افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

کتابخانه ای که هم زیبا و هم جذاب باشد را کجا قرار دهیم؟ / به طعنه اینطور بگو.

  • کد خبر : 222849
کتابخانه ای که هم زیبا و هم جذاب باشد را کجا قرار دهیم؟  / به طعنه اینطور بگو.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به اسمارتک نیوز– امروزه کمتر خانه ای را می توان یافت که کتابخانه نداشته باشد. استفاده از کتابخانه در منزل هم برای قرار دادن و طبقه بندی کتاب ها انجام می شود و هم جلوه و زیبایی خاصی به خانه می دهد و به عنوان دکوراسیون محسوب […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

اسمارتک نیوز– امروزه کمتر خانه ای را می توان یافت که کتابخانه نداشته باشد. استفاده از کتابخانه در منزل هم برای قرار دادن و طبقه بندی کتاب ها انجام می شود و هم جلوه و زیبایی خاصی به خانه می دهد و به عنوان دکوراسیون محسوب می شود.

معمولا برخی افراد در آستانه سال نو به دنبال تغییر دکوراسیون منزل خود هستند تا فضای خانه را تازه کنند و به آن روح تازه ای ببخشند. تغییر چیدمان کتاب ها در کتابخانه و انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن کتابخانه در خانه یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

اتاق مجزا برای کتابخانه

اگر به فضایی آرام و ساکت برای مطالعه نیاز دارید و از طرفی کتاب های زیادی دارید، می توانید اتاق جداگانه ای را برای قرار دادن کتابخانه خود در نظر بگیرید و با استفاده از قفسه های مخصوص و قرار دادن یک میز راحت، اتاق را از کتاب های خود پر کنید. صندلی یا مبلمان، این اتاق را به «اتاق مطالعه» تبدیل کنید.

78222

اتاق خواب

اگر تعداد اتاق های خانه شما محدود است و کتاب های زیادی ندارید، اتاق خواب گزینه بهتری است. بهترین مکان برای قرار دادن کتابخانه در اتاق خواب ممکن است در گوشه ای از اتاق یا کنار درب ورودی باشد. شما می توانید تعداد قفسه ها و شکل ظاهری قفسه را بر اساس ابعاد و شکل کلی اتاق و همچنین متریال سایر مبلمان اتاق خواب خود انتخاب کنید.

78222

پذیرایی

قرار دادن کتابخانه در اتاق نشیمن نیز می تواند یکی از گزینه های شما باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که انتخاب قفسه باید با سبک مبلمان منزل شما همخوانی داشته باشد تا هماهنگی بین آنها زیبایی فضای پذیرایی را دو چندان کند.

78222

سایر محیط های خانه

بسته به معماری خانه شما، ممکن است فضاهایی مانند راهرو ایجاد شده باشد که کاربری خاصی نداشته باشد. اما می توانید با قرار دادن کتابخانه خود در این فضاها علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی آن را نیز افزایش دهید.

در نهایت بسته به تعداد کتاب، تعداد اتاق ها و فضای کلی خانه، حجم کتاب ها و سبک دکوراسیون منزل خود می توانید از بهترین فضا برای قرار دادن قفسه کتاب استفاده کنید.

home_library-216daefc-4010-4332-823b-edc75e381f6c

محیط امن کتابخانه

علاوه بر اختصاص فضای کافی برای قرار دادن کتاب های خود، باید به افزایش زیبایی دکوراسیون منزل نیز توجه داشته باشید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود محیط کتابخانه را به فضایی امن و آرام برای لذت بردن از کتاب های خود تبدیل کنید.

برخی از کتابخانه به عنوان ویترین تزئینی استفاده می کنند و برخی دیگر آن را آرام ترین مکان جهان می دانند. مهم نیست که شما در هر یک از این دسته ها قرار می گیرید. با این حال، باید به چیدمان کتابخانه خود فکر کنید و سعی کنید قفسه های زیبایی داشته باشید و بتوانید به راحتی کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

معمولاً چندین راه برای سازماندهی کتاب ها در کتابخانه وجود دارد. می توانید آنها را بر اساس موضوع مرتب کنید، آنها را بر اساس رنگ مرتب کنید، کتاب ها را به صورت افقی یا به صورت عمودی بر اساس ارتفاع مرتب کنید.

دسترسی آسان با طراحی مضمون.

اگر کتاب‌های زیادی در موضوعات مختلف دارید، به یک قفسه کتاب بزرگ با قفسه‌های زیاد نیاز دارید تا کتاب‌هایتان را بر اساس موضوع مرتب و مرتب کنید. در این صورت شما می توانید کتاب مورد نظر خود را سریعتر و راحت تر پیدا کنید. اگر دقت کرده باشید در کتابفروشی ها و کتابخانه های عمومی کتاب ها بر اساس موضوع دسته بندی می شوند.

می توانید یک طبقه از کتابخانه را به کتاب هایی با همین موضوع اختصاص دهید. مثلاً در یک طبقه کتاب های ادبی و در طبقه دیگر کتاب های تاریخی قرار دهید. پیشنهاد ما این است که طبقه بالای کتابخانه را به کتاب های مرجع مانند فرهنگ لغت یا کتاب هایی با موضوعات متنوع و غیر ضروری که کمتر استفاده می کنید اختصاص دهید.

78222

چیدمان مناسب برای کتابخانه های کوچک.

اگر کتابخانه کوچکی دارید و فضای شما برای استفاده از کتابخانه بزرگ محدود است، می توانید کتاب های خود را به صورت عمودی به ترتیب ارتفاع و از بزرگترین به کوچکترین مرتبه سازماندهی کنید. چند کتاب سبک تر دیگر را به صورت افقی روی آنها قرار دهید تا کتابخانه شما منظم تر شود و کتاب های بیشتری داشته باشد. البته طرح افقی می تواند استفاده از کتاب را کمی سخت کند.

123

دکوراسیون جذاب با کتاب های گالینگور.

برخی از کتاب ها با جلد گالینگور عرضه می شوند. این نوع جلد بیشتر برای آثاری با تعداد صفحات بالا که شامل کتاب های نفیس می باشد می باشد. اگر کتاب های گالینگور نفیس دارید، پیشنهاد می کنیم آن ها را به نمایش بگذارید. همچنین می توانید با تهیه یک کتابخانه دیواری جدید، چیدمان مرتب و فضای آزادتری در خانه داشته باشید. می توانید کتابخانه منزل خود را با چیدمان عمودی از کتاب های نفیس مانند شاهنامه و حافظ تزئین کنید.

کتابخانه مدرن و رنگارنگ-طراحی داخلی هادسون-900x1125

طراحی کتاب طنز.

اگر کتاب های رنگ آمیزی زیاد دارید، آنها را با توجه به رنگشان کنار هم قرار دهید. به عنوان مثال، اگر از قفسه بندی های شیک مانند میز کتاب برای اتاق دخترانه استفاده می کنید، کتاب هایی را جمع آوری کنید که از نظر رنگ هماهنگ هستند. اندازه کتابخانه این نوع آنقدر بزرگ نیست. در نتیجه برای چیدمان کتاب ها بر اساس رنگ گزینه مناسبی خواهد بود.

هر طبقه از کتابخانه را به یک رنگ کتاب اختصاص دهید. سپس کف ها را با عناصر تزیینی اتاق دخترانه تزئین کنید. قرار دادن کتاب هایی با جلدهای رنگارنگ در کنار هم می تواند فضای شادی را در اتاق ایجاد کند.

کتابخانه-طراحی 2

چیدمان کتابخانه پذیرایی

اگر کتابخانه شما در اتاق پذیرایی است، بد نیست برخی از قفسه های آن را با عناصر ظریف و تزئینی پر کنید. وجود این وسایل در کنار کتاب ها جلوه زیبایی به فضای خانه می دهد. حتما دیده اید که در دکوراسیون برخی کتابفروشی ها از اشیای قدیمی استفاده می شود.

بسته به نوع دکوراسیون منزل خود می توانید از عناصر تزئینی مانند گلدان های کوچک، مجسمه ها، پانل ها و صندوق های آنتیک استفاده کنید. برای خاص شدن فضای کتابخانه در قسمت پذیرایی می توانید از مجسمه های فلزی براق یا تابلوهای کوچک نفیس یا قاب عکس های یادگاری استفاده کنید.

راز داشتن خانه زیباتر

در این مقاله به مکان کتابخانه و نحوه چیدمان کتاب های موجود در آن می پردازیم. با این توضیحات شما قادر خواهید بود بهترین ترکیب مکان کتابخانه و چیدمان کتاب را با توجه به سلیقه خود و مبلمان منزلتان انتخاب کنید و خانه زیباتری داشته باشید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=222849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.