افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

این دستور مرغ زعفرانی را از دست ندهید

  • کد خبر : 243720
این دستور مرغ زعفرانی را از دست ندهید

۱۴۱۵۶۶۷ 31 آوریل 1403، 5:30 بعد از ظهر. مرغ زعفرانی یکی از انواع روش های پخت مرغ است که در آن مرغ با زعفران، پیاز و نمک طبخ می شود و طعمی منحصر به فرد و متفاوت دارد. فرارو: مرغ زعفرانی یکی از انواع روش های پخت مرغ است که در آن مرغ با زعفران، […]





۱۴۱۵۶۶۷


31 آوریل 1403، 5:30 بعد از ظهر.

مرغ زعفرانی یکی از انواع روش های پخت مرغ است که در آن مرغ با زعفران، پیاز و نمک طبخ می شود و طعمی منحصر به فرد و متفاوت دارد.


فرارو: مرغ زعفرانی یکی از انواع روش های پخت مرغ است که در آن مرغ با زعفران، پیاز و نمک طبخ می شود و طعمی منحصر به فرد و متفاوت دارد.

به تعداد آشپزهای دنیا راه های پخت مرغ وجود دارد و هرکسی آن را به روش خود می پزد. اگر مرغ را خوشمزه بپزید، می تواند از هر نوع غذای گوشتی خوشمزه تر باشد. اگر از تهیه جوجه های تکراری خسته شده اید و می خواهید مرغ را به روشی جدید برای خود و خانواده تان تهیه کنید، حتما این مقاله را دنبال کنید زیرا می خواهیم مدل پخت مرغ را به شما نشان دهیم که از خوردن آن شگفت زده خواهید شد. زرشک پلو با مرغ معمولا با رب گوجه فرنگی یا رب انار یا بی رنگ با آبلیمو یا پرتقال تهیه می شود. مرغ زعفرانی یکی از انواع خورش های مرغ است که طعم فوق العاده ای دارد و به دلیل وجود زعفران بسیار معطر، خوش رنگ و لعاب می باشد. برای پخت مرغ زعفرانی دستورهای مختلفی وجود دارد اما در این مطلب می خواهیم طرز تهیه مرغ زعفرانی مخصوص و بسیار آسان را به شما نشان دهیم که نتیجه خوشمزه ای دارد و از امتحان آن پشیمان نخواهید شد پس این مطلب را با آموزش ادامه دهید. این مرغ زعفرانی خوشمزه با ماست.

عناصر

مرغ: 3 عدد
زعفران خشک آسیاب شده: به مقدار لازم
پیاز بزرگ: 2 عدد
سیر: 5 حبه
نمک: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

این دستور مرغ زعفرانی را از دست ندهید

برای تهیه این مرغ خوشمزه ابتدا پیاز را خلال کرده و در قابلمه مناسبی بریزید. حبه های سیر را پوست بگیرید و هر کدام را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و روی پیاز خرد شده بریزید. حالا نصف فنجان روغن مایع روی پیازها بریزید و سپس مقداری زعفران خشک آسیاب شده بپاشید. در مرحله بعد تکه های مرغ را روی لایه پیاز و سیر بچینید و روی مرغ ها کمی نمک و کمی زعفران خشک آسیاب شده بپاشید. حالا درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا مرغ بجوشد و آب آن گرفته شود. حدود 45 دقیقه بعد که مرغ و پیاز کاملاً پختند، مرغ را برگردانید و دوباره کمی زعفران خشک شده روی مرغ بپاشید. دوباره درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید آب مرغ به آرامی آب شود و مرغ و پیاز را با روغن باقی مانده در قابلمه تفت دهید. در این مرحله مرغ زعفرانی خوشمزه و بی نظیر شما آماده سرو است که می توانید با برشک پلو میل کنید و میل کنید.

نکات مهم

1- برای پخت این غذا می توانید از سینه، ران یا فیله مرغ استفاده کنید. وقتی می‌خواهید مرغ بخرید، حتماً مکان‌هایی مانند ران‌ها و بال‌هایی که به هم متصل هستند را بررسی کنید. زیرا خصوصیات فاسد و ناسالم مرغ در این قسمت ها در بالا مشخص شده است. اگر این قسمت ها بوی بد می دهند؛ یعنی مرغ تازه نیست. مراقب باشید جوجه هایی را که خیلی خیس هستند انتخاب نکنید. رطوبت بیش از حد در مرغ نشان می دهد که مرغ قبلاً منجمد شده است. اگر از مرغ بسته بندی شده استفاده می کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و مطمئن شوید که خونریزی ندارد. به طور کلی مرغ تازه برای تهیه این غذا مناسب است.

2- اگر بخواهیم کاربرد انواع پیاز را به اختصار توضیح دهیم باید از پیاز زرد شروع کنیم که معروف ترین عضو خانواده پیاز است. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام یا سالاد مصرف کرد. پیاز بنفش فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب غذا استفاده کرد. به علاوه، گزینه خوبی برای گریل، سالاد و ساندویچ است. پیاز قرمز طعم کافی به غذا نمی دهد. بنابراین معمولاً برای پخت و پز استفاده نمی شوند.

3- برای پخت این مرغ زعفرانی حتما زعفران را پودر کنید. می توانید به جای زعفران خشک از زعفران دم کرده غلیظ نیز استفاده کنید. مراقب باشید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای دانستن تقلبی یا خالص بودن زعفران. زعفران را بین انگشتان خود بگذارید و فشار دهید. اگر روغن برنگردد؛ یعنی پاک است. کروکوس های کاذب معمولاً درخشان هستند.


برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

بهترین برنامه

را نصب کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=243720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.