افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

12 خاصیت منحصر به فرد پوست انار

  • کد خبر : 159785
12 خاصیت منحصر به فرد پوست انار

انار گل سرسبد میوه های پاییزی است. این میوه خوش رنگ و خوش طعم با دانه های قرمز و سفید از قدیم الایام به عنوان نمادی از پاییز، شب یلدا و زندگی شناخته شده است. دانه‌های جواهری مانند این میوه بهشتی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است و مصرف خوراکی آن فواید […]

انار گل سرسبد میوه های پاییزی است. این میوه خوش رنگ و خوش طعم با دانه های قرمز و سفید از قدیم الایام به عنوان نمادی از پاییز، شب یلدا و زندگی شناخته شده است. دانه‌های جواهری مانند این میوه بهشتی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است و مصرف خوراکی آن فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد که از آن جمله می‌توان به پیشگیری از التهاب، خواص ضد سرطانی، خواص ضد میکروبی، سلامت مغز و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

اما علاوه بر خود انار، پوست آن نیز خواص شگفت انگیزی دارد که شاید همه از آن اطلاعی نداشته باشند. اگر خواص شگفت انگیز پوست این میوه بهشتی را بدانید، قطعا آن را دور نمی اندازید و می توانید با تبدیل پوست انار به پودر از آن به صورت موضعی یا خوراکی استفاده کنید. با ما همراه باشید تا شما را با خواص شگفت انگیز پوست انار برای سلامت، پوست و مو آشنا کنیم.

1- مبارزه با آکنه

پوست انار حاوی خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی است و می تواند به طور موثر با مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش و بثورات مقابله کند. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و به مبارزه با انواع باکتری ها و عفونت ها کمک می کند. برخی شواهد نشان می دهد که استفاده از پوست انار به عنوان لایه بردار به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند.

2- سموم بدن را دفع می کند

پوست انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند سموم را از بدن دفع کند. مطالعه ای که روی موش های آزمایشگاهی انجام شد نشان داد که عصاره آبی پوست انار قدرت سم زدایی بالایی دارد و در مبارزه با سموم بدن موثر است. با این حال، در حال حاضر اطلاعات محدودی در این زمینه وجود دارد.

3- جلوگیری از پیری پوست

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آلودگی دو عامل اصلی پیری زودرس پوست هستند. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از عصاره پوست انار همراه با روغن هسته انار باعث تحریک سنتز پروکلاژن و مبارزه با آنزیم هایی می شود که کلاژن را تجزیه می کنند. این به طور موثر رشد سلول های پوست را تحریک می کند و پیری و چین و چروک را به تاخیر می اندازد. یک مطالعه اخیر همچنین نشان داد که اسید الاژیک موجود در عصاره پوست انار می تواند به کاهش چین و چروک پوست و جوانسازی پوست کمک کند.

4- درمان سرفه و گلودرد

برخی مطالعات نشان می دهد که عصاره هیدروالکلی پوست انار حاوی خواص ضد باکتریایی است و می تواند به درمان سرفه و گلودرد کمک کند. به سادگی مقداری پودر پوست انار را در آب حل کرده و غرغره کنید.

5- کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب طبیعی

گفته می شود که اسید الاژیک موجود در پوست انار می تواند از خشک شدن سلول های پوست جلوگیری کرده و به هیدراته نگه داشتن آنها کمک کند. علاوه بر این، پوست شما را آبرسانی می کند، از آن در برابر عوامل مضر محیطی محافظت می کند و به تنظیم pH پوست کمک می کند. به همین دلیل است که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. علاوه بر این، پوست انار حاوی ترکیبات موثر ضد آفتاب است و به پیشگیری و ترمیم آسیب های ناشی از اشعه های UVA و UVB کمک می کند.

6- مبارزه با سرطان پوست

تحقیقات اخیر نشان می دهد که عصاره انار حاوی ماده ای پیشگیرانه است که از سرطان پوست جلوگیری می کند. خواص ضد التهابی و ضد سرطانی پوست انار همچنین از سرطان پوست پیشگیری و درمان می کند. پوست انار از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند و از بروز یا پیشرفت این بیماری جلوگیری می کند.

7- منبع غنی ویتامین C

ویتامین C یکی از ضروری ترین مواد مغذی برای بدن ما است و ما اغلب برای مکمل های آن پول زیادی می پردازیم. ویتامینی که در پوست انار به وفور یافت می شود. این ویتامین سرعت بهبود زخم ها و اسکارها را افزایش می دهد و در تولید مواد مهمی مانند کلاژن، ترمیم و حفظ غضروف، استخوان ها و دندان ها بسیار موثر است.

8- پیشگیری از بیماری های قلبی

پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که توانایی بالایی در محافظت از کلسترول LDL در برابر اکسیداسیون دارند. علاوه بر این، گفته می شود این ماده دارای اثرات محافظتی عروقی است و از مشکلات قلبی جلوگیری می کند. اکسیداسیون کلسترول LDL در بدن می تواند منجر به استرس اکسیداتیو (یکی از علل اصلی بیماری قلبی و سایر بیماری ها) شود. بنابراین می توان گفت که پوست انار به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

9- بهداشت دهان و دندان

پوست انار دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد حفره است و می تواند با بسیاری از مشکلات دهان و دندان مانند التهاب لثه، پلاک های دندانی، حفره ها و زخم های دهان مقابله کند. می توانید پودر پوست انار را با خمیر دندان خود مخلوط کرده و از آن برای مسواک زدن دندان های خود استفاده کنید. غرغره کردن با مقداری پودر پوست انار و آب نیز می تواند به سلامت دهان و دندان شما کمک کند.

10- سلامت استخوان ها

مطالعات نشان می دهد که مصرف خوراکی پودر پوست انار می تواند به تقویت سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان بعد از یائسگی کمک کند. پوست انار سرشار از تانن ها، پلی فنول ها و فلاونوئیدها است و مصرف عصاره آن به عنوان مکمل غذایی تاثیر زیادی در سلامت استخوان ها دارد.

11- بهبود سلامت روده

تانن موجود در پوست انار به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به کاهش التهاب روده، کاهش تورم هموروئید، جلوگیری از خونریزی مقعدی و بهبود هضم کمک می کند.

12- جلوگیری از ریزش مو

عصاره پوست انار یک ماده موثر برای مبارزه با ریزش مو و کنترل شوره سر است. گفته می شود پوست انار حاوی خواص ضد قارچی است و به کاهش ریزش مو ناشی از فعالیت قارچ کمک می کند.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.