افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
4

کبد چرب وایتکس، فتق و کم خونی کمتر. کبد را با این دمنوش های خون درمانی پاکسازی کنید

  • کد خبر : 19883
کبد چرب وایتکس، فتق و کم خونی کمتر.  کبد را با این دمنوش های خون درمانی پاکسازی کنید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به اسمارتک نیوز – دمنوش ها یکی از بهترین ها برای درمان کبد چرب هستند، بنابراین مصرف آن به تمام افرادی که در معرض این بیماری هستند توصیه می شود. چای کبد چرب یک داروی با ارزش و ایده آل از هر نظر برای پیشگیری و درمان […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

اسمارتک نیوز – دمنوش ها یکی از بهترین ها برای درمان کبد چرب هستند، بنابراین مصرف آن به تمام افرادی که در معرض این بیماری هستند توصیه می شود. چای کبد چرب یک داروی با ارزش و ایده آل از هر نظر برای پیشگیری و درمان گیاهی کبد چرب است که با مکانیسم اثر کامل و بی نقص خود در افزایش کارایی و سلامت کبد، روشی عالی برای درمان سنتی چربی است. کبد. کبد کمک شایانی به بهبود سلامت جامعه می کند. تجمع چربی در کبد می تواند باعث التهاب و تشکیل نوارهای فیبروتیک در طول زمان شود، در صورت عدم درمان و درمان، کبد چرب می تواند به نارسایی کبد و سیروز (تشکیل بافت فیبروتیک در کبد) تبدیل شود. رسوب چربی (عمدتاً از چربی های خنثی مانند تری گلیسیرید در سلول های کبد) که در افراد چاق، کم تحرک، دیابتی، پرچرب، شخصیت های مضطرب (افراد استرس زا) و مصرف کنندگان طولانی مدت مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده مانند فست فود و نوشابه های گازدار رخ می دهد. بیشتر دیده می شود.

علل کبد چرب

  • مصرف الکل و مشروبات الکلی
  • غذاهای چرب بخورید
  • اضافه وزن
  • نداشتن فعالیت بدنی سالم همان ورزش و حرکت مفید است
  • سوء تغذیه و فشار خون بالا
  • بارداری
  • مصرف داروهایی مانند آسپرین، تتراسایکلین و استامینوفن

2

دستور العمل های سم زدایی کبد چرب

  • چای جعفری

نوشیدن این چای در طول روز به پاکسازی بدن شما کمک می کند. با نوشیدن چای جعفری سموم را از خون و کبد و همچنین دستگاه گوارش خود دفع می کنید. حتی در روز اول نوشیدن آن، احساس بهتری خواهید داشت.

  • چای مریم گلی

چای مریم گلی به عنوان یک ادرار آور طبیعی و یک محرک برای کبد و کلیه ها، می تواند روند دفع سموم از بدن از طریق ادرار را سرعت بخشد. این وضعیت می تواند فشار روی سیستم لنفاوی و همچنین بر کلیه ها و کبد را کاهش دهد. علاوه بر این، این چای می تواند با افزایش تعریق به سم زدایی بدن از طریق پوست کمک کند.

  • چای گل سدتومان

جوشانده عصاره گل سنت توماس از ارگانیسم در برابر التهاب کبد محافظت می کند. از کالاندولا می توان برای درمان برخی از بیماری های کبدی مانند سیروز و هپاتیت استفاده کرد.

  • چای سبز

چای سبز دارای آنتی اکسیدان های طبیعی است که سموم را از بدن دفع می کند. این چای حاوی مقادیر زیادی کاتچین است که به حفظ عملکرد کبد کمک می کند. بنابراین، این نوشیدنی به بهبود سلامت کبد کمک می کند. بنابراین حداقل ۲ تا ۳ بار در روز چای سبز بنوشید تا به سرعت از شر این مشکل خلاص شوید.

4

  • چای مر

مخمر سنت جان یک داروی گیاهی است که به طور موثر سیروز را درمان می کند و همچنین سلامت کلی کبد را ارتقا می دهد. این گیاه قدرت از دست رفته کبد را بازیابی می کند. برای تهیه دمنوش خار مریم ابتدا دانه های گیاه خار را آماده کرده و در هاون بریزید. دانه ها را خوب بزنید تا تبدیل به پودر شوند. سپس دانه های خرد شده خار مریم را داخل فنجان بریزید. حالا روی این دانه های له شده آب داغ بریزید. اجازه دهید حدود 30 تا 40 دقیقه بماند تا دم بکشد. برای درمان سیروز دمنوش خار مریم دارویی بنوشید. مصرف چای خولان دریایی یک بار در روز قطعا به شما در پیشگیری از سیروز کبدی کمک می کند و همچنین سلامت کبد را بهبود می بخشد.

  • چای رازیانه

رازیانه یک گیاه موثر است که مستقیما بر سیستم گوارشی تأثیر می گذارد. این گیاه ادرار آور است که جریان ادرار را افزایش می دهد و پاکسازی خون را بهبود می بخشد. این چای یک پاک کننده بسیار قوی کبد حاوی ویتامین های A، B، C، D و مواد معدنی شفابخش مختلف است. زیرا این گیاه حاوی استروژن است که از اسپاسم عضلانی برای کمک به هضم و سم زدایی جلوگیری می کند و در نتیجه پاکسازی دستگاه گوارش را تحریک می کند.

  • چای قاصدک

گیاه قاصدک از کبد حمایت می کند و به عملکرد کیسه صفرا کمک می کند. چای برگ قاصدک به افزایش دفع صفرا از کبد کمک می کند و در نتیجه سموم و متابولیسم چربی را از بین می برد. این چای در تحریک کیسه صفرا نیز موثر است. بنابراین استفاده از قاصدک برای درمان سنگ کیسه صفرا منطقی به نظر می رسد.

  • چای پگاگا

چای پگاگا به کاهش سموم در کبد کمک می کند و سلامت کلیه ها را تقویت می کند، بنابراین می توان آن را بهترین چای برای کبد چرب دانست. برای افزایش کیفیت عملکرد بهینه کبد، می توانید این گیاه فوق العاده را روزانه به مقدار یک قاشق غذاخوری در صبح و یک قاشق غذاخوری در شب با آب سرد (نه گرم، نه گرم) مصرف کنید.

5

  • چای بابونه

چای بابونه یک نوشیدنی سنتی و آرامش بخش است که از گل بابونه تهیه می شود. این دمنوش مفید علاوه بر اثر آرام بخشی بر سیستم عصبی ما، می تواند یک گیاه دارویی عالی برای محافظت از کبد به حساب آید، زیرا طعم تلخ آن به کبد کمک می کند تا فرآیند سم زدایی خود را آغاز کند.

  • دانه نیلوفر آبی

دانه نیلوفر آبی یکی دیگر از گیاهان دارویی TCM (طب سنتی) و بهترین چای برای کبد چرب است که می توان آن را به صورت چای درست کرد و شب ها قبل از خواب مصرف کرد. برای کاهش اضطراب و آرامش اعصاب می توان به این نوشیدنی اسطوخودوس اضافه کرد.

  • چای بلغور جو دوسر

دانه های جو دوسر وقتی به عنوان نوشیدنی آماده مصرف شوند مغذی و عالی هستند. این چای حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است. از طرفی پروتئین های موجود در این دمنوش باعث شده این نوشیدنی برای سم زدایی کبد مفید باشد زیرا این فرآیند مستلزم مصرف بسیاری از مواد مغذی است، بنابراین مواد مغذی موجود در چای جو دوسر آن را به بهترین چای برای کبد چرب تبدیل کرده است.

  • چای شیرین بیان

ریشه شیرین بیان نه تنها 50 برابر شیرین تر از شکر است، بلکه خواص دارویی بی شماری نیز دارد. یکی از این اثرات درمانی این گیاه بر بیماری های کبدی است و آسیب های کبدی ناشی از الکل را بهبود می بخشد. به طور کلی می توان گفت در گروه بهترین دمنوش ها و دم کرده های کبد چرب قرار می گیرد. چای شیرین بیان به عنوان داروی گوارشی مربوط به معده برای کبد چرب مناسب است و برای تسکین گلودرد نیز استفاده می شود. این گیاه همچنین برای عفونت های سندرم حاد تنفسی (SARS) و درمان بیماری های لثه مفید است.

پایان

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.