افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

بهترین زمان برای مسواک زدن در طول روز چه زمانی است؟

  • کد خبر : 245250
بهترین زمان برای مسواک زدن در طول روز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مسواک زدن چه زمانی است؟ بهترین زمان برای مسواک زدن شب ها قبل از خواب و صبح ها قبل از صبحانه است. مسواک زدن در اواخر شب بسیار مهم است زیرا فعالیت مخرب باکتری های دهان در طول شب هنگام خواب افزایش می یابد. علاوه بر این، مسواک زدن قبل از صبحانه […]

بهترین زمان برای مسواک زدن چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مسواک زدن شب ها قبل از خواب و صبح ها قبل از صبحانه است. مسواک زدن در اواخر شب بسیار مهم است زیرا فعالیت مخرب باکتری های دهان در طول شب هنگام خواب افزایش می یابد. علاوه بر این، مسواک زدن قبل از صبحانه در از بین بردن باکتری ها، از بین بردن بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی موثر است.

بهترین زمان برای مسواک زدن قبل یا بعد از صبحانه چه زمانی است؟

به طور خلاصه، مسواک زدن قبل از صبحانه قطعا بهترین زمان برای مسواک زدن در صبح است. وقتی از خواب بیدار شدید، یک جرعه آب بنوشید و فراموش نکنید که قبل از صبحانه مسواک بزنید. فواید روش صحیح مسواک زدن و دلیل مسواک زدن قبل از صبحانه مشخص است. در طول شب، باکتری ها در دهان جمع می شوند. هر دو باعث بوی بد دهان می شوند و اسید تولید می کنند که مینای دندان را فرسایش می دهد.

به علاوه، مسواک زدن قبل از صبحانه شروع خوبی برای روز است. بعد از مسواک زدن قبل از صبحانه، دهان شما شیرین می شود و انرژی شما افزایش می یابد. با مسواک زدن قبل از صبحانه، باکتری های دهان را کاهش می دهید، که برای تمیز نگه داشتن دهان در طول روز بسیار مهم است. کافی است 2 دقیقه صبح (آنچه پزشکان توصیه می کنند) دندان های خود را با روش صحیح مسواک زدن مسواک بزنید تا متوجه شوید که دندان هایتان در طول روز به اندازه کافی تمیز هستند.

بهترین زمان برای مسواک زدن در شب است.

حالا که علت مسواک زدن قبل از صبحانه و اینکه آیا قبل از صبحانه مسواک بزنیم یا بعد از صبحانه را می دانیم، مسواک زدن را در ساعات دیگر روز بررسی می کنیم.

در طول روز می توانید غذاهایی مصرف کنید که روی مینای دندان تاثیر می گذارند. به عنوان مثال، اگر بعد از مصرف مرکبات، دندان های خود را مسواک نزنید، اسید موجود در آنها می تواند روی دندان های شما تأثیر بگذارد. بعد از مسواک زدن قبل از صبحانه با روش صحیح مسواک زدن، یک راه خوب برای محافظت از مینای دندان در طول روز نوشیدن آب فراوان به خصوص بعد از غذا خوردن است.

این کار نه تنها ذرات غذا و مواد اسیدی را از روی دندان حذف می کند، بلکه به حذف مواد اسیدی ناشی از فعالیت باکتری های دهان نیز کمک می کند. اگر غذا با روش صحیح مسواک زدن در شب تمیز نشود، ترکیبات مضر آن روی دندان ها تاثیر می گذارد. اثر مسواک زدن در این زمان، از بین بردن بوی بد ناشی از فعالیت باکتری ها و مواد غذایی باقی مانده در دهان و داشتن دندان های سفید و سالم است.

بهترین زمان برای مسواک زدن - زن

بهترین زمان برای مسواک زدن قبل از خواب است.

در ادامه جستجوی بهترین زمان برای مسواک زدن، پس از بررسی مسواک قبل از صبحانه و شب (البته با روش صحیح مسواک زدن) به مسواک قبل از خواب و شب می رسیم. با توجه به ناراحتی های روزانه، متوجه می شویم که چرا در شب دندان های خود را مسواک نمی زنید. اما سعی کنید به دلایل زیر علاوه بر مسواک زدن قبل از صبحانه از مسواک زدن قبل از خواب غافل نشوید:

باکتری ها

باکتری ها می توانند در مدت زمان کوتاهی در دهان رشد کنند. اگر به مدت طولانی در دهان و روی دندان بمانند، مینای دندان را از بین می برند. پاکسازی باکتری های بد با مسواک قبل از صبحانه و قبل از خواب، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه روزانه می تواند باعث بهبود بهداشت دهان شود.

ترشح بزاق

هنگام خواب بزاق بیشتری ترشح می کنید. بزاق باعث افزایش مقاومت دهان در برابر باکتری ها و پلاک هایی می شود که باعث ایجاد حفره می شوند. مسواک زدن قبل از صبحانه و مسواک زدن قبل از خواب به حذف باکتری ها و پلاک های دهان کمک می کند. ترشح بزاق به همراه آن به هر گونه تخریب مداوم پایان می دهد و همچنین بوی بد دهان را از بین می برد.

جلوگیری از جرم و جنایت

اگر از مسواک زدن قبل از صبحانه و مسواک زدن قبل از خواب غفلت کنید، سطح دندان‌هایتان پر از پلاک می‌شود که تمیز کردن آن دشوار است. اگر پلاک برداشته نشود، می تواند به مرور زمان منجر به خونریزی لثه یا بیماری های دندانی شود.

سلامت عمومی با روش صحیح مسواک زدن

تحقیقات اخیر نشان می دهد که سلامت دهان و دندان با مشکلاتی مانند بیماری قلبی، دیابت، پوکی استخوان و نوزادان کم وزن مرتبط است. مسواک زدن دو بار در روز (مسواک زدن قبل از صبحانه و مسواک زدن قبل از خواب) می تواند به اندازه معاینات منظم برای سلامتی شما موثر باشد.

بهترین زمان برای مسواک زدن - مرد

شیر قبل یا بعد از مسواک زدن

علاوه بر بحث در مورد مسواک زدن قبل از صبحانه، بهترین زمان مسواک زدن، روش صحیح مسواک زدن، مسواک زدن در صبح یا شب و غیره، نوشیدن شیر قبل و یا قبل از صبحانه نیز بسیار رایج است. بعد از مسواک زدن

اگر شما هم می خواهید بدانید شیر قبل از مسواک زدن بهتر است یا بعد از مسواک زدن قبل از خواب، باید بگوییم که قبل از مسواک زدن 100 درصد بهتر است. اگر قبل از خواب و بعد از نوشیدن شیر دندان های خود را مسواک نزنید، قند موجود در شیر روی دندان های شما می ماند و به آن ها آسیب می رساند.

غذاها و نوشیدنی های اصلی مضرتر هستند

رژیم های غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات به یک دلیل اساسی باعث ایجاد حفره می شوند: کربوهیدرات ها (که به قند تجزیه می شوند) و شکر باکتری هایی را در دهان ایجاد می کنند که باعث ایجاد پلاک و فرسایش مینای دندان می شوند. مینا لایه ای است که از دندان ها در برابر حفره ها محافظت می کند.

هنگامی که دندان مینای خود را از دست می دهد، شروع به خراب شدن می کند. بنابراین، اگر صبحانه ای بخورید که حاوی مقدار کمی کربوهیدرات و قند باشد، احتمال آسیب دیدن دندان هایتان بیشتر می شود. نوشیدن چای بدون شیرینی در هنگام صبحانه و مسواک زدن نیم ساعت تا یک ساعت بعد از خوردن صبحانه بهترین راه برای اطمینان از بهداشت مناسب دندان ها و حذف باقی مانده غذا از روی دندان ها است.

اگر غذاهای سرشار از قند یا کربوهیدرات می خورید، مسواک زدن دندان های خود پس از این مدت ایده خوبی برای سلامت دندان هایتان است. به یاد داشته باشید که چای و سایر نوشیدنی های رنگی مانند قهوه و نوشابه ها می توانند باعث ایجاد لکه بر روی دندان های شما شوند. برای درمان این لکه ها مقاله قهوه را بخوانید و لکه را از روی دندان هایتان پاک کنید.

بهترین زمان برای مسواک زدن - بهترین زمان برای مسواک زدن - دختر

بهترین زمان برای مسواک زدن: صبح ها دندان های خود را مسواک بزنید

فواید مسواک زدن در صبح مشخص است: شب هنگام خواب، باکتری ها در دهان انباشته می شوند و باعث بوی بد دهان می شوند، علاوه بر آن اسید تولید می کنند که مینای دندان شما را از بین می برد. مسواک زدن در صبح بهترین راه برای شروع یک روز خوب است. وقتی دهانتان تازه شود، احساس بهتری خواهید داشت. با مسواک زدن میزان باکتری های موجود در دهان را کاهش می دهید که برای تمیز نگه داشتن دهان در طول روز بسیار مهم است. بسیاری از افراد همیشه مسواک خود را با خود حمل می کنند و بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک می زنند، اما اگر تحت درمان ارتودنسی نیستید، این کار ضروری نیست. همانطور که دندانپزشکان توصیه می کنند، اگر صبح به مدت دو دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید، می بینید که دهان شما در طول روز به اندازه کافی تمیز است.

بهترین زمان برای مسواک زدن: شب ها مسواک بزنید.

حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، ممکن است هنوز موادی در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد که بر مینای دندان شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اسیدهای موجود در مرکبات مانند پرتقال می تواند به دندان آسیب برساند. یک نکته خوب برای حفظ مینای دندان در طول روز نوشیدن مقدار زیادی آب به خصوص بعد از غذا خوردن است. این به حذف ذرات غذایی باقی مانده بین دندان ها و اسیدهای ضعیفی که مصرف می کنید و همچنین باکتری هایی که در دهان شما رشد کرده اند کمک می کند.

به طور کلی، تمام غذاهایی که می خوریم حاوی ترکیباتی هستند که اگر با مسواک زدن شبانه از بین نروند، می توانند اثرات منفی زیادی روی دندان های ما داشته باشند. این کار به از بین بردن بوی بد دهان ناشی از فعالیت باکتری ها و مواد غذایی باقی مانده در دهان کمک می کند و دندان ها را براق، سفید و سالم نگه می دارد.

بهترین زمان برای مسواک زدن: مسواک آبی

آیا باید در زمان های دیگر مسواک بزنیم؟

پس از خوردن یک میان وعده شیرین، بهترین کار این است که دندان های خود را مسواک بزنید. حتی اگر در محل کار یا مدرسه هستید، بهتر است خمیر دندان و مسواک خود را همراه داشته باشید. اگر غذاهایی می خورید یا مصرف می کنید که به دندان های شما آسیب می زند، می توانید از آنها برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. این شغل برای افرادی نیز در نظر گرفته می شود که در دوره ارتودنسی با ابزار اینویزیلاین یا بریس های فلزی هستند. حتی اگر متوجه شدید که دهانتان بوی بدی می دهد، حتی اگر چیزی نخورده اید یا ننوشیده اید، چند دقیقه وقت گذاشتن برای مسواک زدن مشکل را حل می کند.

بهترین زمان برای مسواک زدن: بلافاصله بعد از شام دندان های خود را مسواک نزنید.

مسواک زدن بین شام و زمان خواب از نظر فنی حتی بهتر از مسواک زدن درست قبل از خواب است. این به این دلیل است که فلوراید موجود در خمیردندان زمان بیشتری برای تقویت دندان ها و ایجاد مانعی برای اسیدی شدن دهان شما قبل از خواب دارد.

اما بلافاصله بعد از شام دندان های خود را مسواک نزنید، زیرا شام زمان بیشترین قرار گرفتن در معرض اسید است که لایه خارجی مینای دندان را نرم می کند. مسواک زدن بلافاصله بعد از شام مینای نرم شده دندان را از بین می برد و باعث سایش دندان می شود. بنابراین حداقل 30 دقیقه بعد از خوردن شام برای مسواک زدن صبر کنید و بعد از مسواک زدن از خوردن غذا خودداری کنید، زیرا باکتری ها از کربوهیدرات ها تغذیه می کنند.

کمبود بزاق دهان (آنتی باکتریال دهان) در شب به این معنی است که ما در برابر حفره ها و بیماری های لثه بسیار آسیب پذیر هستیم. البته اگر گاهی اوقات مسواک زدن را فراموش می کنید، نگران نباشید. کلسیفیه شدن پلاک دندان به زمان طولانی نیاز دارد و مسواک زدن صحیح می تواند پلاک های تشکیل شده در طول روز را از بین ببرد. فقط به آرامی (حداقل 4 دقیقه) و به درستی مسواک بزنید.

به گفته کارشناسان، بدترین نوشیدنی های آخر شب نوشابه های گازدار و قهوه کافئین دار هستند که خطر پوسیدگی و بوی بد دهان را چند برابر می کنند.

مصرف مداوم کربوهیدرات ها در طول روز نیز افراد را مستعد ابتلا به پوسیدگی می کند. هر بار که هر نوع کربوهیدراتی را می جوید یا قورت می دهید، باکتری ها از خواب بیدار می شوند و شروع به تولید اسید می کنند. در طول یک وعده غذایی معمولی، سطح بزاق برای محافظت از دندان ها و کمک به هضم غذا بالاتر است. اما اگر تمام روز غذا بخورید، دندان‌هایتان اسید بیشتری تولید می‌کنند.

بهترین زمان برای مسواک زدن

چه غذاهایی برای دندان های شما در شب مضر است؟

مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذاهای اسیدی، اسیدی یا کافئین دار می تواند مینای دندان را از بین ببرد.

تأخیر در مسواک زدن می تواند باعث رشد پلاک های ایجاد کننده حفره در دهان شود. علاوه بر این، افرادی که شب ها دیر می خوابند، معمولا عادت دارند بعد از شام میوه، قهوه، شیرینی و تنقلات بخورند که به دندان هایشان آسیب می رساند.

متخصصان توصیه می کنند برای حفظ سلامت دندان ها و جلوگیری از دیر خوابیدن چاقی، سعی کنید شب ها پس از مسواک زدن، غذای دیگری نخورید و یا اگر نوعی غذا می خورید، با آن آب بنوشید.

خوردن غذاهای اسیدی یا چسبنده مانند استیک می تواند آسیب جدی به دندان شما وارد کند. علاوه بر این، نوشیدنی های شیرین و گازدار می توانند محیط دهان را اسیدی و مستعد رشد انواع باکتری های مضر در دهان و دندان کنند.

به گفته کارشناسان، بدترین نوع نوشیدنی برای دیر بیدار ماندن، نوشابه های گازدار و قهوه کافئین دار هستند که خطر پوسیدگی و بوی بد دهان را چند برابر می کنند.

از این گذشته، خوردن میوه های شیرین مانند موز، انگور و هندوانه در شب علاوه بر آسیب به دندان ها، باعث افزایش وزن نیز می شود.

بهترین زمان برای مسواک زدن - مسواک زدن

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.