افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
5

پیشگیری از آلرژی با دمنوش های خونسرد؛ از شر آلرژی بهاری خلاص شوید!

  • کد خبر : 22288
پیشگیری از آلرژی با دمنوش های خونسرد؛  از شر آلرژی بهاری خلاص شوید!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به اسمارتک نیوز– فصل بهار فرا رسیده است و تقریباً همه ما با آلرژی های بهاری دست و پنجه نرم می کنیم، بنابراین می خواهیم یک دمنوش گیاهی خوش طعم را به شما معرفی کنیم که در کاهش علائم آلرژی مفید است. فراموش نکنید اگر داروی خاصی […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

اسمارتک نیوز– فصل بهار فرا رسیده است و تقریباً همه ما با آلرژی های بهاری دست و پنجه نرم می کنیم، بنابراین می خواهیم یک دمنوش گیاهی خوش طعم را به شما معرفی کنیم که در کاهش علائم آلرژی مفید است. فراموش نکنید اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا به غیر از حساسیت فصلی حساسیت دیگری دارید، حتما قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

علائم آلرژی فصلی بسیار رایج است و اغلب با علائم سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود. واکنش آلرژیک واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل حساسیت زا است. شایع ترین آلرژن ها گرده های گیاهان و درختان مختلف مانند بلوط و افرا هستند که در فصل بهار به تعداد زیاد در هوا وجود دارند. در فصل بهار با این دمنوش ها خانه را تکان دهید و از بهاری عاری از حساسیت لذت ببرید.

موهای حیوانات خانگی و برخی ادویه ها نیز می توانند باعث آلرژی شوند. هنگام مواجهه با آلرژن ها، بدن سعی می کند سیگنال های التهابی خود را ارسال کند. علائمی مانند عطسه مکرر، سرفه، خارش چشم، آبریزش چشم و همچنین گزگز و آبریزش بینی از این علائم هستند. واکنش آلرژیک در برخی افراد به صورت سردرد، بی خوابی، تحریک پذیری و از دست دادن اشتها بروز می کند.

نکاتی که Khalia درباره آلرژی های بهاری نمی داند

لباس ها و ملافه ها را در هوای آزاد خشک نکنید. خشک کردن لباس‌ها و ملافه‌ها در هوای آزاد باعث چسبیدن گرده‌های گیاهان به آن و افزایش علائم آلرژی فصلی می‌شود. صبح قبل از ساعت 9 پنجره ها را باز بگذارید و از هوای تازه لذت ببرید. در این زمان، هوا همچنان رطوبت صبحگاهی خود را دارد و از حرکت آزادانه آلرژن ها در هوا جلوگیری می کند. روز را با دوش آب گرم به پایان برسانید تا هرگونه آلرژنی که به مو و پوست شما چسبیده است را از بین ببرید. قبل از خواب، یک فنجان دمنوش گیاهی ضد حساسیت بنوشید تا بدون نگرانی از حساسیت های فصلی، با آرامش بخوابید.

2

چای برای کاهش علائم آلرژی.

زنجبیل

نجبیل خواص بی شماری دارد و بیشترین کاربرد آن رفع حالت تهوع است. چای زنجبیل حاوی آنتی هیستامین های طبیعی است و به کاهش التهاب مخاط بینی کمک می کند. می توانید مقداری زنجبیل تازه را با آب گرم تهیه کنید و سپس با عسل شیرین کرده و بنوشید.

نعناع

چای نعناع فلفلی به عنوان یک چای ضد احتقان شناخته می شود. این چای باعث کاهش ترشح آنزیم های ضد التهابی مانند هیستامین ها می شود که عامل اصلی واکنش های آلرژیک هستند. بنابراین می توان گفت که چای نعنا گزینه خوبی برای کاهش علائم آلرژی است.

یازده

علف لیمو

بادرنجبویه گیاهی معطر با رایحه لیمو است که از خانواده نعناع است. چای بادرنجبویه سردرد و علائم تنفسی مرتبط با آلرژی را تسکین می دهد و اثر آرام بخشی دارد.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان اثرات آنتی هیستامینی و ضد التهابی بسیار قوی دارد. دم کرده شیرین بیان می تواند به کاهش علائم آلرژی و تسکین خارش بینی کمک کند.

5

چای سبز

چای سبز یک آنتی اکسیدان غنی از کورستین است و با خواص ضدالتهابی خود سیستم ایمنی بدن را در برابر عوامل حساسیت زا تقویت می کند. کوئرستین منبع رنگدانه های چای سبز است و به جلوگیری از واکنش های ایمنی ناشی از قرار گرفتن در معرض گرده، گرد و غبار و موهای حیوانات کمک می کند.

انواع توت ها

کوئرستین در انواع توت ها نیز یافت می شود، بنابراین یک فنجان چای توت فرنگی یا زغال اخته برای کاهش علائم آلرژی در بهار امسال عالی است.

زردچوبه

زردچوبه به دلیل خواص ضد التهابی قوی خود مشهور است. این ادویه رنگارنگ به عنوان یک آنتی هیستامین قوی می تواند در کاهش علائم آلرژی فصلی مفید باشد. اگر هر سال به آلرژی فصلی مبتلا هستید، چای زردچوبه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

6

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.