افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

ماجرای عجیب هواپیمای مسافربری که مقابل فرودگاه قشم به زمین نشست!

  • کد خبر : 169793
ماجرای عجیب هواپیمای مسافربری که مقابل فرودگاه قشم به زمین نشست!

به گزارش رکنا، ناصر رجبی اظهار کرد: حادثه فرود ۱ هواپیمای مسافربری در یک باند محلی بیرون فرودگاه قشم درست نیست و چنین اتفاقی رخ نداده است. این در حالی است که ساعاتی پیش این خبر در سایت قرار گرفت. سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای فرودگاه قشم هشدار ایمنی صادر کرد. در خبر منتشر شده […]

به گزارش رکنا، ناصر رجبی اظهار کرد: حادثه فرود ۱ هواپیمای مسافربری در یک باند محلی بیرون فرودگاه قشم درست نیست و چنین اتفاقی رخ نداده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش این خبر در سایت قرار گرفت. سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای فرودگاه قشم هشدار ایمنی صادر کرد.

در خبر منتشر شده آمده است: سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد که پس از سانحه شدید، یکی از هواپیماهای مسافربری کشور اقدام به فرود بر روی باند محلی خارج از فرودگاه قشم، خطر باند محلی برای سبک و فوق العاده است. هواپیمای کوچک با موقعیت موازی با باند فرودگاه قشم به طول تقریبی 2200 متر در نزدیک و جنوب باند اصلی فرودگاه مذکور شناسایی شد.

در پی این خبر جزئیات این باند محلی در نشریه هوانوردی کشور (AIP) و سایر نرم افزارهای مورد استفاده هوانوردی درج نشده است.

لذا با توجه به لزوم ارتقای ایمنی و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در پروازهای فرودگاه قشم، سازمان هواپیمایی کشوری هشدار ایمنی به واحدهای عملیاتی و ایمنی شرکت‌های هواپیمایی صادر کرد و بر این اساس لازم است خلبانان از این موضوع مطلع شوند. خطر فوق الذکر قبل از پرواز با آگاهی از اهمیت این موضوع.

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز پیگیر درج ریسک در نشریات هوانوردی است.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از بزرگ ترین و برجسته ترین فرودگاه های کشور است که طول باند آن برای فرود هواپیماهای پهن پیکر مناسب بوده و ظرفیت سرویس دهی به تمامی هواپیماهای ترانزیت و پهن پیکر (به جز ایرباس 380) را دارد. . در این منطقه.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس فرصت مناسبی برای ارائه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.