افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

اینجوری کیک کاراملی درست کن بهتر از قهوه

  • کد خبر : 244610
اینجوری کیک کاراملی درست کن  بهتر از قهوه

۱۴۱۸۰۴۹ 8 مه 1403 12:50 “باور می کنی یا نه، باید خودت کیک بپزی! آستین ها را بالا بزن!” پختن کیک سخت نیست! پختن کیک سخت تر از پختن آن نیست! راهنمای شما: “باور کنید یا نه، باید خودتان کیک بپزید!” آستین ها را بالا بزنید!” پختن کیک سخت نیست! پخت کیک سخت تر از […]





۱۴۱۸۰۴۹


8 مه 1403 12:50

“باور می کنی یا نه، باید خودت کیک بپزی! آستین ها را بالا بزن!” پختن کیک سخت نیست! پختن کیک سخت تر از پختن آن نیست!

راهنمای شما: “باور کنید یا نه، باید خودتان کیک بپزید!” آستین ها را بالا بزنید!” پختن کیک سخت نیست! پخت کیک سخت تر از پختن آن نیست! پختن کیک شما را خوشحال می کند! تصور اینکه یک غذای خوشمزه را با آرد، شیر درست کنید بسیار هیجان انگیز است. شکر و غیره که خانه شما را روشن می کند!

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند پختن کیک و شیرینی مهارتی است که همه نمی توانند آن را داشته باشند و از عهده آن برآیند! همانطور که گفتیم، این تئوری کاملاً “اشتباه” است و شما می توانید به راحتی با پیروی از دستور العمل های دستور پخت کیک که در آن هرکسی که مقدار کمی می خورد، به سراغ وعده دوم می رود.

کیک کاراملی یکی از کیک هایی است که فقط در کافی شاپ ها می توانید پیدا کنید! البته وقتی این کیک را طبق دستوری که پیش رو دارید بپزید، آن را در خانه پیدا خواهید کرد! پس برای چی منتظری؟!

عناصر:













محصولات غذایی مقدار
متشکرم

یک لیوان

تخم مرغ

3 عدد

وانیل

نصف قاشق چایخوری

آب یا شیر

یک لیوان

روغن مایع

نیم لیوان

پودر هل

به مقدار کمی

پودر زعفران

به مقدار کمی

آرد سفید

2 لیوان

پودر خمیرمایه

یک قاشق مربا خوری

مواد لازم برای کیک اسفنجی کاراملی:







محصولات غذایی مقدار
متشکرم

یک لیوان

کره

یک قاشق غذا خوری

کرم رنگ

2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای همه کیک ها ابتدا باید یک بشقاب عمیق انتخاب کنید و شکر و وانیل و تخم مرغ را داخل آن بریزید و با همزن برقی حدود 5-6 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. این مرحله یکی از مهم ترین قسمت های پخت هر کیک است.

شیر، روغن مایع، پودر هل و پودر زعفران را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

آرد و مایه را 2 تا 3 بار در ظرف دیگری الک کنید. این یک مرحله مهم است و به کیک شما کمک می کند تا بافت نرم و پفکی داشته باشد. پس از الک کردن آرد، آن را به مواد کیک اضافه کنید و دیگر نیازی به استفاده از همزن برقی نخواهید داشت. مواد را با لیسک یا قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا همه قسمت ها یکدست شود.

به یک تابه کاملا نچسب نیاز دارید که کف و دیواره آن را کمی چرب کنید. از روغن یا کره زیاد استفاده نکنید. پس از چرب کردن، کمی آرد پاشیده و آرد اضافی را دور بریزید. مواد کیک را داخل قابلمه بریزید و روی سطح میز یا پیشخوان آشپزخانه چند ضربه بزنید (به آرامی!) تا حباب های هوا از بین برود.

شعله پخش کن را روی گاز بگذارید. حرارت را روشن کنید و قابلمه را روی حرارت بگذارید و آن را روشن کنید. برای پختن کیک به 30 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارید. در این مدت باید به دمای گاز توجه کنید تا بالا نرود. بعد از نیم ساعت نیمی از کیک را با سیخ چوبی تست کنید، اگر مواد چسبید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه دیگر بپزد، اما اگر چیزی نچسبید، کیک شما آماده است.

بعد از آماده شدن کیک آن را از روی گاز بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. وقتی خنک شد آن را از قابلمه خارج کنید. ابتدا کف قابلمه را چند ضربه بزنید و سپس با چاقو لبه های آن را به آرامی از کناره های قابلمه جدا کنید. وقتی کیک کاملا خنک شد به راحتی از قالب خارج می شود.

طرز تهیه سس کارامل:

برای تهیه کارامل که یکی از جذابیت های اصلی این کیک است ابتدا شکر را در قابلمه ای ریخته و بدون هم زدن روی گاز قرار دهید. اجازه دهید قندها به آرامی حل شوند. حرارت گاز باید کم باشد. بعد از حدود 10 دقیقه کره را اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر صبر کنید تا شکر و کره با هم مخلوط شوند. در پایان خامه را اضافه کنید. پس از افزودن خامه به مواد، حرارت را خاموش کنید. مواد را هم بزنید تا سس کارامل شما یکدست شود.

کاراملی که از حرارت اولیه افتاد روی کیک بریزید. قبل از افزودن کارامل حتما کیک را در ظرف سرو قرار دهید. در پایان کیک را چند دقیقه در یخچال می گذاریم تا کارامل خودش را بگیرد.

کیک کاراملی شما بدون مشکل و بدون نیاز به فر آماده است! در یک بعد از ظهر زیبای بهاری یک نوشیدنی بنوشید و از آن لذت ببرید!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.