افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

افتتاح جاده آزاد شمالی کرج پروژه ای ملی است که با حضور رئیس جمهور در انتظار افتتاح است.

  • کد خبر : 138866
افتتاح جاده آزاد شمالی کرج پروژه ای ملی است که با حضور رئیس جمهور در انتظار افتتاح است.

به گزارش خبرنگار آزاد بازار، بزرگراه شمال کرج در یک قدمی افتتاحیه قرار دارد و طی روزهای آینده با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور به بهره برداری می رسد. آزادراه شمال کرج دومین بزرگراه مرکز شهر کرج و یکی از بزرگترین پروژه های شهری این کلانشهر محسوب می شود که از ادامه آزادراه شهدای […]

به گزارش خبرنگار آزاد بازار، بزرگراه شمال کرج در یک قدمی افتتاحیه قرار دارد و طی روزهای آینده با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

آزادراه شمال کرج دومین بزرگراه مرکز شهر کرج و یکی از بزرگترین پروژه های شهری این کلانشهر محسوب می شود که از ادامه آزادراه شهدای البرز در تقاطع ابتدای جاده چالوس (بلوار جهانبازان) آغاز می شود. به خیابان خوارزمی و حصارک ختم می شود که در نهایت به بزرگراه همت و آزاد در اتوبان کرج – قزوین متصل می شود.

این پروژه دارای 11 تقاطع و 19 پل در دست ساخت است. دومین پل طولانی کشور بعد از پل لالی خوزستان با ارتفاع 132 متر در این جاده در حال ساخت است.

این پروژه که در سال 1395 با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در کرج آغاز شد و فاز اول آن به طول 17.5 کیلومتر به زودی به بهره برداری می رسد.

حسین مهاجری رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی کلانشهر کرج ضمن قدردانی از پیگیری ها و تلاش های مجموعه مدیریت شهری در دوره های اخیر گفت: پروژه بزرگراه شمال طی سال گذشته با محدودیت مالی مواجه شد که شورای شهر برای این امر اقدام کرد. 90 میلیارد تومب اختصاص داده است. این پروژه در ردیف بودجه 1402 در نظر گرفته شد که با توجه به اهمیت پروژه و تاکید مدیریت شهری بر تحقق آن در راستای بهره برداری مردمی، در ماه های اخیر با تصویب لایحه 450 هزار میلیون تومانی کل بودجه امسال به 540 میلیارد تومان افزایش یافت. هزینه آن به طور کلی برای تکمیل پروژه 500 میلیارد تومان برآورد شده است که در مدت 13 ماه با شرط فاینانس به اتمام می رسد.

وی افزود: مسیر این پروژه حدفاصل بلوار آیت الله طالقانی تا خیابان الخبال ضلع غربی زندان رجایی شهر است.

با افتتاح جاده آزاد شمال کرج، دسترسی به بلوار انرژی اتمی، بلوار انقلاب اسلامی، بلوار طالقانی شمالی و دانشگاه های آزاد، هنر و پیام از این مسیر برقرار می شود.

یکی از اعضای شورای شهر کرج با اشاره به دسترسی های مختلف این جاده گفت: با افتتاح این جاده دسترسی به بلوار انرژی اتمی، بلوار انقلاب اسلامی، بلوار طالقانی شمالی و دانشگاه های آزاد، هنر و پیام امکان پذیر است. . از طریق این مسیر

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بزرگراه شمال کرج از نظر جذب ترافیک در بین 28 بزرگراه کشور اول خواهد شد، اظهار داشت: در شورای شهر نگاه ویژه ای به این پروژه داریم. و ما آن را اجرا، تکمیل و تامین مالی خواهیم کرد. ما در این پروژه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ابوالفضل رحمانی مدیرعامل پروژه بزرگراه شمال کرج در نشست خبری که در آستانه افتتاح فاز اول این پروژه برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئولان کشوری، استانی و شهری کرج گفت: امیدواریم با این تعامل بتوانیم کل پروژه تکمیل و بزرگراه همت باید وصل شود.

وی به تحولات بزرگ بزرگراه شمال اشاره کرد و گفت: پل های B0 و B1 در ابتدای پروژه ریل گذاری شد و سال ها تعطیل بود. پل b0 بزرگتر از پل شهید باکری در چهارراه شیخ فضل الله تهران است. علاوه بر این، پل b1 یکی از پیچیده ترین، طولانی ترین و بزرگ ترین پل های خاورمیانه محسوب می شود.

رحمانی تصریح کرد: این پل به طول 1050 متر از هشت دهانه تشکیل شده که طول بلندترین دهانه آن 176 متر و دارای ستونی به ارتفاع 136 متر است. پروژه هایی مانند پل b1 باید سریعتر پیگیری شود و در کنار پل b1، پل b0 که در نزدیکی خط چهارم قرار دارد هر چه سریعتر آماده بهره برداری شود تا مردم با سرعت بیشتری از این پروژه بهره مند شوند.

وی در مقیاس دیگر پل های بزرگ خاورمیانه پیش بینی کرد: پل b1 (بیلقان) که در ابتدای جاده چالوس (بلوار جانبازان) و رودخانه کرج در حال ساخت است، می تواند نماد شهری مناسبی برای کرج باشد. کلان شهر و حتی به عنوان نماد کشور و نماد ظرفیت مهندسی.

وی در مقیاس دیگر پل های بزرگ خاورمیانه پیش بینی کرد: پل B1 (بیلقان) که در ابتدای جاده چالوس (بلوار جانبازان) و رودخانه کرج در حال ساخت است، می تواند نماد شهری مناسبی برای کرج باشد. کلان شهر و حتی به عنوان نماد کشور و نماد توانمندی.مهندسی داخلی قابل توجه.

این مجری طرح گفت: تجهیزات ساخت این پل از خارج از کشور وارد شده و به دلیل شرایط تحریمی با قیمت بسیار بالا باعث شد تا تعدادی از همکاران وارد لیست تحریم شوند اما ارزشش را داشت. روند پروژه مماس، ما طبق برنامه پیش می رویم و امیدواریم جلوتر از برنامه پیش برویم.

رحمانی تاکید کرد: آماده سازی دو پل بزرگ این پروژه منجر به اتصال بزرگراه با بزرگراه همت می شود و پس از این اتصال شاهد انتقال ترافیک به جاده کمربندی و کاهش تردد خودروها خواهیم بود. وسط. از کرج

وی یادآور شد: حدود 3 درصد از راه های کشور در استان البرز قرار دارد. 25 درصد ترافیک کشور تنها در شهر کرج انجام می شود و در این صورت یک چهارم ترافیک کشور در استان البرز قرار دارد که بیشتر آن در بزرگراه مرکزی جریان دارد، بنابراین با افتتاح بزرگراه شمالی کرج. حدود 40 درصد از ترافیک استان کاهش می یابد.

رحمانی گفت: طبق الزامات آیین نامه وزارت راه، فاز اول قرار بود در شهریور ماه آماده بهره برداری شود که با توجه به اجرای خروجی بلوار انقلاب زمان افتتاح آن تمدید شد. در قطعه 7.6 کیلومتری فاز اول این پروژه، حدود 4 میلیون متر مکعب خاکبرداری شد و 400 هزار کامیون 10 چرخ حمل این مقدار خاک و حدود یک میلیون مترمکعب خاکریز را بر عهده داشتند.

در این پروژه صد و ده هزار تن آسفالت استفاده شد. 65 هزار متر مکعب بتن ریخته شد. بنابراین با این حجم کار، جاده از نظر فنی و ایمنی مورد تایید کارشناسان نظارتی وزارت راه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیوست زیست محیطی در پروژه رعایت شد و چندین درخت جابجا شد، تصریح کرد: با افتتاح کامل بزرگراه 900 میلیارد ریال در مصرف سوخت روزانه صرفه جویی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=138866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.