افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 29 April , 2024
0

طرز تهیه تارتلت نجیبی برای روزه داران لاکچری

  • کد خبر : 229268
طرز تهیه تارتلت نجیبی برای روزه داران لاکچری

۱۴۰۴۹۱۴ 22 مارس 1402 – 08:56 “افطار، روی خودت حساب کن! باید زندگی کنی!” در ماه رمضان نوع غذایی که بعد از ساعت ها گرسنگی به بدن می دهید بسیار مهم است. راهنمای شما: “افطار را برای شما حساب کنید!” باید زندگی کنی!» در ماه رمضان نوع غذایی که بعد از ساعت ها گرسنگی به […]





۱۴۰۴۹۱۴


22 مارس 1402 – 08:56

“افطار، روی خودت حساب کن! باید زندگی کنی!” در ماه رمضان نوع غذایی که بعد از ساعت ها گرسنگی به بدن می دهید بسیار مهم است.

راهنمای شما: “افطار را برای شما حساب کنید!” باید زندگی کنی!» در ماه رمضان نوع غذایی که بعد از ساعت ها گرسنگی به بدن می دهید بسیار مهم است. خرما به عنوان یکی از مواد مغذی که قند و انرژی لازم را در اختیار شما قرار می دهد و دارای خواص فراوانی است، همیشه دریافتی ویژه دارد. توجه در ماه رمضان برای اینکه خرما به صورت معمولی مصرف نشود دستورهای زیادی وجود دارد که علاوه بر اشتها آور بودن و تنوع زیاد برای مهمانی های افطاری شما نیز مناسب است تارتلت همان مینی تارت است. و به آن کیک مینیاتوری نیز می گویند تارتلت در اصل نوعی خمیر کوچک است که طعم و مواد آن شبیه به مواد کیک است و می توانید تارتلت را در طعم های مختلف و با مواد مختلف درست کنید.

تارت خرما یکی از آن غذاهایی است که باید در ماه رمضان تهیه کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید. افطار بعد از چند ساعت گرسنگی، انرژی از دست رفته را به طور کامل باز می گرداند. با آماده شدن برای یک نفر، می توان آن را حمل کرد و برای سرویس دهی بسیار راحت است.

عناصر:









محصولات غذایی مقدار
کره

120 گرم

آرد پخت

200 گرم

شکر پودر شده

60 گرم

زرده

یک عدد

وانیل

¼ قاشق چایخوری

مواد لازم برای تارتلت خرما.










محصولات غذایی مقدار
خرمای پوست کنده و بدون هسته

300 گرم

کره به دمای اتاق رسیده است.

15 گرم

پودر دارچین

½ قاشق چای خوری

پودر هل

½ قاشق چای خوری

ماسک پنیر قرار می دهد

100 گرم

شیر عسل

150 گرم

طرز تهیه:

ابتدا خمیر تارتلت را آماده کنید. کره ای که به دمای محیط رسیده و کمی نرم شده را به همراه پودر قند الک شده در ظرفی بریزید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

آرد را یکی دوبار الک کنید و حالا با نوک انگشت کم کم به مواد اضافه کنید. تفاوت تهیه خمیر پای با سایر پای ها در این قسمت است. استفاده از همزن یا قاشق و چنگال لازم نیست بلکه باید آرد را کم کم داخل مواد ریخته و از انگشتان دست استفاده کنید. با این حرکت خمیر شما شبیه آرد سوخاری می شود. دوباره به همین ترتیب ادامه دهید تا بافت یکنواخت و منسجم شود. دلیل استفاده از نوک انگشت این است که آن قسمت حرارت ندارد! اگر آن را با کف دست ورز دهید، حرارت دست باعث می شود که خمیر به روغن بیفتد و این کیفیت خمیر را خراب و سفت و خشک می کند. در کل این خمیر نیاز به ورز دادن زیادی ندارد. فقط مخلوط کنید.

طرز تهیه تارتلت نجیبی برای روزه داران لاکچری

دو روش برای تهیه کیک وجود دارد. از قالب های کیک جداگانه استفاده کنید یا از قالب مافین استفاده کنید که در سایزهای 6، 12 یا 24 موجود است. خمیر را به صورت گلوله هایی به وزن هر کدام حدود 30 گرم برش داده و با دست شکل دهید تا گود شوند. برای خالی کردن و فرم دادن به داخل کیک ها نیز می توانید از وردنه استفاده کنید. تمام فرم ها را به همین ترتیب پر کنید.

طرز تهیه مواد تارتلت:

خرماهای پوست کنده و بدون هسته را در مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا همه با هم مخلوط شوند. حالا نوبت کره است. آن را به همان دمای اتاق برسانید و به خرما اضافه کنید. پودر دارچین و پودر هل را اضافه کنید. مواد شما باید کاملا ترکیب و یکدست باشد. حالا به کمک قیف یکبار مصرف بگیرید و مواد را داخل آن بریزید و تمام تارتلت ها را با آن پر کنید. با این مواد باید تقریباً 2/3 تارتلت ها را ریخته و به کمک پشت قاشق کوچک سطح آن ها را صاف کنید.

در یک کاسه، پنیر ماسکارپونه را با شیر و عسل مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. بهتر است برای این کار از مخلوط کن استفاده کنید و پس از آماده شدن خرما را با آن پر کنید. برای این کار می توانید از قیف یکبار مصرف استفاده کنید و به آرامی با یک قاشق کوچک این کار را انجام دهید.

فر را از قبل به مدت 10 تا 15 دقیقه گرم کنید. دمای آن 180 درجه است، کاملا مناسب است. تارتلت ها را به مدت 20 تا 30 دقیقه در فر بگذارید و وقتی طلایی شدند تارتلت های جذاب شما آماده هستند.

بعد از اینکه از فر خارج کردید بگذارید خنک شوند و سپس از قالب خارج کنید.

برای تزیین تارتلت می توانید از پودر پسته استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید قبل از گذاشتن قالب در فر از پرک بادام یا گردوی خرد شده استفاده کنید. این قسمت کاملاً خوش طعم است.

چیزهای مهم:

از کره گیاهی استفاده نکنید!

برای پوست کندن خرما، آن را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس در آب سرد قرار دهید. با این کار پوست شما به راحتی پاک می شود. حتما آنها را قبل از مخلوط کردن در یک صافی قرار دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود.

پس از خنک شدن تارتلت ها، آنها را در ظرف در بسته نگهداری کنید.

بعد از تهیه خمیر پای می توانید آن را چند روز در یخچال نگهداری کنید و قبل از استفاده در هوا بگذارید. با این روش می توانید به راحتی تارتلت را چندین بار درست کنید.

اگر به پودر قند دسترسی ندارید می توانید از شکر آسیاب شده استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.