افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

قیمت مرغ به مرز ۱۰۰ هزار تومان رسید| قیمت مرغ در بازار نجومی شد

  • کد خبر : 411372
قیمت مرغ به مرز ۱۰۰ هزار تومان رسید| قیمت مرغ در بازار نجومی شد

در حالی که پیش از این قیمت مصوب مرغ 83 هزار و 500 تومان و اخیراً قیمت هر کیلو مرغ کشتار کامل 88 هزار تومان اعلام شده بود. به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت گوشت مرغ در تابستان 1402 بی سابقه افزایش یافت و هر کیلوگرم گوشت مرغ به حدود 110 هزار تومان رسید. اما از […]


در حالی که پیش از این قیمت مصوب مرغ 83 هزار و 500 تومان و اخیراً قیمت هر کیلو مرغ کشتار کامل 88 هزار تومان اعلام شده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت گوشت مرغ در تابستان 1402 بی سابقه افزایش یافت و هر کیلوگرم گوشت مرغ به حدود 110 هزار تومان رسید. اما از پاییز 1402 قیمت گوشت مرغ تعدیل شد و به تدریج به قیمت مصوب 73 هزار تومان نزدیک شد. طی چند ماه گذشته قیمت مرغ تغییر چندانی نداشت اما در هفته های گذشته هر کیلوگرم گوشت مرغ افزایش چشمگیری داشته است.

در شهریور ماه که قیمت گوشت مرغ پس از مدت ها به 90 هزار تومان رسید، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور وعده کاهش قیمت گوشت مرغ تا پایان شهریور ماه را داد اما قیمت تمام شد. گوشت مرغ نه تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه افزایش یافت. .

قیمت گوشت مرغ در مرغ فروشی ها چقدر است؟

در ماه های اخیر قیمت مصوب مرغ 83 هزار و 500 تومان اعلام شده بود اما این روزها هر کیلوگرم گوشت مرغ با قیمت بالاتری در مراکز عرضه مرغ به فروش می رسد. خبرگزاری مهر در تازه ترین گزارش خود از رصد قیمت کالاهای اساسی، قیمت مرغ در تهران را در ۱۲ آبان ۹۹ هزار تومان اعلام کرد. به گزارش این خبرگزاری، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ طی هفته گذشته بیش از 4 هزار تومان (9 درصد) افزایش یافته است.

البته قیمت گوشت مرغ در هر استانی متفاوت است. به عنوان مثال سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اخیرا در گفتگو با خبرنگار مهر، قیمت مرغ در لرستان را 90 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مرغ در این استان از قیمت مرغ در این استان ارزانتر است. استان های همجوار از سوی دیگر برخی پایتخت نشینان در شبکه های اجتماعی نوشته اند که گوشت مرغ را در مناطقی از تهران کیلویی 100 هزار تومان و حتی بیشتر از آن می خرند. یعنی حدود 20 هزار تومان بیشتر از نرخ مصوب.

وزارت جهاد کشاورزی پیش از این از سامانه پیامکی اعلام گرانی مرغ رونمایی کرده و از هموطنان خواسته است احتکار و یا فروش بالاتر از قیمت مصوب را به سامانه پیامکی 30008136 اطلاع دهند و وزارت جهاد کشاورزی به هموطنان اعلام کرده است که هنگام ارسال این پیامک ابتدا نام استان، شهرستان و آدرس محل اعلام شود تا بازرسان وزارت جهاد کشاورزی رسیدگی کنند.

قیمت گوشت مرغ در مزارع چقدر است؟

سامانه تامین دام و طیور دیروز ۱۴ آبان آخرین قیمت عمده فروشی گوشت مرغ را منتشر کرد.

بر اساس اعلام این سامانه، هر کیلو مرغ ذبح شده به صورت عمده 87 هزار و 980 تومان قیمت دارد.

بر این اساس قیمت هر کیلو سینه مرغ 173 هزار و 250 تومان، هر کیلو ران مرغ 79 هزار تومان، هر کیلو قلب مرغ 25 هزار و 550 تومان و هر کیلو جگر مرغ 19 هزار و 836 تومان است.



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.