افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

آموزش صورت در منزل برای انواع پست ها.

  • کد خبر : 245228
آموزش صورت در منزل برای انواع پست ها.

عصر زمان خوبی برای شروع درمان صورت است. رنه رولو، زیبایی‌شناس مشهور می‌گوید: “در طول روز، پوست در حالت محافظتی بیشتری قرار دارد، اما در شب، پوست آرام‌تر است و شروع به ترمیم خود می‌کند، بنابراین می‌توان آن را به راحتی در شب روی پوست اعمال کرد موسس. از خط مراقبت از پوست خودش، خودتان […]

عصر زمان خوبی برای شروع درمان صورت است. رنه رولو، زیبایی‌شناس مشهور می‌گوید: “در طول روز، پوست در حالت محافظتی بیشتری قرار دارد، اما در شب، پوست آرام‌تر است و شروع به ترمیم خود می‌کند، بنابراین می‌توان آن را به راحتی در شب روی پوست اعمال کرد موسس. از خط مراقبت از پوست خودش، خودتان از آن مراقبت کنید.

در این مقاله به بررسی نحوه انجام آرایش کامل صورت در خانه می پردازیم.

عناوین مقاله را ببینید

مرحله 1: پوست را تمیز کنید

برای اینکه مراحل زیر موثرتر باشند، باید با پوست تمیز شروع کنید. به عنوان یک قانون کلی، اگر آرایش می‌کنید، ابتدا باید از میسلار واتر یا روغن پاک‌کننده استفاده کنید. سپس با یک ژل کف کننده ملایم یا پاک کننده لایه بردار دوباره استفاده کنید تا ناخالصی های باقی مانده را پاک کنید.

بیشتر بخوانید:
پاکسازی و سم زدایی پوست چیست و چه اهمیتی دارد؟

رولو می‌گوید: «مرطوب‌کننده‌های مورد استفاده در آرایش بهتر است با سایر نرم‌کننده‌ها پاک شوند. ابتدا لوسیون یا توده روغن را روی پوست خشک بمالید. سپس نوک انگشتان خود را مرطوب کرده و برای بار دوم ماساژ دهید.

پاکسازی پوست در خانه.

برای شستشو، جنیفر سویشر، متخصص زیبایی در SkinCeuticals SkinLab توسط دکتر راث در تگزاس، استفاده از یک پارچه شستشوی میکروفیبر را برای ایجاد عمل لیفتینگ و اطمینان از اینکه همه چیز از پوست جدا می شود، توصیه می کند. در مرحله بعد، تمیز کردن را دوباره با ژل شستشوی بدون سولفات و کم کف ادامه دهید که پوست شما را خشک نمی کند.

میکروبیوم یا سد پوستی شما از نظر ژنتیکی برای تولید مقدار مشخصی سبوم کدگذاری شده است. استیوی مک‌کورد، زیبایی‌شناس و بنیان‌گذار آزمایشگاه‌های کیمیاگری شهری در تگزاس، می‌گوید: «اگر این مانع را کاملاً از بین ببرید (مثلاً با مالش دادن بیش از حد سخت)، پیام اشتباهی به پوست خود ارسال می‌کنید تا چربی بیشتری تولید کند، و این زمانی است که شما ایجاد عدم تعادل در پوست شما

  • اگر پوست چرب دارید، ممکن است بخواهید از پاک‌کننده‌ای مانند پاک‌کننده فوق‌العاده ملایم صورت Clean Bay Pharmacy برای کمک به حذف چربی اضافی استفاده کنید.
  • برای پوست های خشک امولسیون پاک کننده ویتامین رنه رولو بدون آسیب رساندن به پوست پاکسازی می کند.
  • و برای پوست های معمولی، CeraVe Renewing SA Cleanser به آرامی لایه برداری می کند و در عین حال چربی و ناخالصی ها را از بین می برد.

مرحله 2: لایه برداری پوست

از بین بردن سلول های مرده از سطح پوست لایه برداری نامیده می شود. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بقیه محصولاتی که استفاده می کنید به درستی جذب می شوند.

چندین نوع لایه برداری وجود دارد:

  • لایه‌بردارهای فیزیکی شامل محصولاتی مانند اسکراب‌های صورت، ابزارهای میکرودرم ابریژن خانگی یا تیغه‌های درمپلنینگ هستند.
  • لایه برداری شیمیایی به اسیدهایی مانند لاکتیک یا گلیکولیک اشاره دارد که به حل شدن سلول های مرده پوست کمک می کند.
لایه برداری پوست در خانه.
لایه برداری پوست در خانه.

برای داشتن یک صورت ایده آل در خانه، رولو استفاده از لایه بردارهای فیزیکی و شیمیایی را توصیه می کند که ابتدا با لایه برداری اسیدی شروع شود. بعد از 10 دقیقه می توانید اسکراب همچنین از ورزش استفاده کنید تا مطمئن شوید که سلول های مرده پوست را از بین می برید. همچنین می توانید تنها یک نوع لایه برداری را بسته به نوع پوست خود انجام دهید.

مک‌کورد می‌گوید فردی با پوست چرب می‌تواند چهار یا پنج بار در هفته لایه‌برداری کند. اما افرادی که پوست خشک تری دارند باید با دفعات کمتری، حدود یک بار در هفته، لایه برداری کنند.

مرحله 3: پوست را بخورید

پس از لایه برداری پوست سالم و شاداب تری دارید، می توانید با بخور خانگی پوست خود را بخور دهید. اسمارتک نیوز حرارت از پوست را بخورد گرم می شود و منافذ را کمی باز می کند. رولو می گوید که این باعث می شود سبوم سخت شده در منافذ شما (معروف به جوش های سرسیاه) کمی ذوب شود و حذف آن آسان تر شود. همچنین جریان خون را در پوست افزایش می دهد و رطوبت زیادی به پوست می رساند.

اگر بخارپز داغ ندارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک ظرف را با آب گرم یا داغ، اما نه در حال جوش، پر کنید.
  • یک حوله را روی سر خود بکشید و آن را روی کاسه قرار دهید.
  • 5 تا 10 دقیقه از بخار داغ لذت ببرید و پس از اتمام بخار، پوست خود را خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • پس از سیگار کشیدن، استفاده سریع از یک مرطوب کننده یا ماسک آبرسان مهم است. زیرا پوست سفت می شود و رطوبت خود را از دست می دهد.

لایه برداری کندر ممکن است برای افرادی که مشکلات پوستی مانند ملاسما دارند مناسب نباشد. اگر مطمئن نیستید بخور برای شما مناسب است، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

پوست را بخورد
پوست را در خانه بخورید

مرحله 4: حذف جوش

اگر به دنبال استخراج جوش های سر سیاه خود هستید، مهم است که این کار را به درستی انجام دهید تا به پوست و منافذ پوست آسیب نرسانید.

  • اگر از ابزار حذف استفاده می کنید، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.
  • اگر از انگشتان خود استفاده می کنید، دست های خود را کاملا بشویید.
  • انگشتان خود را در دستمال کاغذی یا دستمال توالت بپیچید.
  • انگشتان خود را در اطراف کومدون قرار دهید و یک بار فشار دهید.
  • برای جلوگیری از ایجاد زخم یا التهاب، وضعیت را تغییر دهید و برای بار دوم فشار دهید.
  • اگر چیزی بیرون نیامد، ادامه دهید.
دانه های سر سیاه را از بین ببرید
دانه های سر سیاه را از بین ببرید

مرحله 5: از ماسک استفاده کنید

ماسک ها انواع مختلفی دارند، از جمله:

  • ماسک‌های ژل مانند ماسک خواب هندوانه درخشنده، خنک‌کننده و آرام‌بخش هستند و برای انواع پوست، به‌ویژه آن‌هایی که قرمزی و روزاسه دارند، عالی هستند.
  • ماسک خاک رس مناسب برای پوست های چرب با منافذ بسته. خاک رس به حذف ناخالصی ها از پوست کمک می کند. اگر پس از استفاده از ماسک خاک رس، پوست شما خشک شد، به این معنی است که ماسک بیش از حد قوی است. بنابراین باید به دنبال یک ماسک آبرسان باشید که حاوی مواد مغذی برای پوست باشد.
  • ماسک هایی از نوع کرم که معمولا قوام غلیظی دارند. آنها برای پوست های خشکی که به چربی، روغن و مواد مغذی بیشتری نیاز دارند، عالی هستند.
  • ماسک های ورقه ای معمولا ژل هایی هستند که با هیدراتاسیون مبتنی بر آب کار می کنند. این ماسک ها برای انواع پوست های خشک نیز عالی هستند.
  • همچنین می توانید در خانه با موادی مانند ماست، عسل، جو دوسر، آووکادو و پاپایا و غیره یک ماسک عالی درست کنید.

ماسک مناسب شما به نوع پوست شما بستگی دارد. بگذارید ماسک به مدت 10 تا 20 دقیقه روی پوست بماند.

ماسک بزن
ماسک بزن

مرحله 6: استفاده از محصولات درمانی

سرم ها مواد درمانی عالی برای مشکلات پوستی مانند چین و چروک، رنگدانه و غیره هستند. سرم ها حاوی مواد فعالی مانند نیاسینامید، آنتی اکسیدان ها، پپتیدها، ویتامین های A، C و E و حتی رتینول های موضعی هستند.

  • برای مشکلات رنگدانه، سرم ویتامین C را انتخاب کنید.
  • برای پوست های خشک، قرمز یا پوسته پوسته، سرم های حاوی پپتید و نیاسینامید را امتحان کنید.
  • برای چین و چروک بهتر است از سرم هایی با رتینول یا فیتورتینول استفاده کنید.
استفاده از محصولات درمان پوست
استفاده از محصولات درمان پوست

مرحله 7: پوست خود را مرطوب کنید

پس از جذب سرم، یک لایه از مرطوب کننده مورد علاقه خود را بمالید. اگر پوست شما چرب است، می توانید یک لوسیون سبک مانند لوسیون مرطوب کننده کلینیک دراماتیک انتخاب کنید.

اگر پوست شما خشک است، می توانید از کرم های غلیظ تر استفاده کنید.

پوست را مرطوب کنید
پوست را مرطوب کنید

مرحله 8: پوست را ماساژ دهید

یک ماساژ کوچک صورت نه تنها احساس خوبی دارد، بلکه به افزایش گردش خون نیز کمک می کند. این همچنین می تواند تورم را کاهش دهد. بهتر است از انگشتان خود کمک بگیرید.

از وسط به بالا ماساژ دهید. اگر می خواهید دور چشم خود را ماساژ دهید، حتما از کرم دور چشم به اندازه کافی مرطوب کننده دور چشم خود استفاده کنید. پوست زیر چشم خود را نکشید، زیرا بافت اطراف چشم شما بسیار نازک تر است. فقط به آرامی ضربه بزنید.

برای پوست‌های چرب، روغن جوجوبا یا کنجد برای ماساژ توصیه می‌شود، در حالی که روغن نارگیل، گل گاوزبان، گل رز یا آووکادو برای افرادی که پوست خشک دارند گزینه‌های عالی هستند. اگر پوست مختلط دارید روغن کندر یا مارولا را انتخاب کنید.

در نهایت مقداری کرم دور چشم بمالید تا تیرگی، کیسه و خطوط زیر چشم کاهش یابد.

ماساژ پوست
ماساژ پوست صورت

نتیجه

با استفاده از محصولات مناسب و گام‌های صحیح با ترتیب مناسب، می‌توانید یک صورت باکیفیت و موثر در خانه داشته باشید.

منبع: وب سایت هلث لاین

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.