افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

5 گل آپارتمانی از نوع مقام و همیشه سبز / اینا فیسشون گوگولیه ولی توشون هرکول خوابیده

  • کد خبر : 58601
5 گل آپارتمانی از نوع مقام و همیشه سبز / اینا فیسشون گوگولیه ولی توشون هرکول خوابیده

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- این روزا دیگه با توجه به اینکه همه خونه ها آپارتمانی شده و کوچیک کوچیک، خب قطعا دلگیری بیشتری نسبت به گذشته داره چرا که قدیم ندیما خونه ها ویلایی بودن و حیاط دار. تازه با این وجود یه پاسیو جهت نگهداری گل و […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- این روزا دیگه با توجه به اینکه همه خونه ها آپارتمانی شده و کوچیک کوچیک، خب قطعا دلگیری بیشتری نسبت به گذشته داره چرا که قدیم ندیما خونه ها ویلایی بودن و حیاط دار. تازه با این وجود یه پاسیو جهت نگهداری گل و گیاه خونگی هم داشتن که واقعا علاوه بر زیبایی، یه اکسیژن و هوای خاصی به خونه میداد. یه دوره بود که خیلی گیاهان خونگی و نگهداری ازشون واسه آدما کم اهمیت شده بود. مثلا تو دهه هشتاد اگه یادتون باشه کمتر خونه ای پیدا میشد که گلخونه داشته باشن و یا از گل های خونگی نگهداری کنند! اما این روزا به شدت مد شده که تو هر خونه ای میری یه تیکه از خونه رو گلخونه کردن.

گلخونه ای که گفته میشه بسته به فضای کوچیک و بزرگ خونه ها خب تغییر میکنه و منظور یه گلخونه بزرگ نیست، بلکه مثلا تو همین اینستاگرام دیده میشه خانومای خونه داری که روی اوپن آشپزخونه و یا تیکه ای از میز ناهار خوری و شاید هم گوشه و کنار پذیرای و اتاق خواب رو به این موضوع اختصاص دادن و یک یا چند گل خونگی رو پرورش میدن.

اسم از پرورش اومد شما هم ترسیدین و عقب کشیدین بخاطر سختیه نگهداری؟ پس در ادامه همراه ما باشید تا با پنج گل آپارتمانی از نوع مقام و همیشه سبز آشنا بشین.

گل قاشقی خوشگل و قلبی

گل قاشقی یا پیرومیا که شکل و شمایلی گرد و قلب طور دارد، از اقوام دور گیاهی می باشد که در آشپزخونه ها با عنوان فلفل سیاه کاربرد دارد. 

این گل گرما دوست به دلیل روش نگهداری و پرورش آسونش به عنوان یکی از گل های مقاوم محسوب میشه که تو زمستون هر دو هفته یکبار و در تابستون هفته ای یک الی دو بار نیاز به آبیاری داره. از لحاظ نوری باید زیر نور غیر مستقیم و متوسط باشه که اگه ناچار بودید حتی زیر نور مصنوعی و یا بدون نور هم سازگاری خوبی داره.

11-2

گل سانسوریا یا همون زبان مادرشوهر

گل سانسوریا که به گل زبان مادر شوهر، شمشیری و ماری Snake Plant معروف می باشد، به جرئت میتوان گفت یکی از زیباترین و مقاوم ترین گل ها برای شرایط آپارتمانی می باشد چرا که به نور کمی نیاز دارد و با قرار گرفتن در کنار پنجره و نور غیر مستقیم حال خیلی خوبی دارد. 

زمان آبیاری گل سانسوریا وقتیه که خاک کاملا خشک شده باشه، اما این دقت رو هم داشته باشید که سانسوریا با وجود اینکه در مقابل خشکی خیلی مقاومه، اما اگه بیش از اندازه هم در خشکی باقی بمونه با ترک خوردن برگاش روبرو خواهید شد!

unnamed-file-5

گل کوردیلین شیک و ارغوانی

گل کوردیلین شاید به گوشتون آشنا نباشه اما قطعا تو فضاهای مختلف دیدینش چرا که این گل به نام های palm lili، Ti plant، اژدهای آتشین، پالم، کردیلین و کوردلینا مشهور است چرا چون با برگ های ضخیمش که رنگ سبز تیره با حاشیه سبز و ارغوانی دارن، میتونه یه زیبایی متفاوت و چشم نواز به داخل خونه بده.

گل کوردیلین با وجود اینکه از گل های علاقمند به نوره اما نیازی هم به نور مستقیم خورشید ندارد و برای جلوگیری از کمرنگ شدن رنگ برگ ها بهتره که کنار پنجره و یا در بالکن نگهداری بشه.

42b3131d6e00d648ca480a240bd6f780

گل کروتون از همه رنگه

اگه شما فردی هستید که علاقمندین تا کمی به خودتون سختی بدین و مثل یک بچه از گیاهتون نگهداری کنید تا یه جورایی حس مسئولیت بهتون دست بده، پس بهتره که گل کروتون رو نگهداری کنید چرا که این گیاه خونگی میون گل ها مقاوم قرار میگیره اما مراقبت ازش کمی سخت تره.

کروتون میزان نوری که دریافت میکنه تو رنگ برگاش خیلی تاثیرگذاره، اما با این حال نور غیر مستقیم خورشید و نور مصنوعی رو بیشتر دوست داره. گل کروتون خیلی آب دوسته به خصوص تو تابستونا که روزی دو بار نیاز به آب دهی داره و تو روزای سرد سال یکبار به شکل اسپری در اطرافش آب میخواد.

یادتون نره که آبیاری گل کروتون باید زمانی باشه که خاک از رطوبت نسبی برخورداره.

c35011518ed121b7c12ee72e4fbb30e0

گل سرخس هوارو زیبا تصفیه میکنه

گل سرخس یکی از زیباترین گونه های گل و گیاه برای آپارتمان می باشد که علاوه بر مقاومت خیلی خوبش، در سال 1989 توسط مطالعات ناسا ثابت شده که میتونه آلاینده های مضر، ترکیبات آلی فرار و فرمالدئید رو هم حذف کنه و خاصیتی اینچینن داره که خب واسه خونه خیلی عالیه و به نوعی تصفیه هوای خونه هم محسوب میشه.

این گل به عنوان یکی از قدیمی ترین گونه ها گل می بادش که برگ های تیز و باریکی دارد. سرخس نباید مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیره و نور غیر مستقیم ومتوسط براش کافیه. گل سرخس باید به طور مداوم آبساری بشه و مرطوب بمونه اما نه بیش از حد، چرا که قطعا باعث زرد شدن برگاش میشه!

news_0191542d-745e-4004-aac5-29c7f6f66524

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید. 




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=58601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.