افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
8

طرز تهیه لازانیا

  • کد خبر : 14707

طرز تهیه لازانیا : زانیا یک پاستای ورقه می شود که مانند دیگر پاستاها ماکارونی های محبوب در جهان ایتالیایی دارد، برای مشاهده آموزش در ادامه با ما همراه در سایت آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی اسمارتک نیوز مواد لازم برای ۴ نفر شیر ۱ […]

طرز تهیه لازانیا : زانیا یک پاستای ورقه می شود که مانند دیگر پاستاها ماکارونی های محبوب در جهان ایتالیایی دارد، برای مشاهده آموزش در ادامه با ما همراه در سایت آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی اسمارتک نیوز

مواد لازم برای ۴ نفر

شیر ۱ لیوان
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
کره ۲۵ گرم
نمک و جوز هندی نوک چایخوری

مرحله اول

برای تهیه لازانیا یا همان سس سفید بشامل کره و شیر را از خارج کنید تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه سفید را دو مرتبه الک کنید (بهتر است از آرد پزی استفاده کنید) سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم تفت دهید تا خامی گرفته شود.

مرحله دوم

در این کره را داخل یک ظرف گود مانند کن قرار دهید و حرارت بسیار زیاد قرار دهید تا ذوب شود، سپس در مرحله یک تفت دادید را به کره اضافه کنید و کمی بعد نمک و جوزهندی جوزهندی را و تفت دادن را ادامه دهید. دهید تا مخلوط کره و آرد کارملی رنگ شود.

مرحله سوم

در این شیر را که هم اضافه کنید محو می شود را کم به آرد و کره کنید و را به صورت متداوم هم بزنید تا سس به مقدار کافی کافی باشد. زمانی که سس به اندازه کافی برسد آنرا از روی حرارت بردارید و کنار تا خنک کنید.

طرز تهیه لازانیا

طرز تهیه لازانیا

 

مواد لازم برای ۴ نفر

ورق لازانیا ۱
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پنیر پیتزا۵۰ گرم
قارچ صد گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
فلفل دلمه ای ۱ عدد
روغن و آویشن به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه لازانیا

طرز تهیه لازانیا

 

دستور پخت لاازانیا

مرحله اول

برای شروع بهتر است فر را روشن کنید تا زمان آماده شدن لازانیا برای گرم شدن فر معطل نشوید. برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. در ادامه باید مواد میانی لازانیا را آماده کنیم.

مرحله دوم

برای این منظور فلفل دلمه ای و قارچ را به صورت نگینی ریز خرد نید و کنار بگذارید. در ادامه را به صورت نگینی ریز خرد و به همراه کمی روغن در یک تابه جادار کمی تفت تا پیاز کاملا نرم و سبک شود.

مرحله سوم

حالا سیرها هم به صورت خیلی ریز خرد کنید (یا بکنید) به پیاز اضافه کنید از کمی تفت دادن گوشت چرخ کرده را به مخلوط سیر و پیاز پیاز اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

مرحله چهارم

در ادامه و فلفل دلمه ای را اضافه و تفت دادن را ادامه تا قارچ و فلفل دلمه ای نیز می شوند. در ادامه گوجه فرنگی را به همراه کمی آویشن مواد اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی گوجه فرنگی گرفته شود و به طور کامل سرخ سرخ شود.

مرحله پنجم

پس از مواد را خوب تفت دادید یک آب به تابه اضافه کنید درب تابه را تا گوشت با ملایم بپزید. تابه تا زمانی که آب به طور کامل تبخیر شود روی حرارت باید بماند. پس از اینکه مایه لازانیا آماده شد آنرا کنار گذاشت و به سراغ اماده کردن ورقه هازی لازایی رفت.

مرحله ششم

ورق های را نیاز نیست در آب جوش قرار دهید کافیست یک ظرف جادار پر از آب ولرم کنید و لازانیا را به مدت ۳ دقیقه در ظرف قرار دهید تا تا نرم افزار قرار دهید. بهتر است ورقه های لازانیا را یک به یک داخل ظرف قرار دهید تا هنگام نرم شدن به هم نندس.

مرحله هفتم

پس از ورقه های لازانیا یک مناسب مثل پیرکس را انتخاب کنید کف و بدنه داخلی آنرا با روغن چرب کنید. در ادامه مقداری از سس بشامل کف ظرف بریزید به طوری که سس بشامل کف ظرف را بپوشاند.

مرحله هشتم

در این یکی از ورقه های لازانیا را کف روی سس بشامل قرار می دهد و مقداری از مایه گوشت چرخ روی ورقه لازانیا می ریزیم و آنرا با پشت لایه صاف می کنیم تا در تمام ورقه لازانیا به طور مساوی مساوی پخش شود.

مرحله نهم

نکته مهم این مرحله این است که بهتر است جای مقداری زیاد از گوشت در هر لایه لازیانیا قرار گیرد، تعداد لایه های لازانیا را بیشتر تا پس از پخت در هنگام برش برش زدن لازانیا از بین ورقه ها خارج شوید.

مرحله دهم

پس از گوشت را روی روقه لازانیا پخش کردید سس بشامل روی گوشت بریزید در ادامه کمی پنیر پیتزا چسبندگی ورقه های بهم روی سس بشامل بشامل. به همین ترتیب ظرف را با ورقه های لازانیا، مایه گوشت، سس بشامل و پنیر پیتزا پر گ.

مرحله یازدهم

در پایان ورقه لازانیا باید روی ظرف قرار دهید روی آنرا با سسامل بگیرید تا در هنگام خشک شدن، روی لازانیا را با پنیر پیتزای بپوشانید و به مدت 15 تا 10 تا 20 قبل از آن را بپوشانید. سرو شود.

طرز تهیه لازانیا

طرز تهیه لازانیا

 

نکات پخت لاازانیا

آماده کردن لازانیا روی اجاق گاز

اگر در منزل به فر دسترسی می توانید لاازانیا را درون قابلمه هم درست کنید. برای درستی لازنیا بهتر است از قابلمه های یا تابه های دو طرفه ای که شکل استفاده کنید. مواد را به همان ترتیب بالا داخل قابلمه یا تابه قرار دهید

سپس آنرا روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا آماده سرو شود. حرارت زیاد باعث خشک شدن لازانیا خواهد شد پس به این نکته توجه داشته باشید. نکته دیگری است که با این روش روی پنیز طلایی نمی شود.که می توانید با کمی جعفری خرد شده جبران کنید.

روش برش زدن لازانیا

یکی از نکاتی که در مورد لازانیا برش زدن آن است، خیلی از افراد مبتدی با آن مشکل دارند. مواردی که از ماده ای که ورقه را به هم می چسباند پیتزا می باشد که اگر پنیر باشد خیلی راحت و می رود.

پس برای پنیر پیتزا کمی خودش را حدود 15 دقیقه پس از لازانیا آماده کرد آنرا کنار گذاشت. پنیر پیتزا خودش را می برد سپس آنرا با یک کارد تیز برش بزنید. نکته دیگر حتما لازانیا را در همان ظرفی آماده کرده اید برش بزنید به هیچ وجه لازانیا را برای زدن از ظرف خارج نکنید.

لازانیا با مرغ گوشتی

برای پخت با مرغ اول مرغ را به همراه عدد پیاز و کمی زردچوبه پز می کنیم.سپس به صورت یا ریش ریش خرد خرد می کنیم. با دیگر مواد مخلوط می کنیم. روش پخت با گوشت یا مرغ تفاوت گوشت گوشت را قبل از نیمپز و به مواد دیگر اضافه نمی کند.

لازانیا با توستر

ابتدا المنت و پایین را با دمای ۱۶۰ سانتیگراد روشن، سپس ظرف لازانیا را در میانی توستر بگذارید (روی سینی توستر بگویید نه قسمت میله ای) قرار دهید. یک فویل روی شرکت نازک را ظرف لازانیا بکشید تا حرارت مستقیم المنت روی لازانانیا ک.

حدودا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا لازانیا آماده شود. پس از لازانیا آماده شد فویل اتوبوسی را می‌سازیم و ظرف را داخل توشتر قرار می‌دهیم. این بار فقط المنت بالای توستر را روشن می کنیم تا ظرف مدت ۵ دقیقه پنیر روی زانیا نیز طلایی شود.

The post طرز تهیه لازانیا appeared first on اسمارتک نیوز.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=14707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.