افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
10

معرفی بهترین دانشگاه های آذربایجان

  • کد خبر : 19487
معرفی بهترین دانشگاه های آذربایجان
ما در این مطلب از سایت اسمارتک نیوز قصد داریم شما را با اکثر دانشگاه های فعال و مطرح کشور جمهوری آذربایجان آشنا کنیم. به این ترتیب، شما می توانید از این اطلاعات به روز و آپدیت شده برای اپلای در دانشگاه های مختلف آذربایجان استفاده نمایید.

ما در این مطلب از سایت اسمارتک نیوز قصد داریم شما را با اکثر دانشگاه های فعال و مطرح کشور جمهوری آذربایجان آشنا کنیم. به این ترتیب، شما می توانید از این اطلاعات به روز و آپدیت شده برای اپلای در دانشگاه های مختلف آذربایجان استفاده نمایید. ما در مقاله معرفی دانشگاه های آذربایجان به اطلاعات مورد نیاز شما اشاراتی خواهیم داشت. با خواندن این مقاله با اکثر دانشگاه های جمهوری آذربایجان آشنا خواهید شد. اگر شما هم علاقه مند به ادامه تحصیل در آذربایجان هستید در ادامه با ما همراه باشید.

دانشگاه دولتی باکو (Baku State University)

در مقاله معرفی دانشگاه های آذربایجان به دانشگاه دولتی باکو می پردازیم. دانشگاه دولتی باکو یا Bakı Dövlət Universiteti با نام اختصاری BSU، یکی از دانشگاه دولتی و معتبر آذربایجان است. دانشگاه دولتی باکو، در سال 1919 توسط پارلمان جمهوری دموکراتیک آذربایجان تأسیس شد. این دانشگاه دانشکده های مختلفی نظیر تاریخ، فلسفه، فیزیک، ریاضیات، حقوق و پزشکی دارد. در سال 1930، دولت با هدف بهبود دانشگاه و ارتقای آن مدتی دانشگاه را تعطیل کرد. سپس در سال 1934 مجددا دانشگاه راه اندازی شد.

بد نیست بدانید این دانشگاه جز دانشگاه های برتر جهان است. و رتبه بین المللی آن 1872 است. در حال حاضر، BSU عضو انجمن های بین المللی فراوانی نظیر انجمن دانشگاه های اوراسیا است. همچنین، این دانشگاه توافق نامه همکاری با دانشگاه هایی همچون دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه وین را امضا کرده است. از جمله رشته های ارائه شده در دانشگاه دولتی باکو می توان به فیزیک، مکانیک و ریاضیات، علم شیمی، زمين شناسي، جغرافیا، تاریخ، فلسفه، روابط بین الملل و اقتصاد، علوم اجتماعی و روانشناسی و کتابداری اشاره کرد.

دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان (Azerbaijan State University of Economics)

دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان یا Azərbaycan Dövlət İqtisad Universiteti، از دانشگاه های دولتی دیگر آذربایجان در شهر باکو است. این دانشگاه بخشی از دانشگاه دولتی باکو بوده و در سال 1930 تاسیس شده است. نام این دانشگاه چندین بار تغییر یافته تا در نهایت نام دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان شناخته شده است. دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان جز بزرگترین دانشگاه های قفقاز جنوبی است.

این دانشگاه حدودا 14 دانشکده و 18.5 هزار دانشجو دارد. دانشگاه اقتصاد آذربایجان عضو انجمن دانشگاه های اروپا، شورای دانشگاه سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه و انجمن دانشگاه های اوراسیا است. دانشجویان خارجی این دانشگاه تقریباً 22000 دانشجو هستند. از جمله رشته های تحصیلی این دانشگاه می توان به حسابداری، حقوق و امور مالی اشاره کرد. در حالت کلی دانشجویان این دانشگاه می توانند در چهار حوزه زیر تحصیل کنند:

  • اقتصاد جهانی
  • مالی و اعتباری
  • حسابداری، تحلیل و حسابرسی
  • اقتصاد عمومی

دانشگاه دولتی اقتصاد آذربایجان با دانشگاه های خارجی نظیر دانشگاه زیگن آلمان و دانشگاه بین المللی لندن ارتباطات و همکاری های فرهنگی دارد. از جوایز کسب شده این دانشگاه می توان به جایزه ملی “Uğur” در سال 2006  و جایزه UNEC آنکارا در سال 2008 اشاره کرد. در کل، باید گفت این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های جمهوری آذربایجان است.

 

images_1682928496_644f7370c7efb.jpg

 

دانشگاه پزشکی آذربایجان (Azerbaijan Medical University)

دانشگاه پزشکی آذربایجان یا Azərbaycan Tibb Universiteti، نام رسمی دانشکده پزشکی دولتی کشور جمهوری آذربایجان است. این دانشگاه در شهر باکو واقع شده است. همچنین، این دانشگاه با نام نریمان نریمانف، سیاستمدار معروف آذربایجانی، هم معروف است. دانشکده پزشکی آذربایجان در 9 مه 1930 تاسیس شد. این دانشکده 8000 دانشجو در 74 بخش دانشگاهی دارد. از جمله کلینیک های این دانشگاه میتوان به کلینیک های دندانپزشکی، آنکولوژی، آموزشی درمانی، عملکرد آموزشی و جراحی اشاره کرد. این دانشگاه رشته های مختلفی نظیر دندانپزشکی، دارو و پزشکی نظامی ارائه می دهد. از امکانات رفاهی این دانشگاه می توان به دسترسی آسان به شهر باکو، خوابگاه های دانشجویی، کتابخانه، رستوران و کافی شاپ و اتاق تماشای تلویزیون اشاره کرد.

تحصیل پزشکی در آذربایجان یکی از متداول ترین شاخه های تحصیلی دانشجویان ایرانی در این کشور می باشد. خصوصا تحصیل دندانپزشکی آذربایجان در این دانشگاه و آن هم با شرایط و امکانات بی نظیر دانشگاه پزشکی آذربایجان، یکی از بهترین انتخاب ها بوده است.

 

دانشگاه خزر (Khazar University)

دانشگاه خزر یا Xəzər Universiteti دانشگاه دیگری است که در مقاله معرفی دانشگاه های آذربایجان به آن می پردازیم. دانشگاه خزر یکی از دانشگاه های خصوصی جمهوری آذربایجان است. این دانشگاه در شهر باکو واقع شده است. از امکانات رفاهی دانشگاه خزر می توان به مرکز ورزشی، خوابگاه، وای فای، رستوران و اساتید مجرب اشاره کرد. دانشگاه خزر، در سال 1991 توسط پروفسور هملت ایساخانلی به عنوان یکی از اولین دانشگاه های خصوصی اروپای شرقی، قفقاز، آسیای میانه و آذربایجان آغاز به کار کرد. سبک آموزشی این دانشگاه تحقیق محور است.

images_1682928526_644f738e1319d.jpg

 

دانشگاه معماری و سازه های ساختمانی آذربایجان (Az Uni of Architecture and Construction)

حالا بیایید به معرفی دانشگاه های آذربایجان واقع در شهر باکو بپردازیم. دانشگاه معماری و سازه های ساختمانی جمهوری آذربایجان یا Azərbaycan Memarlıq və şanşaat Universiteti) از دیگر دانشگاه های دولتی در شهر باکو است. این دانشگاه دولتی به صورت تخصصی در حوزه مهندسی عمران و معماری فعالیت دارد.  دانشگاه سازه های ساختمانی آذربایجان در سال 1975 تاسیس شد.

دانشگاه آذربایجان (Azerbaijan University)

دانشگاه آذربایجان یا AU، یکی از دانشگاه های خصوصی باکو در جمهوری آذربایجان است. این دانشگاه یک پردیس دانشگاهی در شهر باکو دارد. AU در سال 1991 توسط پروفسور صلاح الدین خلیل اف تاسیس و به عنوان اولین دانشگاه خصوصی آذربایجان شناخته شد. این دانشگاه از امکانات رفاهی همچون باشگاه و سالن ورزشی، اساتید مجرب، وای فای رایگان و رستوران برخوردار است. در حال حاضر، این دانشگاه 1099 دانشجو در 19 گرایش مختلف دارد. اعضای هیئت علمی آن حدود 211 نفر هستند. دروس مختلف این دانشگاه به سه زبان آذربایجانی، روسی و انگلیسی آموزش داده می شود. بسیاری از دانشجویان بین الملل می توانند برای تحصیل در این دانشگاه اپلای کنند.

دانشگاه دولتی نخجوان (Nakhchivan State University)

دانشگاه دولتی نخجوان یا NSU  از جمله دانشگاه های دولتی شهر نخجوان است که در این بخش معرفی دانشگاه های آذربایجان به آن می پردازیم. این دانشگاه در سال 1967 به عنوان بخشی از انستیتوی آموزشی جمهوری آذربایجان تاسیس شده و در سال 1990 به دانشگاه دولتی نخجوان تغییر پیدا کرد. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه 703 نفر هستند و حدود 35000 دانشجو دارد. این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های قفقاز است. در ضمن، NSU عضو انجمن دانشگاههای آسیا، دانشگاه های اتحادیه اروپا و دانشگاه های اتحادیه کشورهای حوزه دریای سیاه است. این دانشگاه جوایز فراوانی همچون قهرمانی مسابقات در سال 2010  انجمن دانشجویان آذربایجان را در مسابقات جهانی ایالات متحده آمریکا از آن خود کرده است. همچنین، تیم فوتبال این دانشگاه در سال های 2008 و 2010 قهرمان ملی تیم های دانشگاهی آذربایجان شده است.

دانشگاه دولتی صنعت نفت و آذربایجان (Azerbaijan State Oil and Industry University)

دانشگاه دولتی صنعت نفت و صنعت آذربایجان یا ASOIU (در گذشته‌ آن را آکادمی دولتی نفت آذربایجان می نامیده اند)، موسسه آموزش عالی واقع در خیابان آزادی باکو است. ASOIU، یکی از مهمترین دانشگاه های منطقه خاورمیانه در حوزه نفت است. این آکادمی هشت دانشکده مختلف همچون دانشکده زمین شناسی، دانشکده گاز  نفت و معدن، دانشکده فناوری های شیمیایی، دانشکده انرژی و غیره دارد. همچنین، ASOA بیش از 50 رشته تحصیلی همچون مهندسی زمین شناسی، علوم کامپیوتر، مهندسی متالورژی، مهندسی معدن، مهندسی ساخت نفت و گاز، مهندسی تولید تجهیزات، الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، اقتصاد و … را ارائه می دهد.

دانشگاه اوراسیا باکو (Baku Avrasiya University)

دانشگاه اوراسیا باکو یا Bakı Avrasiya Universiteti، در گروه دانشگاه های خصوصی باکو قرار دارد. این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های قفقاز است. دانشگاه اوراسیای باکو در سال 1992 تاسیس شد. این دانشگاه با هدف راه اندازی دوره ها و برنامه های تحصیلی مختلف سعی در ارتقای دانش عمومی دانشجویان خود دارد. همچنین، این دانشگاه از کتابخانه ای مناسب تحقیق و بررسی، خوابگاه و اساتید مجرب و حرفه ای بهره مند است. از جمله دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده هنر و علوم انسانی، زبان و فرهنگ،  پزشکی و بهداشت، مهندسی و علم و فناوری اشاره کرد. دانشجویان بین الملل می توانند درخواست پذیرش در این دانشگاه را ارائه کنند. در ادامه، مقاله معرفی دانشگاه های آذربایجان به معرفی دانشگاه کاسپین می پردازیم.

دانشگاه کاسپین غربی (Western Caspian University)

دانشگاه کاسپین غربی یا Qərbi Kaspi Universiteti، از دانشگاه های خصوصی شناخته شده آذربایجان است. این دانشگاه در سال 1991 توسط حسین باقیروف تاسیس شد. در حال حاضر، حدود شش کالج مخصوص آموزش، 25 رشته تحصیلی، 180 دانشكده و تقریباً 1500 دانشجو وجود دارد. اغلب رشته های تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. این دانشگاه با بسیاری از دانشگاه های ایالت متحده آمریکا همچون دانشگاه های ایندیانا، دانشگاه کانزاس، دانشگاه ایالتی می سی سی پی، دانشگاه آلابامای شمالی و دانشگاه ایالتی دلتا همکاری دارد. همچنین، این دانشگاه عضو چندین موسسه آموزش عالی همچون سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل، یونسکو، صندوق توسعه اروپا (EDF) و دانشگاه های عضو دریای سیاه شده است. این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد. از جمله رشته های تحصیلی دانشگاه کاسپین غربی می توان به رشته های زیر اشاره کرد:

  • مهندسی کامپیوتر
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی محیط زیست
  • جنگلداری
  • زیست شناسی
  • کشاورزی و حفاظت از محیط زیست

بدنیست بدانید، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های آذربایجان در حوزه تحصیل در رشته های زبان خارجه است. حدود نه زبان در این موسسه آموزش عالی تدریس می شود. از جمله این زبان ها می توان به  آذربایجانی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، لاتین، چینی، اسپانیایی و فنلاندی اشاره کرد. در ضمن، این دانشگاه دائما سخنران هایی از کشورهای مختلف همچون ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا و هلند برای ارائه نکات آموزشی به دانشگاه خود دعوت می کند.

images_1682928579_644f73c34c27c.jpg

 

دانشگاه ADA آذربایجان (ADA University)

دانشگاه ADA یا ADA Universiteti در مارس 2006 توسط حافظ پاشایف تاسیس شد. این موسسه آموزشی در سال 2014 به دانشگاه تبدیل شد. از سال 2006 که موسسه آموزشی ADA فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد اقدام به ارائه برنامه های مختلفی همچون روابط بین الملل،  امور عمومی و مدیریت بازرگانی کرده است. از جمله دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده امور عمومی و بین الملل، دانشکده تجارت، دانشکده آموزش و دانشکده فناوری و مهندسی اطلاعات اشاره کرد. بورس تحصیلی ADA براساس شایستگی و عملکرد علمی برجسته دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان بین المللی از 40 کشور دنیا می توانند در دانشگاه ADA پذیرش کسب کنند.

دانشگاه زبان آذربایجان (Azerbaijan University of Languages)

دانشگاه زبان های آذربایجان یا Azərbaycan Dillər Universiteti از دیگر دانشگاه های دولتی باکو است. تعداد دانشجویان این دانشگاه حدود 4000 دانشجوی کارشناسی و 900 دانشجوی کارشناسی ارشد است.  این دانشگاه در سال 1937 با عنوان دانشکده زبان های خارجی توسط موسسه آموزشی عالی آذربایجان کار خود را آغاز کرد. البته، باید گفت این دانشگاه در سال 2000 به عنوان یک دانشگاه معتبر شناخته شد. از جمله دانشکده های دانشگاه زبان آذربایجان می توان به مواد ذیل اشاره کرد:دانشگاه اسلاویک باکو (Baku Slavic University)

دانشگاه اسلاویک باکو اختصارا با واژه BSU شناخته می شود که در این بخش معرفی دانشگاه های آذربایجان به آن می پردازیم. Bakı Slavyan Universiteti از دانشگاه های دولتی باکو در جمهوری آذربایجان است. از جمله رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان به روابط بین الملل، زبانشناسی، جغرافیا، تاریخ، حقوق و اقتصاد اشاره کرد. دانشگاه اسلاویک باکو عضو انجمن دانشگاه های اروپا، انجمن دانشگاه های دریای سیاه، انجمن بین المللی مدرسین زبان و ادبیات روسی (MAPRYAL) است. این دانشگاه 5 دانشکده با نام های تعلیم و تربیت، دانشکده زبانشناسی و آموزش زبان خارجی، دانشکده ترجمه، دانشکده روابط بین الملل و مطالعات منطقه ای، دانشکده زبانشناسی و روزنامه نگاری آذربایجان دارد. دانشجویان دانشگاه BSU از امکاناتی همچون  سالن کنفرانس، کتابخانه و سالن ورزشی برخوردار هستند.

دانشگاه اودلار یوردو (Odlar Yurdu Universiteti)

دانشگاه Odlar Yurdu از جمله دانشگاه های غیرانتفاعی و خصوصی جمهوری آذربایجان است. این موسسه در سال 1995 تأسیس و در سال 1995 به دانشگاه تبدیل شد. دانشجویان داخلی و خارجی می توانند اقدام به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی اشد و دکترا این دانشگاه نمایند. از جمله شاخه های مختلف تحصیلی ارائه شده در دانشگاه اودلار یوردو می توان به هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی و بازرگانی، زبان و ادبیات، پزشکی و بهداشت، مهندسی و علوم و فناوری اشاره کرد. آدرس سایت این دانشگاه https://www.oyu.edu.az است.

دانشگاه مهندسی باکو (دانشگاه قفقاز)-(Baku Engineering University)

دانشگاه قفقاز یا دانشگاه مهندسی باکو در گروه دانشگاه های خصوصی آذربایجان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1993 تاسیس شده و جز اولین دانشگاه های خصوصی خارجی در کشور آذربایجان بوده است. این دانشگاه به ارائه برنامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می پردازد. دانشگاه قفقاز به برترین جایگاه در بین دانشگاه های خصوصی دست یافته است. در ضمن، این دانشگاه به دانشجویان توانمند و سخت کوش خود تخفیف هایی در شهریه ارائه کرده است. همچنین، به دانشجویان خود بورسیه هم می دهد. بد نیست بدانید دانشگاه قفقاز اولین دانشگاه آموزش عالی آذربایجان است که گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001: 2000 را دریافت کرده است.

دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجان (Azerbaijan State Agricultural University)

در ادامه معرفی دانشگاه های آذربایجان می توان به دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجان یا Azərbaycan Dövlət Aqrar Universiteti اشاره کرد. این دانشگاه در شهر گنجه  جمهوری آذربایجان واقع شده است. این دانشگاه حدود 3830 دانشجو و 560 استاد دانشگاه دارد.  تاریخچه دانشگاه دولتی کشاورزی آذربایجان به بخش کشاورزی موسسه پلی تکنیک باکو که در 14 نوامبر 1920 تأسیس شد، باز می گردد. این دانشگاه رشته های مختلف کشاورزی، مهندسی عمران، الکترومکانیک، اقتصاد و نفت را ارائه می دهد. امروزه این دانشگاه تنها موسسه دولتی آموزش عالی آذربایجان است که مدرک دانشگاهی در حوزه کشاورزی ارائه می دهد. شهریه پرداخت یک سال تحصیلی در این دانشگاه حدودا 1500 دلار آمریکا است.

images_1682928620_644f73ec96581.jpg

 

دانشگاه ایالتی لنکران (Lankaran State University)

دانشگاه دولتی لنکران که با نام اختصاری LSU هم شناخته می شود، یکی از دانشگاه های دولتی لنکران است.  این دانشگاه در سال 1991 فعالیت خود را به عنوان بخشی از دانشگاه دولتی باکو آغاز کرد و سپس در سال 1992 به یک دانشگاه دولتی مستقل تبدیل شد. دانشگاه لنکران حدود 1500 دانشجوی کارشناسی و 100 دانشجوی کارشناسی ارشد دارد. در ضمن، اساتید فعال این دانشگاه حدود 250 نفر هستند.

از جمله رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه می توان به علوم انسانی، زبان شناسی، تاریخ و فلسفه، آموزش و روانشناسی، علوم طبیعی، فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست شناسی، جغرافیا و اقتصاد اشاره کرد. در ضمن، بد نیست بدانید دائما کنفرانس ها و رویدادهای علمی و فرهنگی در این دانشگاه برگزار می شود.  در حال حاضر، این دانشگاه 5 دانشکده و 13 گروه آموزشی دارد. از جمله دانشکده های آن می توان به دانشکده علوم طبیعی، دانشکده فلسفه و آموزش، دانشکده تاریخ، جغرافیا و هنر، دانشکده اقتصاد و مدیریت و دانشکده کشاورزی و مهندسی اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.