افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

یبوست مزمن؛ یک مشکل رایج در بین کودکان

  • کد خبر : 137452
یبوست مزمن؛  یک مشکل رایج در بین کودکان

آفتاب نیوز: امیرحسین حسینی با اشاره به اینکه یبوست یک بیماری بسیار شایع در همه سنین به ویژه در کودکان است، اظهار کرد: این بیماری به قدری زندگی کودکان و خانواده آنها را تحت تاثیر قرار می دهد که نیاز به مراجعه مکرر و درمان های طولانی مدت دارد. وی افزود: از هر چهار مراجعه […]

آفتاب نیوز:

امیرحسین حسینی با اشاره به اینکه یبوست یک بیماری بسیار شایع در همه سنین به ویژه در کودکان است، اظهار کرد: این بیماری به قدری زندگی کودکان و خانواده آنها را تحت تاثیر قرار می دهد که نیاز به مراجعه مکرر و درمان های طولانی مدت دارد.

وی افزود: از هر چهار مراجعه کننده به متخصص گوارش کودکان، یک نفر دچار یبوست مزمن است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه خانواده ها باید با علائم و نشانه های این بیماری و نکات مهم درمانی آشنا شوند، تاکید کرد: اکثر کودکانی که از یبوست مزمن رنج می برند، بیماری زمینه ای و یبوست شما ندارند. یک مشکل ثانویه است، مانند اختلالات خوردن، ترس از حذف، یا تغییرات محیطی تحمیلی.

به گفته حسینی، علائم اصلی یبوست، مدفوع سفت یا غلیظ یا فواصل طولانی بین اجابت مزاج در کودک است.

وی همچنین دردهای مزمن شکمی، بی اشتهایی، توده های شکمی و حتی بی اختیاری را از علائم ثانویه یبوست دانست و افزود: متاسفانه گاهی برخی از اعضای خانواده دچار یبوست می شوند و تصور می شود که این الگوی دفع در سایر اعضای خانواده نیز وجود دارد. همچنین افرادی که آن را طبیعی می دانند و به دنبال معاینه و درمان نیستند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مورد درمان کودکان مبتلا به یبوست مزمن باید به چند نکته اشاره کرد که اولین آن مدت زمان درمان است. این بدان معناست که برای درمان یبوست به درمان هایی حداقل سه ماهه و گاهی بیشتر نیاز است.

این فوق تخصص گوارش اطفال با اشاره به تاثیر ملین ها بر سستی روده افزود: رژیم غذایی و آموزش حذف نقش موثری در موفقیت درمان دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: کودکان مبتلا به یبوست باید به صورت دوره ای توسط پزشک متخصص معاینه شوند و در صورت عدم موفقیت درمان، معاینات تکمیلی انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.