افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

طرز تهیه سوشی با چند روش مختلف در خانه.

  • کد خبر : 241925
طرز تهیه سوشی با چند روش مختلف در خانه.

طرز تهیه سوشی تهیه آن در خانه بسیار ساده است. سوشی معروف ترین غذای ژاپنی خارج از ژاپن و یکی از محبوب ترین غذاها در بین مردم ژاپن است. در ژاپن، سوشی اغلب در مناسبت های خاص مانند جشن های خاص استفاده می شود. پاریس مگ طرز تهیه سوشی را یاد خواهید گرفت. سوشی چیست؟ […]

طرز تهیه سوشی تهیه آن در خانه بسیار ساده است. سوشی معروف ترین غذای ژاپنی خارج از ژاپن و یکی از محبوب ترین غذاها در بین مردم ژاپن است. در ژاپن، سوشی اغلب در مناسبت های خاص مانند جشن های خاص استفاده می شود. پاریس مگ طرز تهیه سوشی را یاد خواهید گرفت.

سوشی چیست؟

سوشی یکی از معروف ترین غذاهای ژاپنی است. سوشی یکی از تنقلات است و در واقع نام غذایی است که از برنج مخصوص سوشی و ترکیبی از سبزیجات، ماهی و حتی میوه ها تهیه می شود.

سوشی یک غذای برنجی در غذاهای ژاپنی است و مخلوطی از برنج ژاپنی پخته شده با سرکه، انواع غذاهای دریایی (بیشتر خام)، سبزیجات و تخم مرغ است که به صورت سرد مصرف می شود.

در ابتدا، سوشی تنها روش محبوب نگهداری ماهی در شرق آسیا بود، اما پس از ورود به چین، وارد فرهنگ غذایی ژاپن شد. سوشی انواع مختلفی دارد، اما امروزه از نظر عموم نام سوشی تنها به یک نوع از این خانواده غذایی اشاره می‌کند، سوشی ادو.

سوشی یا عناصر غذایی خالص عناصر غذایی هستند که روی برنج سوشی یا درون آن قرار می گیرند. گوشت ماهی محبوب ترین ماده غذایی برای انواع سوشی است. برخی از این مواد غذایی سنتی و برخی دیگر معاصر هستند.

در سوشی ادو، یک برش نازک ماهی روی یک تکه برنج بیضی شکل قرار می گیرد. ماهی، توفو (محصول سویا)، صدف، تخم مرغ و سایر غذاهایی که برای پر کردن سوشی استفاده می شوند سرشار از پروتئین هستند. علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی را می توان در غذاهای دریایی و سبزیجات سوشی نیز یافت.

سوشی عمدتا با سس سویا خورده می شود. بهترین راه برای ضدعفونی کردن غذا پختن آن است اما در سوشی از این روش استفاده نمی شود. برخی از گونه های ماهی ممکن است انگل داشته باشند، اما فرآیند انجماد ماهی آنها را از بین می برد.

به طور سنتی در گذشته برای ضدعفونی کردن این غذا از واسابی (ترب ژاپنی) و ترشی گاری (ترشی زنجبیل) استفاده می کردند. همچنین مصرف چای سبز به دلیل نقش آن در پیشگیری از مسمومیت غذایی توصیه می شود. روند جهانی شدن سوشی از آمریکا شروع شد و امروزه سوشی به عنوان یک غذای مفید و مناسب در دنیا معروف شده و در حال تبدیل شدن به یک غذای جهانی است.

ماده اصلی و اصلی این غذا «برنج سوشی» است که به آن شری نیز می گویند. سوشی با انواع ماهی، میگو و سبزیجات تهیه می شود، البته سوشی گیاهی نیز موجود است و گیاهخواران نیز می توانند سوشی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

اگر برای اولین بار می خواهید سوشی سفارش دهید، پیشنهاد می کنیم از رول سوشی با گوشت پخته شروع کنید تا کم کم به طعم سوشی عادت کنید. هرگز سوشی اصلی و سنتی را برای اولین بار با گوشت خام امتحان نکنید، زیرا ممکن است کاملاً از آن متنفر شوید.

برای اولین بار سوشی تهیه شده با گوشت شور، کبابی یا سرخ شده را سفارش دهید. من تعدادی از این سوشی ها را به شما معرفی کردم.

طرز تهیه سوشی - سوشی

رول فیلادلفیا | فیلی رول: این سوشی که گاهی دودی یا دودی خاص نیز نامیده می شود، از ماهی سالمون دودی، خیار، کنجد و سس مخصوص تهیه می شود.

رول ابی ده | ابی تن رول: این سوشی از تمپورا میگو، خیار، کنجد و سس مخصوص تشکیل شده است.

Unagi Il Roll | رول مارماهی Unagi: مارماهی کبابی، خیار، کنجد و سس مخصوص.

سالمون یاکی رول سالمون یاکی رول: سالمون کبابی، خیار، کنجد و سس مخصوص مواد تشکیل دهنده این سوشی است.

همچنین در اسمارتک نیوز بخوانید: هنر سرخ کردن ماهی در راه یک رستوران در خانه

طرز تهیه سوشی – بشقاب سوشی

طرز تهیه رول سوشی کلاسیک با سس سویا

مواد لازم برای سوشی (برای 4 نفر):

* برنج برای سوشی 300 گرم
* سرکه برنج 4 قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای یا سفید 2 قاشق غذاخوری
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
سس سویا 1 قاشق غذاخوری
جلبک دریایی سوشی (نوری) 4 ورق
خیار پوست کنده و ورقه شده 1 عدد
*گوشت ماهی 250 گرم
آووکادو در ورقه های متوسط 1 عدد
پیازچه خرد شده 2 عدد

* برنج سوشی (از برنج نیم دانه ایرانی نیز می توان استفاده کرد)

*سرکه برنج (می توانید از سرکه سیب هم استفاده کنید)

* گوشت ماهی (همچنین می توانید از ماهی آزاد دودی یا کنسرو ماهی، میگو و انواع دیگر فیله ماهی استفاده کنید)

طرز تهیه سوشی کلاسیک

برنج را خوب بپزید تا پخته شود. در یک کاسه، 3 قاشق غذاخوری سرکه برنج و 2 قاشق غذاخوری شکر را مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس آن را به برنج پخته اضافه کنید و کنار بگذارید تا برنج خنک شود و مواد به خورد برنج برود.

سس سویا را با یک قاشق غذاخوری سرکه و سس مایونز خوب مخلوط کنید.

ورقه های جلبک دریایی را روی یک سطح صاف پهن کنید. (در ژاپن جلبک دریایی را روی یک تشک مخصوص سوشی پخش می کنند.)

حالا برنج را روی ¾ سطح جلبک دریایی پخش کنید. (دقت کنید ضخامت برنج از 2 سانتی متر بیشتر نباشد).

مخلوط سس را با قاشق روی برنج بمالید.

حالا ماهی دودی، آووکادو، خیار و پیاز خرد شده را لایه لایه اضافه کنید. (اگر به دنبال راهی برای تهیه سوشی با ماهی تن هستید، می توانید به جای ماهی دودی از ماهی تن استفاده کنید. علاوه بر این، از گوشت پخته خرچنگ برای تهیه سوشی رول کالیفرنیا استفاده می شود.)

اکنون زمان چرخاندن سوشی است. یک طرف جلبک دریایی را بردارید و به آرامی آن را بپیچید.

پس از غلتاندن آن را با چاقوی تیز برش دهید. می توانید سوشی را با کمی سس سویا بخورید.

طرز تهیه سوشی – بشقاب سوشی

طرز تهیه سوشی ایرانی

مواد لازم برای تهیه سوشی ایرانی.

برنج پخته 2 فنجان
سرکه یک چهارم فنجان
کنسرو تن یک حلبی
سس قرمز تند یک و نیم قاشق غذاخوری
روغن کنجد 1 قاشق چایخوری
جلبک 4 عدد
سس مایونز یک و نیم قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده 2 عدد

طرز تهیه سوشی ایرانی

  1. اگر می خواهید غذاهای دریایی و ایرانی را همزمان انتخاب کنید، سوشی ایرانی را پیشنهاد می کنیم. اولین مرحله برای تهیه آن، تهیه برنج است. برنج سوشی را با آب بپزید و پف کنید. به یاد داشته باشید که هرگز نباید به این برنج روغن یا نمک اضافه کنید.
  2. سرکه و نمک را با هم مخلوط کرده و روی برنج بریزید و این برنج را در دمای محیط بگذارید و اجازه دهید مزه دار شود. به یاد داشته باشید که برنج شما باید چسبناک باشد تا راحت تر بغلتاند.
  3. در این مرحله باید سس خود را آماده کنید. برای تهیه سس سوشی ایرانی باید سس مایونز، سس تن، سس قرمز تند، پیازچه و روغن کنجد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید.
  4. حالا باید موادتان را لایه به لایه روی جلبک های دریایی بریزید. ابتدا برنج را روی جلبک دریایی بریزید و سپس ماهی چرخ کرده خود را روی آن قرار دهید و لایه به لایه سس و سایر مواد را اضافه کنید.
  5. جلبک دریایی را گرد کنید و به قسمت های مساوی تقسیم کنید. سوشی ایرانی شما آماده است و می توانید آن را سرو کنید. برای خوردن این غذا می توانید از سس آماده شده خود نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سوشی – سس سویا

طرز تهیه سوشی سبزیجات

مواد لازم برای تهیه سوشی سبزیجات

برنج 4 فنجان
جلبک 4 ورق
سرکه سفید 2 قاشق غذاخوری
متشکرم 1 قاشق غذاخوری
نمک دریا 1 قاشق چایخوری
قارچ 1 فنجان
سس سویا 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینی شیرین 1 عدد

طرز تهیه سوشی سبزیجات

  1. سرکه، نمک و شکر را در ظرفی بریزید و حرارت دهید تا شکر خوب حل شود. بعد از آن می توانید برنج را با آب بپزید و مواد ترکیب شده را داخل آن بریزید و بگذارید 20 دقیقه تا نیم ساعت بماند.
  2. در این مرحله باید سیب زمینی و قارچ را خرد کرده و در ظرفی بریزید سپس سس سویا را اضافه کرده و هم بزنید. این مخلوط را در دمای اتاق بگذارید و به مرحله سوم بروید.
  3. سیب زمینی ها و قارچ ها را به مدت نیم ساعت با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید تا ترد شوند. می توانید آنها را در فر بپزید یا در تابه سرخ کنید.
  4. جلبک دریایی را پخش کنید و برنج خود را به شدت بریزید. برنج را با پشت قاشق روی جلبک دریایی له کنید و سپس قارچ و سیب زمینی را روی برنج بریزید و خوب پخش کنید.
  5. در این مرحله به کمک چاقو باید جلبک دریایی را به همراه مواد آن بغلتانید. بعد از غلتاندن نوبت به برش می رسد که باید به قسمت های کاملا مساوی تقسیم شود.

طرز تهیه سوشی – سبزیجات

نکاتی برای پخت سوشی ایرانی:

• اگر طعم ماهی خام را دوست ندارید، می توانید قبل از قرار دادن ماهی روی رول جلبک دریایی و سپس قرار دادن آن روی رول، آن را کمی کباب کنید.

• در صورت تمایل می توانید مقدار سرکه برنج را کم کنید و به جای یک واحد یک واحد آب اضافه کنید. حتی می توانید سرکه سیب را جایگزین سرکه برنج کنید.

• اگر می خواهید این غذا را راحتتر هضم کنید، بهتر است برنج یکپارچه از یکی با بیشترین فیبر استفاده کنید.

• برخی نیز از هویج رنده شده در لایه های مواد سوشی استفاده می کنند.

میانگین نمرات ۵ از 5

از بین همه ۱ رای

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.