افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
5

پمپ انرژی بلغمی; 7 چای ارزان و سالم برای تسکین سرماخوردگی معده که کسی به شما نمی گوید!

  • کد خبر : 20828
پمپ انرژی بلغمی;  7 چای ارزان و سالم برای تسکین سرماخوردگی معده که کسی به شما نمی گوید!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز اگر مزاج خود را بشناسید با رعایت رژیم غذایی مناسب می توانید از بروز بسیاری از بیماری های جسمی و روحی پیشگیری کنید. در طب سنتی مزاج افراد به چهار دسته اصلی تقسیم می شود. صفراوی، دمودیک، سوداوی و بلغمی. مزاج بلغمی مربوط به افرادی […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز اگر مزاج خود را بشناسید با رعایت رژیم غذایی مناسب می توانید از بروز بسیاری از بیماری های جسمی و روحی پیشگیری کنید. در طب سنتی مزاج افراد به چهار دسته اصلی تقسیم می شود. صفراوی، دمودیک، سوداوی و بلغمی. مزاج بلغمی مربوط به افرادی است که مزاج سرد و لطیف دارند. افراد بلغمی معمولا در هوای سرد به راحتی گرم نمی شوند و سرما برای مدت طولانی روی بدن آنها باقی می ماند. آب سرد یکی از نوشیدنی هایی است که بیماران بلغمی حتما باید از آن اجتناب کنند. در عوض می توانند از چای های گرم استفاده کنند زیرا دمنوش های گیاهی خواص زیادی دارند. بدن بلغم عموماً عضلانی نیست و بیشتر از ماهیچه از چربی تشکیل شده است. این افراد معمولاً بسیار آرام و کند هستند و شاید بتوان آنها را افراد تنبل و تنبلی دانست که ساعات زیادی از روز را به رختخواب پناه می برند. رنگ پوست آنها معمولاً سفید است و در قسمت پایین کمرشان مو دارد. افراد بلغمی کمتر تشنه می شوند، علاقه عجیبی به خوردن شیرینی دارند و کمتر سراغ ترشی می روند. چند دمنوش مفید برای درمان بلغم وجود دارد. با مصرف این دمنوش های داغ می توانید خلق و خوی خود را بهبود بخشیده و مشکلات و بیماری های ناشی از بلغم را درمان کنید.

به مردم بلغم بدهید برای کسانی که نمی دانند

غذاهای گرم و خشک بهترین غذا برای افراد بلغمی است. البته بهتر است در کنار این نوع غذا از ملین ها استفاده شود. یعنی اگر انسان آجیل گرم و خشک می خورد، از پنیر سرد و مرطوب هم استفاده کند تا متعادل شود. اختلالات معده و گوارشی اغلب در افراد بلغمی دیده می شود، بنابراین بهتر است این افراد در هر وعده غذایی فقط یک نوع غذا و هر بار که می خواهند میوه بخورند فقط یک میوه بخورند زیرا چندین نوع میوه را همزمان می خورند. . در همان زمان می تواند باعث نفخ و درد معده شود.

10

چای برای مبتلایان به بلغم

چای لیمو

چای لیمو طعمی گرم و خشک دارد. دمنوش مفیدی برای بلغم است که بهترین نوشیدنی برای افراد بلغمی است. اگر به دنبال یک دمنوش مفید برای بلغم و کاهش وزن هستید، نوشیدن چای لیمو را به شما توصیه می کنیم. با مصرف چای لیمو می توانید وزن کم کنید و به وزن دلخواه برسید و چای لیمو برای بهبود مشکلات گوارشی، درمان سردرد و رفع بی خوابی بسیار موثر است. چای لیمو حاوی ترکیباتی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است.

چای دارچین

اگر می خواهید وزن مناسبی داشته باشید، مصرف چای دارچین بهترین گزینه است. مصرف چای دارچین به کاهش وزن در افراد مبتلا به بلغم کمک می کند. همچنین در کنترل کلسترول و چربی خون موثر است، بنابراین اگر بلغمی دارید و به فکر کاهش وزن هستید، دارچین یک دمنوش مفید برای بلغم است.

88

چای بابونه

دمنوش بابونه نیز یک دمنوش مفید برای مبارزه با بلغم و کوبیدن آن است، چای بابونه خاصیت گرمی دارد و گزینه مناسبی برای غلبه بر بلغم است. با مصرف این دمنوش مفید بلغمی تا حدودی مشکلات گوارشی بهبود می یابد. سیستم ایمنی تقویت می شود. اگر به دنبال یک دمنوش مفید برای بلغم هستید، از چای بابونه غافل نشوید

چای بهار نارنج

بهارنارنج نیز گیاهی گرم و خشک است. به افراد بلغمی توصیه می شود از این نوشیدنی مفید استفاده کنند. می توان به خواص این دمنوش مفید برای خلط، تقویت اعصاب، بهبود مشکلات گوارشی، رفع بی خوابی، تقویت معده و بهبود مشکلات تنفسی اشاره کرد.

چای زنجبیلی

زنجبیل گیاهی است که خاصیت گرمی دارد و چای آن برای افراد بلغمی بسیار مفید است، همچنین زنجبیل به کاهش چربی، قند و اضافه وزن در افراد بلغمی کمک می کند. برای تهیه چای زنجبیل باید مقداری زنجبیل را در قوری ریخته و به مقدار لازم آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید 10 دقیقه استراحت کند. می توانید این چای را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی میل کنید. این چای برای افرادی که رژیم دارند مناسب است.

55

چای اسطوخودوس

چای اسطوخودوس در بهبود مشکلات گوارشی موثر است، باعث خواب می شود و همچنین می تواند برای کاهش استرس و سرگیجه استفاده شود. اسطوخودوس گیاهی با خاصیت گرم و خشک است و برای افراد بلغمی مناسب است. 3 قاشق چایخوری جوانه اسطوخودوس را در قوری بریزید و یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بعد از 10 دقیقه بنوشید.

دم کرده چای کوهی

چای کوهی یک گیاه معطر و معطر است و دارای خاصیت گرم و خشک است. جوشانده این گیاه برای درد مفاصل و روماتیسم مفید است و به آرامش اعصاب کمک می کند. برای تهیه چای کوهی به یک قاشق غذاخوری گیاه چای کوهی نیاز دارید. گیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. عسل را به چای اضافه کنید و بنوشید.

12

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.