افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

طرز تهیه یک غذای سریع و مقرون به صرفه برای آخر هفته

  • کد خبر : 242621
طرز تهیه یک غذای سریع و مقرون به صرفه برای آخر هفته

۱۴۱۱۵۰۵۲ 30 آوریل 1403 06:31 کباب لحمجون یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین کباب هاست. فرارو: کباب لاهماجون یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین کباب های ترکی است که با خمیر و نان و یک لایه گوشت و سبزی تهیه می شود. ترکیه به داشتن کباب های بسیار متنوع و خوشمزه معروف است. […]





۱۴۱۱۵۰۵۲


30 آوریل 1403 06:31

کباب لحمجون یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین کباب هاست.

فرارو: کباب لاهماجون یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین کباب های ترکی است که با خمیر و نان و یک لایه گوشت و سبزی تهیه می شود.

ترکیه به داشتن کباب های بسیار متنوع و خوشمزه معروف است. دونر کباب، آدانا کباب، چوپ شیش، تاووک شیش، بیتی کباب، کباب تپسی و کباب اورفا نمونه هایی از کباب های خوشمزه این کشور هستند. لحمجون یکی از کباب های خوشمزه ترکی است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند عراق، سوریه و لبنان نیز طبخ می شود. لاهماجون مخفف کلمه «قطع شده گوشت» به معنای «گوشت و خمیر» است که به پیتزای ترکی نیز معروف است.

این غذا از یک لایه نازک و گرد خمیر تشکیل شده که روی آن لایه ای از مواد تشکیل شده است. لاهمجون از خمیر و لایه رویی تشکیل شده است که در فر یا فر پخته می شود و سپس با پیاز و آبلیمو به صورت رول شده سرو می شود. ترکیب خمیر لاهمجون متفاوت است اما معروف ترین آن گوشت لاهمجون است که در ادامه این مطلب می خواهیم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم. با این روش دیگر نیازی به درست کردن خمیر نیست و می توانید با نان لواش نازک یا خمیر یوفکای آماده این لحمجون خوشمزه را در منزل درست کنید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

عناصر

گوشت چرخ کرده: 500 گرم

پیاز: ۲ عدد

فلفل دلمه ای: 1 عدد

گوجه فرنگی: 2 عدد

سیر: 2 حبه

جعفری: 5 شاخه

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

رب فلفل یا سس تند: 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: نصف فنجان

خمیر یوفکا بزرگ یا نان لواش نازک: 4 عدد

نمک، فلفل و پاپریکا: به مقدار لازم

آرد گندم: ۲ قاشق غذاخوری

کره: 4 قاشق غذاخوری

آب سرد: یک چهارم لیوان

طرز تهیه یک غذای سریع و مقرون به صرفه برای آخر هفته

طرز تهیه

برای تهیه این کباب خوشمزه و خاص، ابتدا پیازها را پوست بگیرید و سپس رنده کنید. پیاز رنده شده را داخل گوشت چرخ کرده بریزید، سپس جعفری خرد شده، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی، سس فلفل، فلفل دلمه ای و سیر رنده شده، نمک، فلفل و پاپریکا را به آن اضافه کنید و با دست مواد را خوب ورز دهید تا طعم ها مخلوط شوند.

در ظرفی کره ذوب شده را با آرد گندم و آب سرد مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید. سینی فر را آماده کنید و خمیر یوفکا را روی سینی پهن کنید. مخلوط آرد و کره را روی خمیر بمالید سپس خمیر یا نان بعدی را روی آن قرار دهید و دوباره مخلوط آرد و کره را روی آن بمالید. چهار خمیر یا نان را به این صورت وصل کنید. سپس لبه ها را به سمت داخل صاف کنید تا خمیر شما یک مستطیل کامل شود. حالا مواد گوشتی را روی نان یا خمیر بمالید و با قاشق کاملا صاف کنید. سینی را به مدت 35 تا 40 دقیقه در فر 180 قرار دهید تا بپزد. بعد از پخت نان را حلقه حلقه کرده و سپس به اندازه دلخواه برش بزنید و بخورید، نوش جان کنید.

نکات مهم

۱- برای پخت لاهمجون می توانید به جای فر از تابه های تفلون استفاده کنید و لاهمجون را روی اجاق گاز تهیه کنید.

2- برای گوشت چرخ کرده بهتر است از ترکیب گوشت چرخ کرده و بره استفاده کنید تا کباب لاهمجون شما کمی چرب شود.

3- روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالا در رژیم غذایی بسیاری از افراد جایگاه ویژه ای دارد. اما از آنجایی که قیمت روغن زیتون خالص بالاست معمولاً هنگام عرضه به بازار با روغن های معمولی مخلوط می شود. در نتیجه کیفیت آن کاهش می یابد. بنابراین، کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند اغلب از خود می پرسند که چگونه روغن زیتون اصلی را تشخیص دهند. البته تشخیص خلوص روغن زیتون چندان آسان نیست. با این حال، کارشناسان سه روش را برای تشخیص روغن زیتون ارائه کرده‌اند که در زیر آمده است:

1- برای انتخاب روغن با کیفیت بهتر است ابتدا آن را بو کنید. روغن زیتون خوب باید بوی زیتون، سیب یا علف تازه داشته باشد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت است. پس اگر بوی فلز به مشام می رسد بدانید که روغن بی کیفیت یا خراب است.

2- راه دوم شناخت روغن زیتون اصل چشیدن آن است. اگر 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در دهان خود قرار دهید و آن را در دهان بچرخانید و با استنشاق هوا آن را قورت دهید، پس از چند لحظه باید تلخی و تندی شدیدی را در گلوی خود احساس کنید. طوری که گلویت بسوزد در برخی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن سرفه می کنند. کمی بعد از 1 دقیقه طعم تلخ و تند آن از بین می رود و خوشمزه می شود. علاوه بر این، فرد پس از مصرف این روغن در دهان احساس چربی نمی کند. هنگام خوردن روغن زیتون اصل، در ابتدای زبان احساس شیرینی و در پایان احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

3- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون رنگ اصلی آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون ملاک خوبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. زیرا به راحتی می توان گول خورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.