افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

سورپرایز بهاری برای همسرتان با این خورش خوشمزه

  • کد خبر : 240444
سورپرایز بهاری برای همسرتان با این خورش خوشمزه

۱۴۱۱۶۰۰ 19 آوریل 1403 07:26 با نمایش یک خورش دیگر از مجموعه خورش های ایرانی در خدمت شما هستیم. آشپزی آنلاین: با نمایش یک خورش دیگر از مجموعه خورش های ایرانی در خدمت شما هستیم. کاسه لوبیا سبز با ترکیب مواد غذایی مفید می تواند بسیار مفید باشد، در زیر طرز تهیه کاسه لوبیا سبز […]





۱۴۱۱۶۰۰


19 آوریل 1403 07:26

با نمایش یک خورش دیگر از مجموعه خورش های ایرانی در خدمت شما هستیم.

آشپزی آنلاین: با نمایش یک خورش دیگر از مجموعه خورش های ایرانی در خدمت شما هستیم.

کاسه لوبیا سبز با ترکیب مواد غذایی مفید می تواند بسیار مفید باشد، در زیر طرز تهیه کاسه لوبیا سبز را به همراه نکات لازم برای سرو برای شما همراهان همیشگی آموزش می دهیم.

معرفی خورش لوبیا سبز.

خورش لوبیا سبز یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین خورش های ایرانی است که به روش های مختلف قابل پخت است. این غذا طعم و رنگ بسیار خوبی دارد و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. علاوه بر این، وجود لوبیا سبز در اینجا آن را به یک غذای گیاهی تبدیل کرده است، زیرا لوبیا سبز موجود در آن سرشار از آهن است و کالری بسیار کمی دارد و چربی ندارد.

برای رنگ و لعاب بهتر برای تهیه کاسه لوبیا سبز استفاده از لوبیا سبز تازه توصیه می شود. خورش لوبیا سبز معمولا با گوشت بره پخته می شود. البته می توانید به جای گوشت بره از مرغ یا بوقلمون استفاده کنید. اگر زمان کافی برای پخت لوبیا سبز ندارید، می توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

سورپرایز بهاری برای همسرتان با این خورش خوشمزه

از گوشت چرخ کرده کوفته های کوچک درست کنید و بعد از تفت دادن به خورش لوبیا سبز اضافه کنید. لوبیا سبز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که از خواص آن می توان به جلوگیری از عفونت، سلامت پوست و مو، تقویت استخوان ها و دندان ها و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. کاسه لوبیا سبز را می توانید با برداشتن گوشت کاملاً گیاهی سرو کنید.

جدول طرز تهیه کاسه لوبیا سبز









زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پختن 30 دقیقه
زمان اضافی
زمان کل 45 دقیقه
تعداد سروها. 4 نفر
مقدار سرو

مواد لازم برای تهیه کاسه لوبیا سبز

400 گرم گوشت خورشتی

لوبیا سبز 400 گرم

1 عدد پیاز بزرگ

3 حبه سیر

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

روغن مایع به میزان لازم

آب لیمو به میزان لازم

نمک، زردچوبه و فلفل به میزان لازم.

آموزش طرز تهیه خورش لوبیا سبز

مرحله اول

ابتدا پوست سیر و پیاز را گرفته و ریز خرد می کنیم. قابلمه مناسبی را روی حرارت بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. وقتی روغن داغ شد سیر و پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. وقتی پیاز طلایی شد، زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی زردچوبه به دست آید.

مرحله دوم

گوشت خورش را خوب بشویید و به قطعات دلخواه تقسیم کنید. وقتی آب گوشت تمام شد آن را به قابلمه اضافه کنید و با سیر و پیاز تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس سه تا چهار پیمانه آب جوش به مواد اضافه کنید، در قابلمه را بپوشانید و اجازه دهید گوشت به آرامی با حرارت ملایم بپزد.

سورپرایز بهاری برای همسرتان با این خورش خوشمزه

وقتی گوشت نرم و نیم پز شد، رب گوجه فرنگی و آبلیمو را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا خورش لوبیا سبز کاملا رنگی شود.

سطح سوم

لوبیا سبز را خوب بشویید و آبکش کنید. وقتی آب آن تمام شد و لوبیاها خشک شدند، آنها را به قطعات 1 تا 2 سانتی متری خرد کنید و کنار بگذارید. ماهیتابه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و حبوبات را با کمی روغن داخل آن بریزید و تفت دهید تا لوبیاها کمی سرخ شوند.

لوبیاهای سرخ شده را با نمک و فلفل سیاه به خورش لوبیا سبز اضافه کنید و بگذارید خورش بجوشد تا آب خورش کم شده و غلیظ شود. سپس خورش را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و با برنج میل کنید.

نکات مهم در مورد طرز تهیه کاسه لوبیا سبز

در نظر داشته باشید که هرچه بیشتر لوبیا سبز را سرخ کنید رنگ آن عمیق تر می شود و در نتیجه کاسه لوبیا سبز شما رنگ و لعاب بهتری خواهد داشت.

سورپرایز بهاری برای همسرتان با این خورش خوشمزه

نکات مهم در مورد طرز تهیه کاسه لوبیا سبز

البته توصیه می شود لوبیا سبز را زیاد نپزید. زیرا خواص لوبیا سبز را از بین می برد.

می توانید به جای گوشت قرمز از مرغ نیز استفاده کنید. برای این کار می توانید 600-800 گرم گوشت مرغ را در خورش لوبیا سبز جایگزین کنید.

می توانید بنا به ذائقه خود از لپه در تهیه این خورش استفاده کنید. لپه خورش لوبیا سبز را خوش طعم تر و غلیظ تر می کند. برای تهیه خورش لوبیا سبز برای 4 نفر باید از 200 گرم لپه استفاده کنید. توجه داشته باشید که لپه را باید یکی دو ساعت قبل از پخت در آب خیس کنید تا تورم آن از بین برود.

می توانید به جای آب لیموترش از لیمو عمانی در کاسه لوبیا سبز استفاده کنید.

استفاده از سیب زمینی، گوجه فرنگی و هویج در این غذا طعم غذا را لذیذتر می کند و کاسه لوبیا سبز شما روغن و لعاب بیشتری به آن اضافه می کند.

در صورت تمایل می توانید در حین پختن خورش لوبیا سبز، ۱ تا ۲ عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و در تابه سرخ کنید. سپس خورش لوبیا سبز را با سیب زمینی سرو کنید.

برای پخت خورش لوبیا سبز بهتر است از حبوبات تازه استفاده کنید زیرا لوبیای یخ زده خاصیت خود را از دست می دهد.

می توانید به جای رب گوجه فرنگی از زعفران فرآوری شده نیز استفاده کنید.

می توانید به خورش لوبیا سبز لوبیا را هم به صورت خام و هم سرخ شده اضافه کنید. البته باید در نظر داشته باشید که هنگام سرخ کردن حبوبات زمان پخت خورش لوبیا سبز کمتر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=240444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.