افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
2

چرا سگ علف میخوره ؟ / اگه اینارو بدونی دیگه از این حرکتش متعجب نمیشی و بهش حق میدی !

  • کد خبر : 46476
چرا سگ علف میخوره ؟ / اگه اینارو بدونی دیگه از این حرکتش متعجب نمیشی و بهش حق میدی !

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- برای افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری میکنن همیشه یه سری سوال ها در خصوص رفتارهای حیوون موردنظر به وجود میاد مثلا کسانی که اقدام به نگهداری سگ در منزل کردن در بیشتر مواقع به این سوال برمیخورن که چرا سگ علف میخوره و البته […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- برای افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری میکنن همیشه یه سری سوال ها در خصوص رفتارهای حیوون موردنظر به وجود میاد مثلا کسانی که اقدام به نگهداری سگ در منزل کردن در بیشتر مواقع به این سوال برمیخورن که چرا سگ علف میخوره و البته که اگر برای اولین بار باشه که این حرکت رو از سگ خودشون ببینن مسلما تعجب میکنن و احتمالا یه مقدار هم نگران بشن چرا که خیلی ها سگ رو یه موجود گوشتخوار میدونن و در صورتی که اون رو در حین خوردن چمن ببینن حتما این سوال براشون پیش میاد که آخه چرا سگ علف میخوره! مگه اصلا سگ هم علف میخوره؟!

خب خدا رو شکر یه سری چیزها بین حیوانات مشترک هست و به خاطره داشتن این وجه اشتراکات میشه تا حدودی نگرانی ها رو رفع کرد حتی قبل از این که سگ تون رو به دامپزشکی ببرید چون احتمالا براتون جالب باشه که بگیم خیلی از افرادی که دارای سگ هستن این مشکل رو دارن و سگ اون ها هم علف و چمن میخوره که خب این یعنی یه اتفاق تقریبا همگانی و یعنی چیزه اونقدر خاصی نیست که باعث نگرانی و به خطر افتادن جون سگتون بشه ولی خب این جواب این سوال که چرا سگ علف میخوره نیست و بالاخره که شما باید به عنوان یه کسی که در حال نگهداری از این حیوون هستید این موضوع رو بدونید که در ادامه پاسخش رو دادیم بهتون.

چرا سگ علف میخوره؟

سگ ها میتونن به خاطره علت های مختلفی علف و چمن بخورن مثلا شاید از بافت و طعم علف خوششون بیاد و یه دفعه اون ها رو در حال خوردن علف ببینید و یا ببه صورت هوشمند میخوان کمبود فیبر تو بدنشون رو جبران کنن که این به خاطره این هست که شما براشون رژیم مناسب و غذایی که این خلاء فیبر تامین بشه نمیدید و اونا هم خودش دست به کار میشن و اما بریم جواب این سوال رو که چرا سگ علف میخوره رو در چند زمینه بررسی کنیم.

سوال: چرا سگ علف میخوره؟ جواب: لذت بردن از علف خوردن

شاید براتون جالب باشه و غیر قابل باور ولی در برخی از مواقع سگ شما ممکن هست که اقدام به خوردن علف کنه اون هم تنها به یه دلیل یعنی لذت بردن از طعم و بافت علف! پزشکان اینطور میگن که گاهی اوقات توله ها دوست دارن که علف بخورن و خوردن علف به طور کلی برای سلامتی سگ شما ضرری نداره و مشکلی براش ایجاد نخواهد کرد، اما باید از این موضع مطمئن بشید که علف ها به آفت کش آغشته نباشن و در این صورت حتما حیوون خونگیتون رو از این نوع علف ها که با مواد شیمیایی و آفت کش ها، آفت زدایی شدن دور نگه دارید.

همچنین شما هرگز نباید اجازه بدید که حیوون خونگی شما علف های هرس شده با استفاده از ماشین علف زنی رو بخوره. بنابراین در این بخش و به صورت کلی میشه گفت که علف خوردن سگ میتونه نرمال باشه مگر در صورتی که این عمل در سگ همیشگی باشه و تبدیل به یه عادت شده باشه و حیوون برای پر کردن خلاء های غذایی موجود تو رژیمش به علف خوردن مداوم رو بیاره به همین دلیل به محض این که حدس زدید که این عمل در سگ عادت شده و همیشگیه بدونید که یه جای کار میلنگه و نیاز به مشورت با یه دامپزشک دارید.

چرا سگ علف میخوره

سوال: چرا سگ علف میخوره؟ جواب: برای ایجاد استفراغ

پزشکان در خصوص این سوال که چرا سگ علف میخوره اینطور اظهار نظر کردن که شاید همه ی سگ ها بعد از خوردن علف استفراغ نکنن ولی مطمئن باشید که یه عده از اون ها برای ایجاد استفراغ و رها شدن از درد و ناراحتی ایجاد شده تو معده شون هست که رو آووردن به خوردن علف! یعنی باید بگیم که سگ شما خیلی باهوش تر از اون چیزی هست که شما فکر میکنید و در صورتی که یه مقدار احساس بیماری کنه اقدام به خوردن علف میکنه تا به کمک اون استفراغ کنه و درد حاصل از بیماری رو رفع و از شکم درد بیشتر جلوگیری کنه.

چرا سگ علف میخوره

سوال: چرا سگ علف میخوره؟ جواب: به علت مسائل رفتاری

شاید از دیگر دلایلی که برای این سوال که چرا سگ علف میخوره، وجود داره این باشه که سگ شما از روی خستگی و بالارفتن سطح انرژی روزانه اش هست که اقدام به خوردن علف میکنه، همچنین اگر سگ شما تمام طول روز رو تنها باشه و تو این حالت سپری کنه ممکن هست که از روی بی حوصلگی و گذروندن وقت شروع کنه به خوردن علف. موقع آموزش سگ توسط ترینرها این موضوع میتونه یکی از عوامل حواس پرتیه سگ به حساب بیاد چرا که ممکن هست که سگ در برخی از مواقع یه علف بلند ببینه وبعد اون رو دنبال کنه و از آموزش غافل بشه!

برای رفع وابستگی سگ به این کار به عنوان یک بازی و یا تفریح مطمئن شید که برای سرگرم نگه داشتن و پر کردن اوقات فراغت اون از اسباب بازی ها و وسایل آموزشی درستی استفاده میکنید. 

چرا سگ علف میخوره

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی اسمارتک نیوز سر بزنید.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=46476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.