دنبال کاهش ظاهر خطوط ریز و سایر علائم پیری هستید، ممکن است مجبور شوید چند ماه صبر کنید تا تفاوت را مشاهده کنید.

نتایج اسید هیالورونیک
نتایج اسید هیالورونیک

نتیجه

برای داشتن پوستی شاداب و سالم باید آن را هیدراته کرد. اسید هیالورونیک یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار است. استفاده آسان، احتمال کم عوارض جانبی و در طیف گسترده ای از فرمت های محصول، این محصول مراقبت از پوست را برای همه مناسب می کند.

آبنما: خط سلامت

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.