افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

پرسشنامه اصلاح قانون تامین اجتماعی کارگران ساختمانی با سه سوال مورد بررسی قرار گرفت

  • کد خبر : 150903

علی اصغر عابستانی نماینده شهر سبزوار و رئیس کمیته استخدامی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در جلسه این کمیته برای بررسی پیشنهاد اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی توضیحاتی ارائه کرد. در جلسه دیروز (دوشنبه 29 آذرماه) رای گیری و به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و در جلسه امروز رئیس سازمان تامین اجتماعی و […]

علی اصغر عابستانی نماینده شهر سبزوار و رئیس کمیته استخدامی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در جلسه این کمیته برای بررسی پیشنهاد اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی توضیحاتی ارائه کرد. در جلسه دیروز (دوشنبه 29 آذرماه) رای گیری و به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد و در جلسه امروز رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاونان مربوطه، معاون وزیر تعاون، کار در کمیسیون حضور یافتند. و بهزیستی، معاون و مشاور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس بررسی شدند.

به گفته رئیس کمیسیون استخدامی کمیسیون اجتماعی مجلس، در این تحقیق و تفحص سه موضوع مطرح شد که دو مورد از آنها در جلسه امروز مطرح شد و بررسی موضوع سوم به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

آنابستانی در تشریح سؤالات مطرح شده در این تحقیق گفت: سؤال اول بر اساس افرادی بود که بخشی از حق بیمه کارگران ساختمانی را طی دو قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (از تاریخ 5/11/1301 تا 15/8/15) پرداخت کرده اند. 1402) مابقی چک یا سفته را پرداخت و تحویل داده اند یا به نحوی عوارض پرداخت کرده اند، آیا مشمول قانون جدید خواهند بود؟ جمع بندی کمیسیون این بود که این افراد مشمول قانون جدید نیستند، زیرا بخشی از مبلغ را پرداخت کرده و مابقی چک را تحویل داده اند که آن هم نقدی است. تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی متعهد می شود نیز نیاز به بررسی بیشتر داشت که به جلسه بعدی کمیته موکول شد.

وی در توضیح سوال دوم نیز گفت: در بحث عوارض ساخت و ساز سوال این بود که برخی از عوارضی که شهرداری ها دریافت می کنند مشمول عوارض صدور پروانه ساختمانی نمی شود. که مقرر شد مجددا به تفصیل بررسی شود و عوارض پروانه ساختمانی را به طور کامل در این سوال لحاظ کنیم تا هم وظیفه سازمان تامین اجتماعی در وصول عوارض مربوط به ماده 5 قانون ساخت و ساز بیمه کارگران و هم کارکرد هزینه هایی که بخشی از آن است، هزینه صدور پروانه نیست، بلکه سایر عوارضی است که شهرداری ها دریافت می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.