افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
4

گیاهان زیبا اما سمی تر از مارها. 9 گیاه آپارتمانی خطرناک برای کودکان و حیوانات!

  • کد خبر : 23759
گیاهان زیبا اما سمی تر از مارها.  9 گیاه آپارتمانی خطرناک برای کودکان و حیوانات!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شما نیوز- قرار دادن چند گلدان با گیاهان سبز در آپارتمان علاوه بر ایجاد زیبایی می تواند فضای دنج و صمیمی تری را در خانه ایجاد کند. در این گلدان ها می توانید گیاهان زینتی، گیاهان دارویی یا گیاهان معطر بکارید. به عنوان مثال گیاه آلوئه […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شما نیوز- قرار دادن چند گلدان با گیاهان سبز در آپارتمان علاوه بر ایجاد زیبایی می تواند فضای دنج و صمیمی تری را در خانه ایجاد کند. در این گلدان ها می توانید گیاهان زینتی، گیاهان دارویی یا گیاهان معطر بکارید. به عنوان مثال گیاه آلوئه ورا نگهداری آسانی دارد و علاوه بر شکل زیبای آن می توانید از ژل تسکین دهنده آن نیز استفاده کنید. با وجود تمام این فواید، برخی از گیاهان آپارتمانی خطرناک و سمی نیز وجود دارند که اگر له شوند یا توسط افراد مسن مبتلا به آلزایمر، کودکان یا حیوانات خانگی خورده شوند، می توانند باعث مسمومیت و مشکلات گوارشی شوند. .

با توجه به حساسیت این موضوع و برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی، امروز تصمیم گرفتیم تا 9 گیاه سمی آپارتمانی را برای کودکان و حیوانات خانگی معرفی کنیم. فقط به این دلیل که این 9 گیاه سمی هستند به این معنی نیست که نمی توانید آنها را در آپارتمان خود داشته باشید. با رعایت برخی نکات و رعایت نکات ایمنی می توانید از زیبایی این گیاهان لذت ببرید و در کنار هم زندگی آرامی داشته باشید.

گیاه فیلودندرون

فیلودندرون یکی از زیباترین و محبوب ترین گیاهان سرپوشیده به ویژه در بین ایرانیان است. فیلودندرون به دلیل شکل زیبا و برگ های برجسته در اشکال مختلف بسیار محبوب است و اتفاقا یکی از خطرناک ترین گیاهان آپارتمانی است. یکی از دلایل محبوبیت این گیاه علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب، نگهداری آسان آن است که به راحتی در هر محیطی سبز و زنده می ماند. اما فیلودندرون حاوی کریستال های اگزالات کلسیم است که برای انسان و حیوانات بسیار خطرناک و سمی است، بنابراین باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود. به نظر می رسد این گیاه برای گربه ها بسیار سمی تر و خطرناک تر است و تشنج، اسپاسم، درد و تورم از جمله عوارض گزارش شده این گیاه برای حیوانات خانگی است. در مورد کودکان واکنش های درماتیت، تورم دهان و دستگاه گوارش و در موارد نادر حتی مرگ بر اثر خوردن برگ گیاه گزارش شده است.

3

گیاه باب اسفنجی

اگرچه این گیاه آپارتمانی زیبا نام زنبق را یدک می کشد، اما در واقع به این خانواده نسبتی ندارد و یک سوسن واقعی نیست. این گیاه همیشه سبز که بومی آمریکای جنوبی است و دارای برگ های براق با گل های سفید منحصر به فرد است، مقاوم ترین و بهترین انتخاب برای خانه های کم نور محسوب می شود و تصفیه کننده عالی هوای آلوده شهری است. اما مشکل اینجاست که یکی از خطرناک ترین گیاهان آپارتمانی برای کودکان و حیوانات خانگی است و مواردی از بیماری و مرگ در انسان و حیوانات خانگی در اثر خوردن برگ های آن و تورم لب ها، دهان و زبان و مشکل در تکلم گزارش شده است. و بلع، استفراغ و اسهال. برای حیوانات خانگی مواردی مانند سوزش در دهان، ترشح بیش از حد بزاق، اسهال، کم آبی بدن، کاهش اشتها، استفراغ، مسمومیت و نارسایی کلیه گزارش شده است.

4

گیاه دیفن باخیا

دیفن باخیا محبوب ترین گیاه آپارتمانی در ایران است و نباید از آن غافل شد، بسیار زیباست. این گیاه زیبا از خانواده فیلودندرون حاوی کریستال های سمی اگزالات است و علائم مسمومیت در انسان و حیوانات خانگی رایج است. درد شدید در دهان، ترشح بزاق، احساس سوزش، تورم و بی حسی در گلو از جمله عوارض مسمومیت با دیفن باخیا است.

5

گیاه خرما

این گیاه زینتی بومی منطقه مدیترانه با وجود ظاهر آرام و بی ضررش بسیار سمی است. خرزهره برخلاف نامش که شاید یادآور علف های هرز باشد، گیاهی بوته ای و زینتی است. دارای برگ های سبز پررنگ و نیزه ای شکل و گل های صورتی، قرمز یا سفید است که در تابستان ظاهر می شوند. بد نیست بدانید حتی خوردن یک برگ از این گیاه توسط کودک می تواند برای او کشنده باشد. حتی مصرف عسلی که زنبورها از این گیاه درست می کنند در بزرگسالان مسمومیت ایجاد می کند و هرگز برای کودکان توصیه نمی شود، در هنگام استنشاق دود و بخار حاصل از سوختن برگ خرما، خوردن گوشت تهیه شده از بقایای این گیاه را به جای سیخ کبابی می کنند. خوردن سوپ مخلوط با برگ رازیانه و یا خوردن حشراتی که قبلا از رازیانه تغذیه کرده اند از موارد مسمومیت و مرگ با این گیاه است. در موارد دیگر، سرگیجه، لرزش و آریتمی قلبی در انسان و استفراغ، آریتمی قلبی و سرمای شدید در حیوانات خانگی گزارش شده است.

6

گیاه کالادیوم یا گوش فیل

کالادیوم یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی سمی و مضر است. کلادیوم یا گوش فیل یکی از گیاهان بومی آمریکای جنوبی و برزیل با شاخه های بلند است. ترکیب رنگ این گیاه بی نظیر، بسیار زیبا و متنوع است و برای نگهداری نیاز به نور کم دارد و این راز نگهداری از این گیاه آپارتمانی در بسیاری از خانه هاست. با این حال تمام قسمت های این گیاه زیبا برای انسان ها به خصوص کودکان و حیوانات خانگی سمی است. علائم مسمومیت با کالادیوم در کودکان و بزرگسالان شامل سوزش و تورم دردناک دهان، زبان، لب‌ها و گلو، مشکل در تنفس، صحبت کردن و بلع، انسداد راه‌های هوایی است که می‌تواند منجر به مرگ شود. برای حیوانات خانگی مواردی مانند تهوع، استفراغ، سرگیجه، لرزش سر، توهم و مشکلات تنفسی در نتیجه مسمومیت با کالادیوم رخ داده است.

7

زبان مادرشوهر یا سانسوریا را بکارید

سانسوریا یا «زبان مادرشوهر» یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار و رایج در خانه های ایرانی است که به تصفیه کننده هوا نیز معروف است. این گیاه گلدار مقاوم و همیشه سبز در شرایط مختلف و به ویژه در برابر انواع بیماری های گیاهی مقاومت خوبی دارد و از آنجایی که برای نگهداری در خانه بسیار مناسب است، یکی از گیاهان زینتی محبوب است. غربی ها به انرژی مثبت سانسوریا اعتقاد دارند و به آن لقب “گیاه شادی” داده اند. همچنین سانسوریا یک تصفیه کننده طبیعی هوا است، اما به دلیل خطراتی که برای کودکان و حیوانات خانگی دارد، بهتر است در مکان هایی مانند اتاق خواب موجود نباشد. اما سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی سمی و مضر است. میزان سمیت این گیاه برای انسان کم است و در برخی افراد علائم کوتاه مدتی مانند درد دهان، ترشح بزاق و حالت تهوع ایجاد می کند. در موارد نادری می تواند باعث واکنش پوستی شود و در صورت خورده شدن برگ های گیاه اثرات سمی آن ظاهر می شود. در مورد حیوانات خانگی، این مسمومیت می تواند باعث ترشح بیش از حد بزاق، درد، حالت تهوع، استفراغ و اسهال شود.

8

گیاه پیچک

هنگامی که این گیاه زیبا به دیوارهای سنگی یا آجری می چسبد و روی آن می روید، فرش سبز طراوت و خنکی ایجاد می کند. اگر می خواهید پیچک در خانه داشته باشید، باید آن را در گلدان آویزان قرار دهید تا ظاهری رمانتیک به آن ببخشد. پیچک برای تزئین دسته گل یا تاج گل استفاده می شود. همچنین می تواند بوی مدفوع را از بین ببرد و برای خانه هایی با حیوانات خانگی انتخاب خوبی باشد. پیچک می تواند باعث تحریک شدید پوست شود. علاوه بر این، خوردن آن باعث سوزش دهان و گلو، انسداد گلو، تشنج، تب و بثورات پوستی می شود. هر چه میزان مصرف گیاه بیشتر باشد، عوارض جانبی آن نیز بیشتر می شود.

پیچک گل

گیاه خاکستری

این گیاه زیبا یکی از گیاهانی است که به راحتی در منزل نگهداری می شود. اما در برگ های آن موادی وجود دارد که می تواند باعث مسمومیت آنها شده و گاهی در صورت جویدن توسط حیوانات خانگی باعث مرگ آنها شود. این گیاه به فضای روشن با نور غیر مستقیم نیاز دارد و باید به صورت هفتگی آبیاری شود. Tillandsia برای رشد نیازی به خاک ندارد. این گیاه زیبا تا 30 سانتی متر رشد می کند و برگ های علف مانند آن می تواند برای حیوانات خانگی جذاب باشد و آنها را بجود.

10

گیاه قاعدگی یا برگ انگور

گیاه Monstera به دلیل برگ های سبز چرمی و میوه های خوش طعم آن کشت می شود. این گیاه زیبا در ایران به برگ انجیر معروف است. گیاه آپارتمانی Monstera سریع رشد می کند و از گیاهان مقاوم به حساب می آید. میوه خوشمزه و مشخصه Monstera بعد از 1 سال می رسد. میوه ها فلس دار و ظاهری شبیه خیار دارند. طعم و عطر میوه رسیده شبیه کیوی، آناناس و موز است. اما این گیاه بسیار سمی و خطرناک است. خوردن برگ های گیاه باعث تورم زبان، خارش گلو و لثه می شود. همچنین خوردن میوه نارس آن به دلیل داشتن اگزالات کلسیم زیاد باعث ناراحتی شدید معده، سرگیجه، حالت تهوع، خاراندن گلو، تورم زبان و سوزش اطراف لب می شود. این گیاه سمی Monstera می تواند برای کودکان و حیوانات خانگی خطرناک باشد.

یازده

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=23759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.