افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
5

چه کار کنیم تا خورشت قورمه سبزی جا افتاده و لعاب دار بشه؟

  • کد خبر : 89306
چه کار کنیم تا خورشت قورمه سبزی جا افتاده و لعاب دار بشه؟

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- قورمه سبزی یکی از معروف ترین غذا های ایرانی است که به نوعی نماینده آشپزی ایران در دنیا می باشد. محبوبیت این خورشت خوشمزه به اندازه ایست که در تقویم هم، یک روز را به خود اختصاص داده. اولین شنبه آذر ماه هر سال را روز […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- قورمه سبزی یکی از معروف ترین غذا های ایرانی است که به نوعی نماینده آشپزی ایران در دنیا می باشد. محبوبیت این خورشت خوشمزه به اندازه ایست که در تقویم هم، یک روز را به خود اختصاص داده. اولین شنبه آذر ماه هر سال را روز جهانی قورمه سبزی نامیده اند.

همه خوشمزگی قورمه سبزی به اینِ که جا افتاده بشه. برای اینکه خورشت تون حسابی لعاب دار و غلیظ بشه باید یه سری نکات رو رعایت کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ترفند های درست کردن قورمه سبزی جا افتاده رو بهتون بگیم.

اینجوری قورمه سبزی غلیظ و جا افتاده میشه

برای اینکه یه قورمه سبزی جا افتاده داشته باشید باید سبزی ها رو حسابی ریز خرد کنید.

سبزی قورمه سبزی شامل تره، گشنیز، جعفری، اسفناج و شنبلیله است که میزان آن برای 4 نفر به این صورت است: جعفری 75 گرم، گشنیز 75 گرم، اسفناج 125 گرم، تره 125 گرم و شنبلیله 50 گرم. اسفناج و تره باعث لعاب دار شدنش میشن.

سبزی رو به اندازه ای سرخ نکنید که سیاه بشه؛ اگر فکر می کنید با سرخ کردن زیاد سبزی، خورشت تون لعاب میندازه در اشتباه هستید.

خورشت قورمه سبزی باید با حرارت کم بپزد تا حسابی لعاب دار شود. برای پخت یه قورمه سبزی جا افتاده به 5 تا 6 ساعت زمان نیاز دارید.

قورمه سبزی را داخل زودپز نپزید بلکه اجازه دهید داخل قابلمه با حرارت ملایم بپزد.

اگر خورشت تون بعد از پخت کامل، آب زیادی دارد حذف آب اضافی بهترین روش برای لعابدار شدن آن است. برای این کار درب قابلمه را بردارید و حرارت گاز را زیاد کنید تا آب اضافی خورشت تبخیر شود.

در صورتی که آب خورشت بعد از پخت خیلی کم شد، فقط آب جوش بهش اضافه کنید. افزودن آب سرد به قورمه سبزی، از لعاب دار شدن آن جلوگیری می کند.

چه کار کنیم که قورمه سبزی لعاب دار بشه؟

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی اسمارتک نیوز سر بزنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=89306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.