افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

20 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از سوزاندن زباله است

  • کد خبر : 150438
20 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از سوزاندن زباله است

آفتاب نیوز: علی سلاجقه روز دوشنبه 29 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ما از خاک صحبت می شود هر چند همه استفاده و فعالیت های انسانی صورت می گیرد. در رختخواب شما، زیرا جای قدردانی نیست. […]

آفتاب نیوز:

علی سلاجقه روز دوشنبه 29 آذرماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، اظهار داشت: در کشور ما از خاک صحبت می شود هر چند همه استفاده و فعالیت های انسانی صورت می گیرد. در رختخواب شما، زیرا جای قدردانی نیست.

سلاجقه با بیان اینکه خاک رکن اساسی محیط زیست است، افزود: رویکردهای برگزاری این گونه همایش ها را به فال نیک می گیریم و به عنوان نهاد نظارتی و حاکمیتی در خدمت آنها هستیم.

وی با اشاره به نقش بالقوه دانشگاه در حفظ محیط زیست خاطرنشان کرد: دانشگاه می تواند با تهیه اطلس آلودگی خاک کشور در این امر کمک کند.

سلاجقه با بیان اینکه موافق توسعه خور هستیم و شاخص های آن را مشخص کرده ایم، افزود: در این مدت 270 نقشه اطلاعاتی در بخش های مختلف تهیه و در سامانه جامع محیط زیست کشور بارگذاری شده است که محققان، پژوهشگران و دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص آلودگی آب و خاک کشور به دلیل عدم مدیریت صحیح پسماند گفت: بین 15 تا 20 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از سوزاندن زباله در جنوب تهران است.

سلاجقه در خصوص پسماندهای سراوان در استان گیلان گفت: منابع آلاینده و شیرابه های این زباله ها همه منابع آبی و خاکی این منطقه را از بین می برد، اما ما در یک حکومت مردمی و به دور از شعار وارد میدان شدیم و تاکنون. 60 درصد پسماندهای سراوان را مدیریت کرده و موفق بوده اند.

وی در خصوص آسیب هایی که به تالاب انزلی وارد شده نیز خاطرنشان کرد: صندوق محیط زیست کشور برای نجات محل وارد این موضوع شده است.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به البرز گفت: در این سفر به اشتهارد رفتم و شهر صنعتی اشتهارد را از نزدیک دیدم، این شهرک صنعتی میزبان هزار و 200 واحد صنعتی و روزانه چهار هزار مترمکعب پساب صنعتی است. رودخانه ساحلی و به سمت تالاب مره قم، این تالاب با وجود ظرفیت های بسیار خوبی که در زمینه گردشگری دارد، آلودگی عجیبی دارد که بخشی از آن ناشی از این پساب است.

وی افزود: در همین منطقه و در کنار استان البرز 65 کارخانه روغن کشی همگی بدون مجوز وجود دارد که باید ساماندهی شود.

وی در پایان گفت: در دولت مردمی حوزه آبخیزداری اعتبارات خوبی دریافت کرده است که امیدوارم دانشگاه ها به خوبی از این اعتبارات استفاده کنند و حوزه آبخیزداری نیز از آن برای حفظ امنیت غذایی کشور استفاده کند و کار کند. ما انتزاعی نیستیم ما از زندگی حمایت می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.