افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 16 May , 2024
0

وقت آن است که طعم های جدید را امتحان کنید! با گل کلم غذاهای جالب درست کنید!

  • کد خبر : 164546
وقت آن است که طعم های جدید را امتحان کنید!  با گل کلم غذاهای جالب درست کنید!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- شما از چه دسته افرادی هستید؟ کسانی که عاشق آشپزی هستند و تمام خلاقیت و نوآوری را وقف آن می کنند یا جزو گروه به اصطلاح گزنده ها هستند و حتی نمی توانند نصف غذا درست کنند؟ امیدوارم شما جزو گروه اول باشید و در […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- شما از چه دسته افرادی هستید؟ کسانی که عاشق آشپزی هستند و تمام خلاقیت و نوآوری را وقف آن می کنند یا جزو گروه به اصطلاح گزنده ها هستند و حتی نمی توانند نصف غذا درست کنند؟

امیدوارم شما جزو گروه اول باشید و در این مطلب یک پیشنهاد جالب براتون دارم. حتما قبول دارید که اکثر خانواده ها در طول هفته برخی از غذاهای مورد علاقه خود را تکرار می کنند و از مواد اولیه محدودی برای پخت و پز استفاده می کنند. من کاملا با این عمل مخالفم و عاشق استفاده از انواع مواد و سبزیجات در آشپزی هستم.

گل کلم یکی از این سبزیجات خوشمزه است که فصل آن است و می توانید با آن غذاهای خوبی درست کنید. شما باید این فکر را که فقط با گل کلم می توانید ترشی و نمک درست کنید دور بریزید و تا پایان این مقاله همراه من باشید.

ابتدا ببینید گل کلم چه خواصی دارد.

جالب است بدانید که گل کلم کالری بسیار کمی دارد و در عین حال سرشار از ویتامین است. می توان گفت گل کلم حاوی اکثر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما است. یک فنجان (128 گرم) گل کلم خام حاوی 25 کالری و 3 گرم فیبر است.

گلکلام1

این گیاه منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، منیزیم و فسفر است و سرشار از ویتامین C و B6 است.

با گل کلم چی بپزیم؟

سوپ گل کلم

آیا قبول دارید که سوپ در فصل سرد بیشتر از هر غذای دیگری میچسبد؟ آره با گل کلم هم می توانید یک سوپ خوشمزه و مقوی درست کنید. به سادگی پیاز را تفت دهید و سپس گل کلم شسته و خرد شده را اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل، آویشن، پودر تخم گشنیز و زردچوبه را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آب جوش یا آب مرغ را بریزید و بگذارید نیم ساعت بپزد.

گلکلام3

هنگام پخت آن را با گوشتکوب برقی چرخ کرده و سوپی با بافت صاف و طعمی تازه و جذاب به دست آورید. می توانید آن را با کمی روغن زیتون، فلفل سیاه و مقداری جعفری تازه تزیین کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

گراتن گل کلم

برای درست کردن گراتن گل کلم را خرد کرده و در ظرفی که می خواهید در فر قرار دهید بچینید. با کره، آرد، شیر، پودر سیر، نمک و فلفل سس بشامل درست کنید و روی گل کلم ها بریزید. در آخر روی مواد را با پنیر پیتزا پر کنید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

گلکلام4

گل کلم له شده

پوره گل کلم به عنوان یک جایگزین عالی برای پوره سیب زمینی در نظر گرفته می شود که اگرچه بسیار خوشمزه است، اما سبک تر و کالری کمتری دارد و برای افرادی که رژیم دارند مناسب است.

گلکلام 5

گل کلم را بپزید و بعد از پخت در ظرف بزرگی بریزید و با چنگال یا مخلوط کن له کنید. سپس کره، شیر، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پوره یکدستی به دست آید. این غذای فوق العاده را می توانید با فیله مرغ، گوشت و ماهی سرخ شده استفاده کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید و مایلید بقیه مطالب آشپزی سایت را بخوانید، از اینجا دیدن کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.