افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
4

بهترین مهد کودک رو اینجوری بشناس!

  • کد خبر : 156142
بهترین مهد کودک رو اینجوری بشناس!
اگر شما هم کودکی در سنین پیش از مدرسه دارید، حتما دغدغه انتخاب مهدکودک یکی از بزرگترین نگرانی های شماست و دست کم یک بار با خودتان فکر کرده اید که برای این انتخاب باید به چه ویژگی هایی دقت کرد. در اینجا می‌خواهیم با استانداردهای جهانی، با هم معیارهای بهترین مهدکودک را بشناسیم.

اگر شما هم کودکی در سنین پیش از مدرسه دارید، حتما دغدغه انتخاب مهدکودک یکی از بزرگترین نگرانی های شماست و دست کم یک بار با خودتان فکر کرده اید که برای این انتخاب باید به چه ویژگی هایی دقت کرد. در اینجا می‌خواهیم با استانداردهای جهانی، با هم معیارهای بهترین مهدکودک را بشناسیم.

 

یک مهدکودک خوب در قدم اول، باید مهدکودکی ایمن باشد. قطعا اولین دغدغه والدین در سپردن کودک شان به یک مهدکودک خوب، این است که آن مهدکودک ایمن باشد و کودک بتواند تجربه ریسک پذیری و خطرکردن را در یک بستر ایمن تجربه کند.

معیار مهم دیگر، مربیان و تسهیلگران یک مهدکودک هستند، بچه ها بدون واسطه با مربیان و تسهیلگران در ارتباط هستند و بسیار مهم است که مربیان و تسهیلگران از لحاظ دانش پربار و از لحاظ تجربه کار با کودک غنی باشند، به منحصر به فرد بودن هر کودک احترام بگذارند، خود را هم تراز با کودکان فرض کنند و نگاه از بالا به پایین به کودک نداشته باشند تا کودکان راحت‌تر با او ارتباط برقرار کنند.

مساله بعدی که قطعا معیار همه ما به شمار می‌رود، برنامه آموزشی یک مهدکودک خوب است، اگر شما هم به دنبال رشد همه جانبه کودک خود هستید، باید بدانید بر خلاف تصور عموم، برنامه آموزشی مناسب، برنامه ای نیست که برای هر لحظه از حضور بچه ها در مهدکودک برنامه و کلاس در نظر گرفته باشد، بلکه آنچه که موجب رشد همه جانبه کودکان در ابعاد شناختی، جسمی و حرکتی، عاطفی ، اجتماعی و معنوی می‌شود بازی‌هایی است که با انتخاب خود کودک شکل گرفته و هیجانات و عواطف او را درگیر کرده باشد.

معیار دیگری که در انتخاب مهدکودک باید در نظر بگیریم، نقشی است که مهدکودک در ارتباط بین والدین و فرزندان ایفا میکند. اهمیت ارتباط والدین با کودکان، بر سلامت روان کودکان بر کسی پوشیده نیست و مهد کودکی که بتواند فعالیت های مختلف مشترکی بین والدین و فرزندان در نظر بگیرد، می‌تواند در فهرست مهدکودک های ایده ال قرار بگیرد.

شما زمانی که وارد یک فضای جدید می‌شوید، اولین چیزی که در آن جا به نظرتان می رسد چیست؟ حال خود را جای کودک بگذارید که وارد یک فضای جدید شده، قطعا فضا و محیط مهدکودک اولین عنصری است که بر روی کودک اثر میگذارد و کنجکاوی او را بر می انگیزد. یک مهدکودک خوب باید برای فعالیت های مختلف از جمله فعالیت های هنری، موسیقی، کتابخوانی، حرکتی و .. بچه ها فضای اختصاصی داشته باشد و هم چنین طبق استاندارد جهانی، یک مهدکودک خوب باید به ازای هر کودک 7 مترمربع فضای آزاد نیز داشته باشد.

چرا بر انتخاب مهدکودک خوب تاکید داریم؟

کودک ما مدت زمان زیادی از دوره مهم و تاثیرگذار کودکی خود را در مهدکودک می گذارند و تجربیات این دوره نه تنها کودکی او را شکل می دهد بلکه بر شخصیت وی در بزرگسالی نیز اثر گذار است. بنابراین بسیار مهم است که خانه دوم کودک ما دارای چه ویژگی‌هایی باشد.

منبع: مهدکودک پرچین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.