افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

گل و گیاه های آپارتمانی قد بلند؛ این 5 جذابه سبز یه تنه پذیرایی خونه رو لاکچری میکنن

  • کد خبر : 57363
گل و گیاه های آپارتمانی قد بلند؛ این 5 جذابه سبز یه تنه پذیرایی خونه رو لاکچری میکنن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- این روزا دیگه گل و گیاه آپارتمانی خیلی مرسوم شدن و اونچه که معلومه اینه که ظاهرا حتی گل داشتن هم با مد پیش میره، چرا که اگه یادتون باشه قدیم ندیما و خونه های مادربزرگامون گل و گیاه زیاد نگهداری میشد اما یه […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- این روزا دیگه گل و گیاه آپارتمانی خیلی مرسوم شدن و اونچه که معلومه اینه که ظاهرا حتی گل داشتن هم با مد پیش میره، چرا که اگه یادتون باشه قدیم ندیما و خونه های مادربزرگامون گل و گیاه زیاد نگهداری میشد اما یه مدت مثلا تو دهه هشتاد این حرکت خیلی جالب به نظر نمیرسید و طوری بود که اگه کسی گل نگه میداشت دِمده به نظر میرسید. اما حالا می بینیم که خیلی از دخترای جَوون و کم سن هم به همدیگه گل و گیاه آپارتمانی هدیه میدن و این میتونه یه ترند جذاب و دوست داشتنی باشه.

آخه میدونید که نگهداری گل هم یه مسئولیت جالب به فرد میده و هم میتونه یه المان زیبا برای شادابی و طراوت خونه و اتاق شما بشه. 

اما نکته ای که هست اینه که خیلیا میان و گل کوچیک میخرن، در حالی که معدود افرادی هستند که گل های قد بلند و درشت تر دوست دارند چرا که هم خونشون بزرگ تره و هم میخوان یه جلوه خاص  و بولد به خونشون داده بشه. پس اگه از این دست افراد هستید در این مطلب با پنج گل قد بلند آشنا بشید.

بابا آدم

گل بابا آدم که با نام دیگر Alocasia Spp  یکی از پر طرفدار ترین انواع گل ها می باشد که زیبایی خاص و عظیمی به گوشه دکور خونه میده. نوع آبیاری این گل زمانی هستش که سه سانت از سطح خاک خشک شده باشه و نوع نوردهیش هم باید به طور غیر مستقیم اما با نور زیاد باشه!

خاک مناسبش، خاک سبک با زهکشی بالا هستش و کود مناسبش هم اگر از نوع کود آهن باشه دو ماه یکبار می باشد و کود سه بیست ماهی یکبار در فصل رشد نیازمند است.

نکته مهم: برگ های گیاه بابا آدم دارای اگزالات است که برای حیوانات خونگی سمی هستش و باید خیلی مراقب بود.

بابا ادم

فیکوس لیراتا

گل بعدی گل فیکوس لیراتا می باشد که این نیز از دست گل های بسیار زیبا با برگ های پهن و درشت است که زیبایی شگفت انگیزی داره اما اونچه که خطرناکه برگ ها و شیره گیاهه که برای حیوانات و کودکان سمیه. نکته مهم!

سبک آبیاری این گل باید به گونه ای باشه که یک سوم سطح خاک خشک شده باشه و با نور خوب غیر مستقیم حسابی کیفش کوکه. خاک مناسب فیکوس لیراتا زهکش بالا، ترکیب خاک برگ، خاک باغچه و پیت ماس می باشد که کود انتخابی برای این گیاه هم کود سه بیست ماهی یکبار در فصل رشد است. 

فیکوس لیراتا

فیکوس بنجامین

اگر علاقمند به برگ های ریز و پررر هستید، گل فیکوس بنجامین میتونه یه گزینه ناب و زیبا برای سلیقه شما باشه. چرا که فیکوس بنجامین به مانند یک درخت کوچیک هستش که اگه بخوایم کمی فانتزی بهش نگاه کنیم انگاری واسه آدم کوچولوهای تو قصه ها ساخته شده!

آبیاری فیکوس بنجامین به این شکله که وقتی سه سانت از خاک خشک شد شما باید برای آبیاری آن اقدام کنید. بنجامین جان نور زیاد و فیلتر شده میخواد و از طرفی هم خاک مناسبش خاک اسیدی تا خنثی با زهکشی بالا، ترکیبی از ورمی کمپوست، پرلیت و شن است.

نکته مهم: فراموش نکنید که شیره گیاه فیکوس بنجامین در صورتی که خورده بشه میتونه مشکلات گوارشی ایجاد کنه.

فیکوس بنجامین

نخل اریکا

نخل اریکا مورد پسند افرادیه که هم میخوان یه گل درشت داشته باشن و هم پخش و گرد باشه. این گل با برگ های سوزنی شکلی که داره یه ظاهر ناز و تپلی داره که میتونه گزینه ای زیبا برای دیزاین خونه بشه. نخل اریکا آبیاری متوسط تا زیادی میخواد که بین دو آبیاری سه سانت از سطح خاک باید خشک شده باشه. 

نخل اریکا هم نور مستقیم و هم غیر مستقیم رو پذیراست و خاک مناسبش هم باید غنی، سبک و کمی اسیدی باشه. این نخل ماداگاسکاری نه تنها هیچ سمیتی برای انسان و حیوانات نداره، بلکه جزء گیاهان مفیدی هم هستش که تصفیه کننده هوای خونه میتونه باشه.

نخل اریکا

برگ انجیری

گیاه برگ انجیری نیز به مانند دیگر گیاهانی که نام بردیم برگ های بزرگی داره که البته مدلشون فرق داره و طرحدار هستند. این گیاه آبیاری متوسط تا زیادی میخواد که وقتی سه سانت از سطح خاکش خشک شد تشنشه! جالبه که بدونید گل برگ انجیری نور زیاد و غیر مستقیم میخواد و اگه تو نور کم قرار بگیره شکاف برگاش از بین میره!

خاک مناسب این گیاه، خاک غنی با زهکشی بالاست که برگ هایی غیر سمی داره اما میوه برگ انجیری سمیه و در صورت بلیعدن مشکلات گوارشی به وجود میاره.

برگ انجیری

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=57363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.