افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
2

83 درصد کسب و کارهای مجازی در تهران متمرکز شده اند

  • کد خبر : 208829
83 درصد کسب و کارهای مجازی در تهران متمرکز شده اند

به گزارش بازار، دومین همایش کسب و کار مجازی پلیس فتا صبح امروز در هتل ارم تهران برگزار شد. سردار وحید مجید; رئیس پلیس فتای فراجا در ابتدای این جلسه اظهار داشت: سال گذشته در برخی از شرکت های مجازی حضور داشتیم که نتیجه جلسه هم در بعد اداری و هم فنی بسیار مناسب بود […]

به گزارش بازار، دومین همایش کسب و کار مجازی پلیس فتا صبح امروز در هتل ارم تهران برگزار شد. سردار وحید مجید; رئیس پلیس فتای فراجا در ابتدای این جلسه اظهار داشت: سال گذشته در برخی از شرکت های مجازی حضور داشتیم که نتیجه جلسه هم در بعد اداری و هم فنی بسیار مناسب بود و جلسه با هدف همکاری برای افزایش ایمنی در رشته. کسب و کار مجازی

وی گفت: ماهیت این همایش توسعه حوزه های تجاری و بهره برداری از توانمندی های سایر حوزه ها در حوزه امنیت است. پلیس فتا ماموریت های زیادی دارد که یکی از مهم ترین آنها مبارزه با جرایم سایبری است و سپس حملات سایبری وارد حوزه های مختلف شده و در ارائه خدمات با مشکل مواجه می شود.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: از سال 1389 پرونده های زیادی داشتیم و تا سال های اخیر با مصوبه شورای عالی فضای مجازی دامنه شرکت های مجازی به فرجا واگذار شد که موضوع جدیدی بود.

وی ادامه داد: حملات سایبری روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و دامنه حملات متفاوت و پیچیده‌تر شده و وسعت و عمق آن نیز افزایش یافته است. در این راستا باید اقدامات لازم را انجام دهیم و با بخش خصوصی هماهنگ کنیم.

مجید تصریح کرد: باید اقدامات قبلی انجام شود تا زیرساخت ها تاب آوری لازم را داشته باشد و اقدامات بسیار خوبی برای بودن در کنار شرکت ها انجام دهیم. در زمان کرونا بیش از ۷۰ درصد فعالیت‌ها به فضای مجازی می‌رفت و شرکت‌ها با تقاضای بسیار زیادی مواجه بودند. در این زمینه پلیس تغییر رمز عبور ثابت به داینامیک را در دستور کار قرار داد. برخلاف سال های گذشته 22 درصد کاهش جرم داشتیم در حالی که در بسیاری از کشورها با افزایش جرم مواجه بودیم.

سردار مجید تاکید کرد: ما در فضای رقابتی هستیم و باید ببینیم در چه وضعیتی هستیم. ما در پلیس فتا فعالیت های خود را در سال های اخیر ارزیابی کردیم. در زمینه کسب و کار فضای رقابتی است و باید آنها را سنجید.

وی گفت: مهمترین شاخص در فضای رقابتی داخلی و خارجی امنیت سایبری است. امنیت سایبری برای پلیس، مردم و شرکت ها بسیار مهم است. داده هایی که شرکت ها از مردم به دست می آورند باید به دقت محافظت شوند.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: نگرش پلیس فتا حمایت از مشاغل است. کاهش ترافیک، اتلاف وقت، صرفه جویی در نیروی انسانی و اشتغال از جمله مزایای شرکت ها است و به همین دلیل از آنها حمایت می کنیم.

سردار مجید تصریح کرد: سند نظام ملی پیشگیری از حوادث و سوانح رایانه ای مصوب 1395 که در فرجا واقع شده است، وظایف خود را دارد که دستگاه هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی و دستگاه همکار وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد: نقشه توزیع شرکت ها به گونه ای است که 83 درصد در کلانشهر تهران قرار دارند. استعداد و ظرفیت در استان های دیگر وجود دارد. اقدامات پلیس فتا شامل ایجاد سامانه رتبه بندی، تایید صلاحیت شرکت های مجازی، تبادل اطلاعات و تبادل دانش، ارسال انبوه پیامک هشدار، ارزیابی شرکت ها بر اساس بررسی آگهی ها، تدوین و صدور می باشد. جزوه الزامات پلیس سایبری

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: 800 پیامک امنیتی در قالب 67 هزار پیامک برای شرکت ها ارسال کردیم.

وی گفت: سطح بندی شرکت ها به سه دسته تقسیم می شود که سطح الف 75 شرکت، سطح ب 4438 و سطح ج 167 هزار شرکت است. یکی از برنامه های ما در خدمت پخش این مطالب و سطوح این مطالب باید سطح بندی شود.

سردار مجید گفت: اطلاعات ثبت و پروفایل شامل نام شرکت، برند، زمینه فعالیت، اطلاعات ثبت شرکت، سابقه حمله سایبری، اعضای هیئت مدیره، ارتباط شرکت با پلیس و… است. است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف ما جمع آوری و ابلاغ سند انتظامی سایبری بود و استانداردهای بین المللی امنیت مورد بررسی قرار گرفت. ما این سند را به بخش تجاری ارسال می کنیم و همچنین آن را به سطح C ارسال می کنیم.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: 39 پرونده در سطح الف، 20 پرونده در سطح ب و 13 پرونده در سطح ج است.

وی گفت: برای شرکت ها امتیازاتی به صورت نمره کل نیازمندی های فنی، نمره کل نیازمندی های مدیریتی و نمره کل نیازمندی های انضباطی در نظر گرفته شده است.

سردار مجید خاطرنشان کرد: راهنمایی را برای پاسخگویی به حوادث سایبری در نظر گرفتیم که شامل شناسایی علائم نشت اطلاعات، گزارش حادثه به پلیس فتا، تشکیل تیم واکنش و رصد مجدد شبکه می شود.

وی گفت: مشارکت در سندباکس وزارت اقتصاد، مانور سایبری در شرکت ها، مشارکت در فرآیند اعطای و تمدید مجوزها، عضویت در کارگروه های نظارتی از دیگر اقدامات پلیس فتا است.

وی با اشاره به چالش های موجود برای ارتقای امنیت شرکت ها گفت: استفاده از نرم افزارهای کرک شده، نبود اسناد اساسی و مهم مانند BCP، عدم تخصیص بودجه، نبود سیستم های لازم برای ثبت وقایع و کمبود کارشناسان امنیت سایبری کشور جدی گرفته نمی شوند و عدم توجه به امنیت سایبری و نشت اطلاعات یکی از این چالش هاست.

سردار مجید تاکید کرد: دسترسی شرکت های خصوصی رو به افزایش است و پلیس به تنهایی توانایی این کار را ندارد و باید از ظرفیت سایر حوزه ها استفاده کرد و در بسیاری از کشورها امنیت توسط بخش خصوصی تامین می شود و ما باید اینگونه باشیم. که”. . مناطقی که برای تامین امنیت سایبری فعالیت می کنند باید آمادگی خود را اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.