افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
4

چای هایی که به موها احساس خوبی می دهند؛ در چند ثانیه موهای پرپشت داشته باشید!

  • کد خبر : 19850
چای هایی که به موها احساس خوبی می دهند؛  در چند ثانیه موهای پرپشت داشته باشید!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به اخبار شما_ دمنوش ها عمدتاً خواص و فواید درمانی و تقویتی برای بدن دارند و می توانند بسیاری از مشکلات را در افراد درمان کنند. تنها تعداد کمی از آنها خاصیت تقویت موی سر و بدن دارند، همه موها را عامل مهمی برای زیبایی خود می […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

اخبار شما_ دمنوش ها عمدتاً خواص و فواید درمانی و تقویتی برای بدن دارند و می توانند بسیاری از مشکلات را در افراد درمان کنند. تنها تعداد کمی از آنها خاصیت تقویت موی سر و بدن دارند، همه موها را عامل مهمی برای زیبایی خود می دانند زیرا نقش اساسی در زیبایی چهره دارند. می دانید که از گذشته های دور تا به امروز، طبیعت منشأ بسیاری از راه حل های زیبایی موثر بوده است. استفاده از گیاهان یکی از راه حل های طبیعی برای درمان بیماری های مختلف است. از درمان پوست خشن تا درمان خشکی پوست سر. اما بهتر است بدانید که گیاهان دارویی به رشد مو نیز کمک می کنند.

داروهای گیاهی برای رشد مو.

  • اسطوخودوس

اسطوخودوس معمولا به صورت موضعی به عنوان روغن استفاده می شود، اما می توانید چای آن را نیز بنوشید، آنها بدون اسانس ماساژ داده شدند، خیلی بیشتر بود. شستن موها با چای اسطوخودوس نیز پوست سر را تسکین و آرام می کند، عفونت ها را درمان می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. چای اسطوخودوس ریزش مو را درمان می کند و شوره سر را کاهش می دهد.

  • جینسینگ

جینسینگ گیاه دیگری است که معمولا در محصولات مراقبت از مو یافت می شود. این گیاه به دلیل تحریک گردش خون برای رشد مو مفید است. جینسینگ همچنین تارهای مو را تقویت می کند. بنابراین در حفظ مو موثر است. مطالعه منتشر شده در سایت اروپایی PMC نشان می دهد که عصاره جینسینگ تاثیر مثبتی بر ترمیم فولیکول مو دارد.

  • جعفری

جعفری تولید کراتین و کلاژن را در پوست سر تقویت می کند. لازم به ذکر است که وجود هر دو ماده برای رشد مو ضروری است. این گیاه گردش خون را بهبود می بخشد و باعث رشد مجدد مو می شود. جعفری دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد که به موها آسیب می رسانند مبارزه می کند. این گیاه تولید ملانین را افزایش می دهد. ملانین رنگدانه ای است که از مو در برابر آسیب خورشید محافظت می کند. جعفری را در آب بجوشانید و از مایع حاصل به عنوان یک پاک کننده گیاهی استفاده کنید.

2

  • چای سبز

آنتی اکسیدان ها و کافئین باعث کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت مو می شود. چای سبز منبع خوبی از پانتنول است. این ماده اغلب در شامپوها و نرم کننده ها برای تقویت مو استفاده می شود. علاوه بر این، چای سبز حاوی اسیدهای آمینه خاصی به نام تیانین است. تیانین همراه با پانتنول ساقه مو را تقویت می کند و از شکاف مو جلوگیری می کند. چای سبز رطوبت مو را حفظ می کند، درخشندگی و شفافیت آن را افزایش می دهد. ویتامین C طبیعی موجود در چای سبز از مو و پوست سر در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند.

گیاه نخل اره

این گیاه از بروز عدم تعادل هورمونی که منجر به توقف رشد مو می شود جلوگیری می کند. بنابراین این گیاه از نظر عملکرد شبیه گزنه است. برای افزایش اثر، می توانید این دو گیاه را با هم ترکیب کرده و به صورت موضعی برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود رشد مو استفاده کنید.

  • گیاه دم اسب

گیاه دم اسب با کاهش شکنندگی مو به حفظ آن کمک می کند و به همین دلیل در کاهش ریزش مو بسیار موثر است. برای بهره مندی از مزایای این گیاه می توانید آن را به عنوان مکمل مصرف کنید یا از محصولاتی که حاوی آن هستند استفاده کنید.

5

  • آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا اغلب در نرم کننده های مو استفاده می شود. این ژل تعادل PH پوست سر را بازیابی می کند و در نتیجه باعث رشد مو می شود. همچنین استفاده از این گیاه راه حلی عالی برای آبرسانی به پوست سر است. زیرا ژل آلوئه ورا یک مرطوب کننده بسیار قوی است.

نعناع

نعناع نعناع یکی دیگر از گیاهان دارویی است که با التیام پوست سر به رشد مو کمک می کند. این گیاه بستر اصلی رشد مو در پوست سر سالم است. بنابراین، برای تقویت رشد مو، گیاهانی را که به طور خاص به تقویت پوست سر کمک می کنند، دست کم نگیرید. نعناع فلفلی اغلب مستقیماً به عنوان روغن روی پوست سر استفاده می شود. همچنین این گیاه یکی از مواد تشکیل دهنده برخی از محصولات مراقبت از مو است، پوست سر تحریک شده و آسیب دیده را مرطوب و التیام می بخشد، فولیکول های مو را نیز تحریک می کند.

  • جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا به دلیل تأثیر آن در تحریک جریان خون و بهبود گردش خون شناخته شده است. این گیاه جریان خون را در فولیکول مو افزایش می دهد و باعث رشد مو می شود. به صورت چای بنوشید، این گیاه بسیار خوب عمل می کند.

پایان

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.