افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

136 بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اجرا شد

  • کد خبر : 247091
136 بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اجرا شد

بازار؛ گروه بورس: علی زارعی مدیرعامل منطقه آزاد اروند در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو یکی از مهمترین برنامه های منطقه آزاد اروند را توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: محصولات مختلفی در این منطقه آزاد تولید می شود و برخی از محصولات به بازارهای منطقه صادر می شود.وی با تاکید بر اینکه تنوع محصولات تولیدی […]

بازار؛ گروه بورس: علی زارعی مدیرعامل منطقه آزاد اروند در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو یکی از مهمترین برنامه های منطقه آزاد اروند را توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: محصولات مختلفی در این منطقه آزاد تولید می شود و برخی از محصولات به بازارهای منطقه صادر می شود.
وی با تاکید بر اینکه تنوع محصولات تولیدی در منطقه آزاد اروند بسیار زیاد است، افزود: 9 هزار و 200 هکتار ناحیه صنعتی در منطقه آزاد اروند وجود دارد. در حال حاضر شرکت های مختلفی در منطقه آزاد اروند از زنجیره نفت گرفته تا پتروشیمی، الکترونیک، مصالح ساختمانی، بسته بندی، صنعتی تولید می شود.
زارعی تاکید کرد: برخی از این محصولات مانند مصالح ساختمانی در بازار کشورهای همسایه مانند عراق مشتریان زیادی دارد و بخش خوبی از صادرات این منطقه متعلق به این محصولات است.
علی زارعی با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد اروند گفت: تولیدات سایت صنعتی منطقه آزاد اروند از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس نیز مشتری دارند.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند همجواری منطقه آزاد اروند با بصره و خرمشهر ظرفیت ترانزیتی بالایی را برای این منطقه ایجاد کرده است و افزود: در سال های اخیر صادرات از این منطقه افزایش یافته و امسال به دنبال صادرات هستیم. منطقه آزاد اروند به یک میلیارد دلار می رسد.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند از نظر فعالیت تجاری به مقام اول رسیده است، گفت: این منطقه با تسهیل شرایط سرمایه گذاری و ارائه بسته های موثر سرمایه گذاری توانسته شرایط خوبی را برای اقتصاد منطقه ایجاد کند و حتی ایجاد کند یک کشور در بین مناطق دیگر کشورهای همسایه، عملکرد منطقه آزاد اروند از نظر سهولت کسب و کار قابل قبول بوده است.
زارعی با تاکید بر اینکه تاکنون 136 بسته سرمایه گذاری اجرایی شده است، گفت: مجوزهای لازم برای بسته های سرمایه گذاری در حال رسیدگی است. چشم انداز فعالیت های اقتصادی در این منطقه رونق اقتصادی و افزایش صادرات است که می تواند به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در اروند کمک کند.
مدیرعامل منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه اخیرا مجوزهای سرمایه گذاری به ارزش 27 میلیارد تومان در منطقه آزاد اروند اعطا شده است، اظهار داشت: این پروژه ها هم اکنون آغاز شده است. یکی از مهمترین پروژه های این منطقه که با رویکرد مسئولیت اجتماعی انجام می شود، احداث پل خرمشهر است که در پایان دولت به بهره برداری می رسد. همچنین در حوزه مسئولیت اجتماعی در سال گذشته حدود 500 فعالیت انجام شده است. همچنین برای 8800 نفر اشتغال ایجاد شد که نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.