علی محمد طهماسبی در حاشیه ستاد پودر خراسان رضوی افزود: در آخرین سفر به استان مصوبات و پیگیری های ویژه ای برای این دو شهرستان با حضور مسئولان و مسئولان کشوری داشتیم که در ستاد ملی پودر برای آنها مصوباتی تصویب شد.

وی گفت: با توجه به پدیده گرد و غبار اخیر در این استان و به ویژه شهرستان های مذکور، امروز با هدف رصد اقدامات عملیاتی مربوط به مصوبات ستاد ملی گرد و غبار به مشهد مقدس سفر کردم.

طهماسابی تصریح کرد: از جمله موضوعات مطرح و مطرح شده در ستاد پودر خراسان رضوی که با حضور معاون عمرانی استانداری این استان برگزار شد، تعیین فرصت سه ماهه برای اقدام عاجل و سریع برای مدیریت بحران موجود در دو شهرستان خواف و سرخس است.

وی ابراز کرد: در این راستا باید با هماهنگی، همکاری و بدون معطلی از سوی دستگاه های متولی اقدامات انجام شود و از انجام کارهای پراکنده در این زمینه خودداری شود و برنامه اقدام استانی مصوب شورای برنامه ریزی استان ملاک عمل باشد.

وی تاکید کرد: در پایان دوره سه ماهه نیز سفر دیگری برای رسیدگی به اقدامات انجام شده انجام خواهد شد.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه شهرستان سرخس به شدت تحت تاثیر گرد و غبار خارج از مرزها قرار دارد و به دلیل برداشت بی رویه از مرتع و اراضی کشاورزی، تغییرات اقلیمی و غیره، شاهد فوق بحرانی شدن وضعیت این شهرستان هستیم.

وی گفت: در شهرستان خواف بیشترین مشکل در منطقه سنگان خواف است که شاهد گرد و غبار فعالیت معدن و تبعات آن هستیم اما انتظار می رود با توجه به مسئولیت اجتماعی بهره برداران معدن نسبت به آن اقدام لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این زمینه تذکرات و اقدامات قانونی در چارچوب دستورالعمل های کشور الزامی است.