افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
1

چرا سگ من همیشه گرسنه است؛ دلیل علمی و جالبی که این موضوع داره شگفت زده ات میکنه

  • کد خبر : 43179
چرا سگ من همیشه گرسنه است؛ دلیل علمی و جالبی که این موضوع داره شگفت زده ات میکنه

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- چرا سگ من همیشه گرسنه است؟ این سوالی هست که برای برخی از افرادی که اقدام به نگهداری سگ در منزل میکنن براشون پیش میاد چرا که سگ اون ها مادام غذا میخوره و اصلا دست از غذا خوردن بر نمیداره و انگار پرخوری یکی از […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- چرا سگ من همیشه گرسنه است؟ این سوالی هست که برای برخی از افرادی که اقدام به نگهداری سگ در منزل میکنن براشون پیش میاد چرا که سگ اون ها مادام غذا میخوره و اصلا دست از غذا خوردن بر نمیداره و انگار پرخوری یکی از مسائلی هست که بین برخی از سگ ها مشترک هست و باعث به وجود اومدن این ذهنیت میشه که سگ ها هر چیزی رو که جلوشون بذارید میخورن اما در این بین غذاهای مضر برای سگ هم وجود داره که میتونه اون رو دچار مشکل کنه ولی با این حساب اول باید بریم سراغ جواب سوال دوستانی که میپرسن چرا سگ من همیشه گرسنه است؟!

پرخوری در سگ ها میتونه دلایل زیادی داشته باشه که اگر این دلایل رو پیدا نکنید و اون ها رو کنترل نکنید سگ شما احتمالا به اضافه وزن دچار بشه که چه در انسان و چه در حیوان میتونه عوارض و خطراتی ایجاد کنه که شاید جبران ناپذیر باشن و حتی باعث بشن که سگ شما به خاطره اشتهای دائمی که که داره رو بیاره به آشغال خوری و موقع پیاده روی هر چیزی که روی زمین میبینه رو بخوره که این هم میشه قوز بالا قوز و یه عادت نامناسب دیگه که ترک دادنش کار راحتی نیست و میتونه مریضی های مختلفی رو باعث بشه.

چرا سگ من همیشه گرسنه است؟

مطمئنا عده ی زیادی از افراد دارای حیوون خونگی که سگ دارن این مشکل رو داشته باشن و حتی سگ هاشون رو به آشغال خوری هم آوورده باشن و یه سوال بزرگ برای صاحبشون به وجود آوورده باشن که “چرا سگ من همیشه گرسنه است؟” اگر دنبال یه پاسخ قطعی برای این سوال میگیردید باید بهتون بگیم که نمیشه کاملا مطمئن بود!

بعضی از کارشناس ها این باور رو دارند که سگ ها میتونن به ما به عنوان یه منبع غذایی نگاه کنن! اون ها اهلی شده هستن و این دسته از سگ ها که اهلی شدن جز اون دسته از گرگ های اولیه ای بودن که شدیدا کنجکاو بودن ولی اهل پرخاشگری نبودن و به همین علت به محل زندگی انسان ها نزدیک شدن تا بتونن باقیمونده ی غذاهای انسان رو جمع آوری و از اون ها تغذیه کنن و به این شکل شانس زنده موندن و بقاشون رو افزایش بدن و ما بشیم تامین کننده ی غذای اون ها!

در کل تو طبیعت یه غریزه ی طبیعی وجود داره که هر حیوونی که ضعیف تره باید منتظر بمونه که حیوون های قوی تر خوب سیر بشن از طعمه و بعد اون ها اجازه پیدا کنن که به سراغ لاشه و باقی مونده ی طعمه برن و غذاشون رو بخورن مثل شیر که همیشه باید اول اون از شکار تغذیه کنه و بعد باقیه حیوون ها و در خصوص سگ ها هم سگ های آلفا وجود دارن که در صورتی که اجازه بدن سگ های دیگه میتونن غذا بخورن.

چرا سگ من همیشه گرسنه است

پس سگ های اهلی این غریزه رو دارن در خودشون دارن که تا وقتی گرگ های قدرتمند آلفا بهشون اجازه دادن از باقیه سگ ها زرنگ تر باشن و غذاشون رو بخورن و همین جوری میشه که وقتی یه انسان به اون ها اجازه و پیشنهاد خوردن غذایی رو میده اون ها بدون لحظه ای مکث اون رو میقاپن و میخورن، البته که اگر سگی گرسنه باشه و یه غذا رو میز باشه یا روی زمین و یا حتی توی سطل آشغال براش حکم همون پیشنهاد به خوردن رو داره!

در کل بین اجداد سگ ها که گرگ ها هستن شکار به صورت گروهی انجام میشده و هنوز هم میشه پس مسئله ی کمبود غذا و نگاه کردن به اون به عنوان یه منبع محدودی تو ژنتیک همه ی سگ ها قرار داره که حالا بعضی از اون ها بسته به محیط اون رو نشون نمیدن و شاید حتی به غذا بی تفاوت هم باشن و بعضی از اون ها هم یه جورایی قاتل غذا میشن با توجه به ژنتیکشون.

قاپیدن و رحم نکردن به غذا به این خاطر هست که گفتیم وقتی گرگ ها گروهی شکار میکنن ممکنه هر روز و یا یه روز در میون غذا نخورن و پس این ذهنیت تو ذهنشون حک شده که تا میتونید و میشه غذا بخورید تا ذخیره ی بدنی داشته باشید و ممکنه این تفکر تو سگی که حتی شما در روز دو الی سه وعده هم بهش غذا میدید بروز پیدا کنه و خودش رو نشون بده.

چرا سگ من همیشه گرسنه است

سگ تا چند روز میتواند غذا نخورد؟

در مقابل افرادی که میپرسن چرا سگ من همیشه گرسنه است؟ باید به این سوال هم که سگ تا چند روز میتواند غذا نخورد هم پاسخ بدیم تا بدونید سگ هاتون اونقدرا هم مامانی و ملوس نیستن و این به خاطره ژنتیکشون هست، شاید براتو جالب باشه که بدونید سگ در صورتی که سالم باشه میتونه پنج روز بدون غذا طی کنه و چیزیش نشه.

درصورتی هم که هنوز آب برای نوشیدن داشته باشه این مدت زمان میتونه تا هفت روز ادامه داشته باشه و تحمل بی آبی در سگ هم میتونه دو الی سه روز باشه ولی بی آبی تاثیر منفی بیشتری روی سگ میذاره و تمام فرآیندهای بدنی اون رو دچار اختلال میکنه.

با این وجود شما هرگز نباید بذارید که سگتون به این درجه برسه چرا که سگ های خونگی شرطی شدن و عادت های همزیستی با انسان رو پیدا کردن ولی در صورت زیاد غذا خوردن با دونستن تاب آوری تقریبی اون ها در برابر بی غذایی میتونید اون ها رو کم کم ترک عادت بدید و مواظب وزنشون باشید تا زیاد نشه.

چرا سگ من همیشه گرسنه است

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی اسمارتک نیوز سر بزنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=43179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.