افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
2

برنامه تمرینی رایگان 3 ماهه برای شروع بدنسازی

  • کد خبر : 235043
برنامه تمرینی رایگان 3 ماهه برای شروع بدنسازی

مدت هاست شنیده ایم که ورزش برای سلامتی ما مفید است. شنیده ایم که ذهن سالم در بدن سالم است. شنیده ایم که ورزش باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش طول عمر می شود. بدنسازی یکی از ورزش های محبوبی است که بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بانوان قرار گرفته است. زیبایی و […]

مدت هاست شنیده ایم که ورزش برای سلامتی ما مفید است. شنیده ایم که ذهن سالم در بدن سالم است. شنیده ایم که ورزش باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش طول عمر می شود. بدنسازی یکی از ورزش های محبوبی است که بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بانوان قرار گرفته است. زیبایی و قدرت دو عامل مهم این ورزش برای جذب افراد است. اما شروع بدنسازی برای بسیاری از علاقه مندان به این ورزش پیچیده است. برخی زمان یا توانایی رفتن به باشگاه را ندارند. می توانید با یک برنامه تمرینی رایگان در ماه های اول بدنسازی وارد این ورزش شوید و سپس به سراغ مربی بروید.

عناوین مقاله را ببینید

مکملی برای بدنسازی و رشد عضلات.

بسیاری از افراد علاقه مند به افزایش حجم عضلانی خود هستند. بدنسازی یکی از بهترین تمرینات برای عضله سازی است. اما این کار بدون استفاده از مکمل ها دشوار است. مخصوصا برای افراد لاغر. پودر کراتین مونوهیدرات QNT یک مکمل مناسب برای چربی سوزی و رشد عضلات است.

برای خرید مکمل های بدنسازی اینجا کلیک کنید.

آیا بدن افراد لاغر می تواند عضله بسازد؟

در بدنسازی اهداف افراد متفاوت است. برخی برای کاهش وزن و برخی دیگر برای افزایش وزن و رشد عضلات این ورزش را انجام می دهند. افراد لاغر از این دسته هستند. بسیاری از افراد لاغر دوست دارند بدنشان بزرگتر و عضلانی تر باشد. این افراد به لطف آموزش های رایگان بدنسازی می توانند سبک زندگی خود را تغییر دهند و بدنی با عضلات ورزیده داشته باشند.

رشد عضلات در افراد لاغر

یک رژیم غذایی مناسب همراه با مکمل های عضله ساز مانند پودر کراتین مونوهیدرات qnt به افراد لاغر کمک می کند تا در طول برنامه بدنسازی رایگان خود عضله سازی کنند. در واقع زمانی که بدن مواد مغذی و کافی را در حین وزنه زدن جذب می کند، ماهیچه شروع به تقویت و رشد می کند.

بدن لاغر با جذب پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین و چربی به اندازه کالری که به جذب ویتامین ها در بدن کمک می کند. در صورت وجود چربی اضافی را بسوزانید و عضله بسازید. حال، اگر علاوه بر این مواد مغذی، پودر کراتین مونوهیدرات qnt مصرف کنید، به شما در ساخت عضلات در زمان مناسب کمک می کند.

پودر کراتین مونوهیدرات چیست؟

کراتین شبیه پروتئین است اما پروتئین نیست. کراتین نوعی نیتروژن پروتئینی در بیوشیمی مواد غذایی است که انرژی زیادی در بدن انسان تولید می کند. این ماده پروتئین مانند در واقع تعامل شیمیایی پروتئین ها را افزایش می دهد و باعث رشد عضلات می شود. بنابراین استفاده از آن در بین ورزشکاران رایج و محبوب است.

مقدار انرژی که کراتین در بدن تولید می کند باعث می شود ورزشکار در تمرینات روزانه خود توانایی بیشتری داشته باشد و همچنین می تواند زمان تمرین را افزایش دهد. بنابراین می توان گفت مصرف کراتین باعث افزایش راندمان تمرینی ورزشکاران می شود.

پودر کراتین مونوهیدرات در بلژیک تولید می شود. این مکمل در واقع کراتین فسفات مشتق شده از کراتین مونوهیدرات طبیعی است. این مکمل باعث افزایش قدرت بدنی، استقامت بدن، سطح انرژی و روند رشد عضلات خواهد شد. بنابراین توصیه می شود که آقایان 5 گرم و خانم ها 3 گرم در روز بعد از تمرین با آب فراوان یا همراه با غذا مصرف کنند.

بدنسازی را با چه برنامه ای شروع کنیم؟

برنامه تناسب اندام که از مربی دریافت می کنید یا اینجا می خوانید نوعی نقشه راه است. اما شما می توانید این طرح را بیشتر با بدن خود تطبیق دهید. این بدان معناست که برنامه ورزشی شما باید متناسب با وزن و قد شما باشد. اگر بیماری زمینه ای دارید یا مشکلی در بدن خود دارید، برای شروع بدنسازی و مصرف مکمل ها حتما با پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید که سلامتی مهمترین چیز است.

مطالعه پیشنهادی:

10 راه برای ایجاد انگیزه برای ورزش کردن

برنامه بدنسازی برای مبتدیان چیست؟

برای شروع بدنسازی در دوره رایگان، بهتر است با برنامه بدنسازی برای مبتدیان شروع کنید. این برنامه یک برنامه تمرینی کامل بدن است. یعنی تمام قسمت های بدن وارد پروسه تمرین می شوند و در ابتدا به کل بدن به همان میزان نیرو داده می شود. این برنامه در ابتدا با سه یا چهار روز در هفته و یک ساعت در روز شروع می شود. این برنامه ورزشی برای زنان و مردان مناسب است تا از تمام عضلات بدن استفاده کنند.

برنامه مبتدی برای شروع بدنسازی.
برنامه مبتدی برای شروع بدنسازی.
  • در روز اول در این برنامه هر یک از حرکات پرس سینه، پرس کابل زیر بغل، پرس شانه دمبل، پای جلوی دستگاه را در 4 ست و بازوی جلوی میله و پشت بازو طناب را در 3 ست انجام می دهید. مجموعه ها پرس سینه 8 بار در هر ست و بقیه حرکات در هر ست 10 بار به جز پشت بازوی طناب که این حرکت را در هر ست 15 بار انجام می دهند. بین هر ست چند دقیقه استراحت می کنید، معمولاً دو یا سه دقیقه.
  • در روز دوم برنامه بدنسازی برای مبتدیان انجام پرس پای ماشینی، کرل جلو بازو هالتر، پرس سینه دستگاه، تی بار در 4 ست و پرس پشت بازو هالتر ایستاده و پرس جانبی دمبل در 3 ست. پرس پای ماشینی را در هر ست 8 بار و بقیه حرکات را در 4 ست 10 بار در هر ست تکرار کنید. دو حرکت 3 ست 20 باری در هر ست انجام دهید. استراحت بین هر سریال را فراموش نکنید.
  • در روز سوم روال تمرینی مبتدی: زیر بغل دو سیم را برای 4 ست 12 تایی و کراس اوور را برای 4 ست 10 تایی تکرار کنید. یک میله سرد، لانژ، بازو دمبلی و چکش دمبل به جلو را در 3 سری انجام دهید. کول هانتر و دمبل خم اورهند 15 بار در هر ست، لانژ 10 بار و چکش دمبل فورهند 12 بار در هر ست انجام دهید. در روز سوم استراحت بین ست ها را فراموش نکنید.

این برنامه یکی از برنامه های تمرین بدنسازی برای افراد مبتدی است که می توانید در باشگاه انجام دهید. برنامه های دیگری هم هستند که حرکات و وزنه های متفاوتی دارند و می توانید با توجه به اندام خود آن ها را انتخاب کرده و همراه با پودر کراتین مونوهیدرات qnt انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. همچنین می توانید برنامه های مناسبی را برای تمرین در خانه و تمرین در خانه در سه ماه اول شروع بدنسازی انتخاب کنید.

آخرین کلمه

بدنسازی یکی از ورزش هایی است که افراد برای تقویت و زیبایی بدن به آن توجه می کنند. برای شروع بدنسازی باید یک برنامه دقیق و متناسب با بدن خود داشته باشید. بهتر است این برنامه را در باشگاه و با دستگاه انجام دهید. اما روش هایی بدون دستگاه، هرچند با تاثیر کمتر، در خانه نیز وجود دارد.

در این مقاله مکمل عضله سازی مناسب برای بدنسازی را ارائه می دهیم. در مورد برنامه مبتدیان برای شروع بدنسازی صحبت می کنیم و یکی از روش های تمرینی را در سه جلسه در هفته توضیح می دهیم. این برنامه گزینه خوبی برای شروع بدنسازی است، اما در هر صورت بهتر است با یک مشاور ورزشی یا پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش برای بدن شما مناسب است.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.