افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
2

6 راز مهم درمان پوست پرتقال؛ با باز شدن منافذ پوست یکبار برای همیشه خداحافظی کنید!

  • کد خبر : 21588
6 راز مهم درمان پوست پرتقال؛  با باز شدن منافذ پوست یکبار برای همیشه خداحافظی کنید!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز اگر به پوست برخی افراد نگاه کنید، منافذ بسیار کوچکی در آن مشاهده می کنید که یکدستی و زیبایی پوست آنها را از بین برده است. این روزنه ها منافذ پوستی هستند که گشاد می شوند و به رنگ تیره روی پوست دیده می شوند.بسیاری […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز اگر به پوست برخی افراد نگاه کنید، منافذ بسیار کوچکی در آن مشاهده می کنید که یکدستی و زیبایی پوست آنها را از بین برده است. این روزنه ها منافذ پوستی هستند که گشاد می شوند و به رنگ تیره روی پوست دیده می شوند.بسیاری از زنان و مردان از وضعیتی به نام «منافذ باز پوست» رنج می برند. گیاهان بیشماری در کاهش منافذ بزرگ و منافذ باز پوست موثر هستند. روش های گیاهی خانگی که در هر خانه ای یافت می شود. علت اصلی این بیماری التهاب ناشی از سرسفید (جوش) است. به همین دلیل است که چنین التهاباتی باید به سرعت درمان شوند تا ضایعات عمیق پوستی ایجاد نشود. اگر از جوش های آکنه رنج می برید، فوراً درمان را در نظر بگیرید و سلامت پوست خود را بازیابی کنید.

بسیاری از افراد از علت باز شدن منافذ پوست بی اطلاع هستند.

  • باز شدن منافذ پوست ارثی یا ژنتیکی است. برخی از افراد به طور طبیعی منافذ بازتری دارند، به خصوص در دوران بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی که ترشح چربی از پوست را افزایش می دهد، این حالت بیشتر اتفاق می افتد. این افراد معمولا پوست چرب دارند، اما مواردی هم وجود دارد که پوست خشک اما منافذ آن باز است.
  • باز شدن منافذ پوست استفاده بیش از حد از کرم های روان کننده یا کرم پودر و سایر مواد آرایشی است، زیرا این مواد سطح پوست و منافذ را می بندند، سبوم ترشح شده از پوست نمی تواند از سطح آن خارج شود، به طوری که منافذ پوست ایجاد می شود. گشاد شده و باز کنید تا سبوم آزاد شود، بافت زیر جلدی را به سطح پوست بیاورید.

3

درمان منافذ باز پوست برای افراد مبتلا به آکنه.

  • گلاب و نشاسته برای ترمیم منافذ باز

برای بستن منافذ باز پوست صورت، یک فنجان گلاب را با یک چهارم فنجان نشاسته مخلوط کنید، سپس روی شعله حرارت دهید و مخلوط کنید. پس از سرد شدن معجون می توانید آن را روی پوست قرار دهید. صبر کنید تا معجون کاملا خشک شود سپس پوست را با آب ولرم بشویید. این روش را حداقل چند بار در هفته انجام دهید تا تغییرات چشمگیری را مشاهده کنید.

  • آلوئه ورا برای ترمیم منافذ باز

ژل آلوئه ورا منبعی غنی از ویتامین ها است که به ترمیم پوست و از بین بردن آثار لک و باز کردن منافذ پوست کمک می کند. نگران استفاده از این گیاه روی پوست خود نباشید زیرا آلوئه ورا به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی فوق العاده برای پوست شما عمل می کند.

نحوه استفاده

آلوئه ورا مناسب را برای از بین بردن اثرات آکنه انتخاب کنید. یک تکه کوچک از برگ را ببرید و پوست آن را بگیرید تا ژل آلوئه ورا بدست آید. این مواد را به آرامی روی پوست خود بمالید. برای بهترین نتیجه، اجازه دهید ژل حداقل 30 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس بشویید.

  • جوش شیرین و درمان منافذ باز

جوش شیرین که در هر آشپزخانه ای یافت می شود، حاوی بی کربنات کریستال های نوشابه است و اگر این ماده به آرامی روی پوست مالیده شود، باعث لایه برداری پوست و ترمیم جای زخم های به جا مانده از آسیب های پوستی می شود.

نحوه استفاده

چند قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید و هم بزنید تا مایع غلیظی به دست آید. این مخلوط را روی نواحی آسیب دیده پوست بمالید و 1 تا 2 دقیقه صبر کنید تا سدیم منافذ پوست را ترمیم کند. سپس پوست را با آب فراوان بشویید. در نهایت پوست خود را با یک مرطوب کننده طبیعی مانند روغن گردو یا روغن زیتون مرطوب کنید. برای دستیابی به نتایج سریع و فعال، یک بار در روز از این جوش شیرین استفاده کنید.

_ghf

  • شکر و درمان منافذ باز پوست

شکر را می توان یک ماده موثر برای از بین بردن منافذ پوست و آثار به جا مانده از جوش های سرسفید در نظر گرفت. شکر حاوی اسید گلیکولیک (AHA) است و سلول های مرده را از بین می برد و سلول های جدید تولید می کند.

نحوه استفاده

دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آبلیمو به خوبی مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی قسمت آسیب دیده پوست خود ماساژ دهید. سپس پوست را با آب بشویید، خشک کنید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای جلوگیری از حساسیت پوستی از این روش یک روز در میان استفاده کنید.

  • سیب زمینی و درمان منافذ باز پوست.

سیب زمینی بیش از همه میوه ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است و در درمان بافت های آسیب دیده پوست استفاده می شود. برش های نازک سیب زمینی را روی پوست قرار دهید و حداقل 15 دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید. برای بهترین نتیجه، از این نسخه یک بار در روز استفاده کنید.

پایان

  • درمان خیار و منافذ باز

خیار یکی از معروف ترین گیاهانی است که در درمان و ترمیم پوست استفاده می شود. خیار خاصیت مرطوب کنندگی دارد و حاوی ویتامین A، ویتامین C و منگنز است. همه این مواد برای فعالیت پوست ضروری هستند.

نحوه استفاده

برش های نازک خیار را روی پوست آسیب دیده قرار دهید و حدود 30 دقیقه صبر کنید. سپس پوست خود را بشویید. از این روش یک بار در روز استفاده کنید، باید گفت که در روش پزشکی از دو تکنیک دریم رول و فرانکشل برای ترمیم منافذ پوست استفاده می شود. فرانچل نوعی لیزر است که برای فعال کردن کلاژن در پوست استفاده می شود. این روش تاثیر فوق العاده ای در درمان مشکل باز شدن منافذ پوست دارد. Dreamroll همچنین یک سوزن بسیار ظریف است که فعالیت کلاژن را افزایش می دهد.

  • درمان با روغن آرگان و منافذ باز

استفاده از روغن آرگان یکی از بهترین راه ها برای درمان پوست و مو است و در عین حال منافذ باز پوست شما را می بندد. روغن آرگان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که باعث روشن شدن پوست و کاهش اندازه منافذ باز پوست می شود.

نحوه استفاده

برای استفاده از این روش، قطرات روغن آرگان را با انگشتان خود گرم کنید. روغن را به آرامی با نوک انگشتان خود روی سطح پوست ماساژ دهید. بعد از حدود 30 دقیقه، پوست خود را بشویید. برای داشتن پوستی درخشان، این روش را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

پایان

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.